Kolejarze przyznali się do błędu i anulowali mandat

    Kolejarze przyznali się do błędu i anulowali mandat

    Marcin Bereszczyński

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Przewozy Regionalne wprowadziły usługę e-bilet 18 czerwca

    Przewozy Regionalne wprowadziły usługę e-bilet 18 czerwca ©Grzegorz Gałasiński

    Przewozy Regionalne anulowały mandat, wypisany przez konduktora w pociągu z Warszawy do Łodzi, chociaż pracownicy kolei przekonywali, że kara była słuszna. Chodziło o tzw. e-bilet, który można kupić w internecie, a następnie podczas kontroli wyświetlić go na ekranie smartfona, netbooka, tabletu, laptopa czy komórki. Kłopot w tym, że jeśli w pociągu nie ma zasięgu, można dostać mandat.
    Przewozy Regionalne wprowadziły usługę e-bilet 18 czerwca

    Przewozy Regionalne wprowadziły usługę e-bilet 18 czerwca ©Grzegorz Gałasiński

    Mandat w kwocie 240 zł dostał łodzianin Daniel Siwak, autor popularnego bloga ZBIORowa KOMunikacja W mieście ŁODZI. Chciał wracać z Warszawy do Łodzi pociągiem Przewozów Regionalnych i kupił bilet przez internet. Nie mógł go jednak pobrać na telefon, bo pojawił się błąd pobierania. Postanowił zrobić telefonem zdjęcie ekranu komputera, na którym widniał e-bilet. Na fotce widać było wyraźnie numer seryjny biletu, trasę i dane z numerem dowodu osobistego łodzianina.


    Zdjęcie biletu nie spodobało się konduktorowi. Nie przekonały go również dane na zdjęciu imiennego biletu.

    Łodzianin próbował połączyć się w pociągu z internetem, aby udowodnić, że kupił bilet. Brak zasięgu spowodował, że jego wysiłki zakończyły się fiaskiem i wypisaniem mandatu.

    CZYTAJ TEŻ: Podróżny dostał mandat, choć kupił e-bilet

    Siwak napisał skargę do Przewozów Regionalnych, bo przecież zapłacił za bilet 30 zł. Odpowiedź rzeczniczki spółki kolejowej nie była po myśli podróżnego. Marta Milewska wyjaśniła, że obsługa pociągu nie mogła uwzględnić zdjęcia biletu. Brak zasięgu lub rozładowany telefon powodują, że konduktor musi wypisać mandat.

    - Dlaczego pasażer nie może pokazać konduktorowi zdjęcia elektronicznego biletu lub podać jego numeru seryjnego? W taki sposób bilet można okazać, podróżując Polskim Busem. Czemu samorządowa spółka nie chce iść z duchem czasu, tylko rzuca kłody pod nogi pasażerom? - zastanawia się łodzianin.

    - Jeśli podróżny nie mógł wygenerować biletu, był potraktowany jak pasażer bez ważnego biletu - mówiła Marta Milewska.

    Siwak poskarżył się w Urzędzie Transportu Kolejowego. Zwłaszcza że nie otrzymał odpowiedzi na swoją skargę, chociaż minął miesiąc od jej złożenia. W końcu Biuro Windykacji Należności Przewozowych PR w Poznaniu anulowało mandat.

    - Sprawa zakończyła się pozytywnie, choć odnoszę wrażenie, że interwencja w Urzędzie Transportu Kolejowego przyspieszyła spóźnioną o tydzień odpowiedź - twierdzi Siwak. - Nie jestem przekonany, czy przewoźnik wyciągnął lekcję na przyszłość. Oficjalnie zapytałem, czy Przewozy Regionalne w najbliższej przyszłości szykują wprowadzenie zmian, dotyczących kontroli e-biletów. Chodziło mi o dostęp do internetu w czasie sprawdzania biletów. W danym miejscu może nie być zasięgu, co akurat nie jest winą pasażera, a konduktor i tak wypisze mandat. Do tej pory nie mam odpowiedzi.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo