Kolejne wyzwanie w Grupie Jaszpol

Materiał informacyjny Jaszpol Sp. z o.o.
Krzysztof Jaroszewicz, prezes firmy Jaszpol
Krzysztof Jaroszewicz, prezes firmy Jaszpol

Rozmowa z Krzysztofem Jaroszewiczem, prezesem firmy Jaszpol.

Panie Prezesie, Jaszpol ma za sobą ponad trzydziestoletnią historię ciągłego, systematycznego rozwoju. Co kilka lat dowiadujemy się o nowych inwestycjach, co planujecie obecnie? Słyszymy, że firma, oferująca dotąd samochody dwóch marek - Renault i Dacia - zamierza wkrótce otworzyć salon kolejnej marki?

Rzeczywiście, nasza firma nieprzerwanie się rozwija i dzieje się to nawet w trudnych czasach takich jak obecnie, w cieniu pandemii. Już niebawem będę miał ogromną przyjemność zaprosić Państwa do nowego salonu i serwisu Jaszpol Opel przy ul. Szparagowej 4 w Łodzi. Tak, jak we wszystkich pozostałych obiektach Jaszpolu, również i na Szparagowej będziemy oferować sprzedaż samochodów nowych i używanych, serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny, a także usługi finansowe: kredyty i leasingi oraz ubezpieczenia: samochodowe, domu, mienia etc.

Dlaczego właśnie Opel?

Grupa PSA, do której należy Opel, to drugi największy francuski producent samochodów. A przypomnę, że rozpoczęcie współpracy z koncernem motoryzacyjnym z kraju szampana to był dla nas początek nowej ery. Opel będzie zatem kolejną, też od niedawna francuską marką, z którą współpracuje Jaszpol. W naszym biznesie szczególnie trzeba pamiętać, że najważniejszy jest klient. W obecnych czasach wymaga on przede wszystkim różnorodności, możliwości przetestowania różnych modeli, kompleksowej obsługi. Mimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym jesteśmy gotowi na wyzwania. Zmiany, które przyniósł 2020 rok, wymuszają na nas trzymanie ręki na pulsie, podążania za trendami. Zdrowa rywalizacja i rozwój mimo przeciwności to więcej miejsc pracy, więcej innowacji i szybszy rozwój gospodarczy, a tego chcemy wszyscy.

Czego jeszcze możemy się spodziewać po Jaszpolu? Czy przyjdzie kolej na jeszcze inne marki?

Decyzję o kolejnym etapie naszego rozwoju podjęliśmy rok temu. Niestety, szok, jakim stał się na początku tego roku wybuch pandemii, wpłynął na nasze plany, tak jak w wielu innych firmach. Jednak optymistycznie patrzę w przyszłość. Rozwijamy się w stabilnym tempie, bo tylko rozwój firmy i dywersyfikacja biznesu pozwoli nam na zrealizowanie celów. Zdradzę więc na razie tylko wstępnie, że w naszych planach jest wprowadzenie kolejnych nowych marek. Jakich? Przekonają się państwo wkrótce - obserwujcie naszą stronę www.jaszpol.pl.

Co jest, Pana zdaniem, największą wartością takiej firmy jak Jaszpol?

Zdecydowanie ludzie. Ten czy inny system można kupić i wdrożyć, natomiast bezcenną wartością Jaszpolu jest zgrana drużyna. Mamy wielu pracowników, którzy rok temu razem ze mną świętowali wspólne trzydzieści lat pracy. Stajemy się firmą wielopokoleniową, w Jaszpolu pracują już rodzice i ich dzieci. A dzięki świetnemu zorganizowaniu i dyscyplinie mogę wyjechać na urlop bez ciągłego spoglądania na telefon. Chociaż, mówiąc szczerze, w obecnym, nietypowo trudnym roku, nawet przez kilka krótkich urlopowych, wolnych dni byłem cały czas w kontakcie z pracownikami.

W 2017 roku zdobył Pan tytuł „Menedżera Roku Regionu Łódzkiego”, a dwa lata później - tytuł „Przedsiębiorcy Roku”. Jednym z kryteriów przyznania tych nagród jest aktywność w obszarze społecznej odpowiedzialności firmy. Proszę o kilka zdań na temat tej właśnie sfery aktywności Jaszpolu.

Budowanie relacji z klientem to także pomoc tym, którzy potrzebują naszego wsparcia w innej postaci. Od zawsze byliśmy wrażliwi na potrzeby innych i dlatego wspieramy działania, których celem jest bezpośrednia pomoc ludziom potrzebującym lub poprzez organizacje do tego powołane. Pomagamy lokalnie, bo znamy te instytucje i mamy pewność, że pieniądze z naszej pomocy wykorzystają w stu procentach na cele swojej działalności. Pomagamy także studentom Politechniki Łódzkiej budującym bolida zasilanego energia słoneczną. W tym roku zorganizowaliśmy akcję pomocy dla chorych dzieci z Fundacji Gajusz. Co roku wspieramy WOŚP, Łódzkie Hospicjum dziecięce, budowę Hospicjum im. Jana Pawła II w Zgierzu. Przekazaliśmy też nowe Renault Clio na weekend do licytacji, wspierając w ten sposób strażaka i policjanta, którzy ratując ludzkie życie, sami ulegli wypadkowi.

Niedawno stwierdził Pan, że w zarządzaniu firmą kluczowe jest wybieganie myślą w przyszłość. Jak zmieni się rynek motoryzacyjny w perspektywie dekady?

Zmiany na rynkach, nie tylko motoryzacyjnym, zależą przede wszystkim od potrzeb i wartości klientów. Możemy do nich zaliczyć przykładanie większej wagi do problemów klimatycznych oraz powolne odchodzenie od nadmiernego konsumpcjonizmu. Wielu ekspertów wskazuje, że do 2030 roku samochody elektryczne będą stanowić połowę rynku samochodów. Kolejny światowy trend, który już powoli rozprzestrzenia się w Polsce, to wynajem samochodów. Renault niebawem wypuści na polski rynek pierwszą elektryczną Dacię - Dacię Spring Electric - w specjalnej wersji.

Na przełomie 2019 i 2020 roku, z okazji 30-lecia Jaszpolu, firma zorganizowała konkurs, w którym do wygrania było dziesięć nowych Renault Megane Grand Coupe, przekazanych klientom do jazdy przez rok oraz 300 nagród rzeczowych. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem klientów. Zebrano ponad 12 tysięcy formularzy zgłoszeniowych. Zwycięzcy konkursu są zachwyceni nowym Renault Megane GrandCoupe - niektórzy już go kupili lub dokonali wymiany na ten właśnie model.

Dodaj ogłoszenie