Nasza Loteria

Koleje Dużych Prędkości. Jerzy Kropiwnicki: Nie przypuszczałem, że kiedykolwiek mogę znaleźć się "po tej samej stronie", co Dariusz Joński

md
"Nigdy nie przypuszczałem, że kiedykolwiek mogę znaleźć się „po tej samej stronie”, co Dariusz Joński -pisze Jerzy Kropiwnicki na swoim blogu -  A jednak…"
"Nigdy nie przypuszczałem, że kiedykolwiek mogę znaleźć się „po tej samej stronie”, co Dariusz Joński -pisze Jerzy Kropiwnicki na swoim blogu - A jednak…" Fot.Szymczak Krzysztof / Polska Press
To przejdzie do historii łódzkiej polityki. Jerzy Kropiwnicki stoi po stronie Dariusza Jońskiego. Chodzi kontrowersje wokół konsultowanego właśnie nowego przebiegu kolei dużych prędkości. Dokładnie 10 lat temu to właśnie Joński doprowadził do referendum, wskutek którego Kropiwnicki został przed końcem kadencji odwołany ze stanowiska prezydenta Łodzi.

"Nigdy nie przypuszczałem, że kiedykolwiek mogę znaleźć się „po tej samej stronie”, co Dariusz Joński -pisze Jerzy Kropiwnicki na swoim blogu - A jednak… Też jestem przeciwny zmianie trasy Kolei Dużych Prędkości (KDP) tak, prowadziła przez Konstantynów i Łódź. Podzielam oburzenie mieszkańców i władz samorządowych tych miast. I jedni i drudzy podejmowali przez 8 lat decyzje lokalizacyjne dotyczące budownictwa publicznego i indywidualnego przy uwzględnieniu dotychczasowych planów przebiegu ważnej linii kolejowej. KDP to nie tylko (choć już to by wystarczyło, by docenić jej znaczenie) super-szybka trasa Z Warszawy przez Łódź, Poznań i Wrocław na zachód i południe Europy"

Nowy przebieg jest właśnie konsultowany przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny, a Dariusz Joński, poseł Koalicji Obywatelskiej, jest w politycznej awangardzie protestujących. Bunt mieszkańców zachodniej Łodzi, a także Konstantynowa Łódzkiego budzi tzw. wariant północny, czyli tunel pod Parkiem Zdrowie i jego wylot w Konstantynowie Łódzkim. Negatywnych aspektów jest sporo, a najważniejsze to wysiedlenia mieszkańców w Konstantynowie czy łódzkim Złotnie, a także spadek wartości gruntów budowlanych. W 2013 r. zaakceptowano tzw. wariant południowy, czyli wylot KDP w okolicach dworca kaliskiego i budowę torowiska high - speed wzdłuż konwencjonalnej linii do Sieradza. Wiceminister Marcin Horała (PiS), który gościł na ostatniej sesji łódzkiego sejmiku stwierdził, że Polska nie musi mieć klasycznego KDP powyżej prędkości 300 km/h, ale może mieć szybką linię po której mogłaby poruszać się kolej konwencjonalna i tym samym skomunikować miejscowości, które dziś transport kolejowy omija, jak właśnie Konstantynów czy Lutomiersk. Trasa była krótsza, a zatem i tańsza nawet o 2 mld zł. Konsultacje kończą się 10 marca, Horała zapowiedział ewentualność ogłoszenia kolejnych, "pogłębionych", w miejscach, gdzie propozycje budziły sprzeciw mieszkańców.

Krytyczny głos Jerzego Kropiwnickiego jest tym bardziej cenny, bo zasiada w Radzie Polityki Pieniężnej, a Senat wybrał go do tego gremium jako kandydata zgłoszonego przez PiS. Kropiwnicki pisze dalej, iż niepokoi go kwestia budowy lotniska i jego połączeń kolejowych i drogowych z „resztą Polski”. Sugeruje, że nowa koncepcja przebiegu KDP "to gra a czas"

Centralne lotnisko ma wielu wrogów, których interesy są zagrożone. Nie chcą go ci, którzy administrują Okęciem i Modlinem – bo mogą stracić posady. Nie chce go lobby niemieckie, reprezentowane m.in. przez Lufthansę, która jest linią niemiecką bardzo patriotyczną (to komplement) i nie chciałaby lotniska konkurencyjnego dla Berlina. Już kiedyś z tej linii płynęły „hipotezy”, że na lotnisku centralnym nikt nie będzie chciał lądować, a powtarzały je także ówczesne władze LOTu… Obawiam się, że z tą nową koncepcją przebiegu linii KDP to gra na czas: może władza się zmieni, zanim port lotniczy powstanie i będzie można „pogadać” z nową? Jeśli nie o to chodzi, to wolałbym, by odstąpili od tych nowych koncepcji, które tylko ludzi denerwują, a Polsce mogą zaszkodzić.

od 12 lat
Wideo

Szymon Hołownia ma duże ego, większe ma tylko Lech Wałęsa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
1 marca, 8:24, Dramat:

Taki prawdziwy żyd ten kropiwnicki razem z jońskim wszystko sobie wybaczą i zapomná kogo popierali a wszystko dla wspólnego interesu,kropek wątpliwa eminencja

Masz z głową idź zrób kupę to ci ulży

D
Dramat

Taki prawdziwy żyd ten kropiwnicki razem z jońskim wszystko sobie wybaczą i zapomná kogo popierali a wszystko dla wspólnego interesu,kropek wątpliwa eminencja

J
Joński

Linia KDP w wariancie północnym biegnie przez działkę posła Jońskiego: https://dzienniklodzki.pl/przeciw-planom-nowej-linii-kdp-protestuje-lodz-konstantynow-lodzki-lutomiersk-poza-tym-linia-kdp-biegnie-przez-dzialke-posla/ar/c1-14803258

G
Gość

http://www.ostrow24.tv/news/133897-posel-pis-w-kontrze-do-apelu-klimek-w-sprawie-kolei-duzych-predkosci.html

G
Gość
28 lutego, 14:47, Myszkin:

Roznica miedzy Krpiwnickim a Jonskim jest taka, ze pierwszy wspolpracowal z PO Grabarczyka by znalezc nejlepsze przebiegi KDP i tuneli oraz S-14 z pozytkiem dla Lodzi, a drugi z poparciem oglupialej gawiedzi go odwolal na pozytek lokalnych pseudobiznesikow. Teraz zbiera zasluzone zniwo. A na rynku lolejowym nowe objawienie, jakis spoleczniik i ekspert, gdyby redaktor RK umyl uszy uslyszalby spoleczny ekspert czyli nikt, a niedawno podinspektor w UML od niczego waznego - opowiada bzdury chwalac nowy przebieg, bez argumentow i wiedzy obala ustalona w mozolnym trudzie optymalny wariant. Bylo ichchyba z 6 dla kdp i 14 konwencjonalnych. Panie O., tunel KDP nie wychodzi przy dworcu Kaliskum tylko za Waltera Jankego i nie idzie wzdluz lini nr 14 ale styka sie z nia na odcinku pozwalajacym na polaczenie z nia dla interoperacyjnosci obu tuneli na zachod. To najtansze i najbardziej funkcjonalne rozwiazanie, i nie ma go obecnie w konsultacjach, bo położyłoby na lopatki wariant przez Zdrowie i dalej donimad. Inne argumenty, jak grunty na Zlotnie to tylko dodatek, ktory rozumie Jonski jako wlasciciel dzialki. Doprawdy, jestem zdziwiony, ze PIS nie ma profesjonalnych kadr, bo Kropiwnicki umial je znalezc.

Wierzyć w koniec tunelu w okolicach Waltera Jankego, to sobie można, ale nie należy wmawiać ludziom, że tak jest. W oficjalnych dokumentach PLK z 2011 wspomina się o odkrywce przez Karolew...

G
Gość
29 lutego, 13:29, szybka kolej:

a co to za jeden ten joński, pewnie jakiś żyd! Jak mu się w Polsce nie podoba, niech wypier...dala do związku radzieckiego! tam spotka pełno ziomków!

29 lutego, 13:44, .:

Antysemici to debile

A twoj stary to pejsaty ch... zlodziej.

s
szybka kolej

a co to za jeden ten joński, pewnie jakiś żyd! Jak mu się w Polsce nie podoba, niech wypier...dala do związku radzieckiego! tam spotka pełno ziomków!

G
Gość

Żydzi to zlodzieje

H
Hehe

No i co tam zasrańcy? Wasz odwołany Kropaszenka powiedział coś z sensem, ale przeciwko PiS? No to narzekajcie! Plujcie kałem, jak to macie w zwyczaju!

Tylko żeby żadnemu nie przyszło do głowy, że oni po prostu mają rację! Nie ma obaw, wam do głowy przychodzą jedynie wszy

G
Gość
28 lutego, 20:58, myazkin:

I jeszcze ten przestarzaly wariant KDP wg "eksperta" O. po Wojaka Polskiego, sprzed 70 lat, nieswierzy jak zbutwiale mleko po wybudowaniu dworca LF i oolowy tunelu - ten dzieciak dal sie wykorzystac warszawskiemu lobby starych dziadkow kolejowych, ktorzy zawsze forsowali ominiecie Lodzi za Zgierzem i do tego ta dyskusja zmierza. Oczywiscie ekonomicznie zupelnie jalowa, ale u niektorych lodz zawsze byla w nielasce, nawet u miejscowych oszolomow. Jeszcze pamietam te dyskusje na farach, ze lodzi kolej jest niepotrzebna bo sa samochody, taki zascianeczek dla swoich. Wszelki dostep zewnetrznej cywilizacji jest grozny dla ich malosci. Dyskusja zatacza kolo wokol puztki intelektualnej.

29 lutego, 10:34, Russel:

W punkt

W dojpę. Russelowi.

R
Russel
28 lutego, 20:58, myazkin:

I jeszcze ten przestarzaly wariant KDP wg "eksperta" O. po Wojaka Polskiego, sprzed 70 lat, nieswierzy jak zbutwiale mleko po wybudowaniu dworca LF i oolowy tunelu - ten dzieciak dal sie wykorzystac warszawskiemu lobby starych dziadkow kolejowych, ktorzy zawsze forsowali ominiecie Lodzi za Zgierzem i do tego ta dyskusja zmierza. Oczywiscie ekonomicznie zupelnie jalowa, ale u niektorych lodz zawsze byla w nielasce, nawet u miejscowych oszolomow. Jeszcze pamietam te dyskusje na farach, ze lodzi kolej jest niepotrzebna bo sa samochody, taki zascianeczek dla swoich. Wszelki dostep zewnetrznej cywilizacji jest grozny dla ich malosci. Dyskusja zatacza kolo wokol puztki intelektualnej.

W punkt

x
xxl

Trzeba stawać po stronie rozsądku, praktyczności i niższych kosztów a nie Jońskiego czy Kropka

G
Gość
28 lutego, 23:37, Gość:

Kropa i Joński po prostu mają tam działki budowlane i nieopodal mają prowadzić ta trasę. Przez huk kolejki stracą wartość. Oto cała koalicja.

Może sprawdzą powyższą informację dziennikarze Dz. Ł i poinformują publiczne, że to jest prawda

G
Gość
28 lutego, 11:14, ...specjaliści:

się znaleźli... .

jeden od ...fontanny, drugi od ...wszystkiego.

k@rwa matka przenajświętsza i córka też dzi#ka!!! tej Łodzi pi@rdolonej!!!

jak ja nienawidzę tego patologicznie zdegenerowanego kumoterstwem, nepotyzmem, kolesiostwem miasta!!!

Startuj, wprowadzisz zmiany.

Ostrzezenie-tylko bez kumpli

G
Gość

ktory z nich wiecej zarobil na polityce?

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki