Kolejny protest w sprawie tramwajów podmiejskich

Marcin Bereszczyński
20000 podpisów zebrano już pod protestem w sprawie likwidacji tramwajów 43 i 46
20000 podpisów zebrano już pod protestem w sprawie likwidacji tramwajów 43 i 46 Artur Kostkowski
W obronie tramwajów podmiejskich linii 43 i 46 protestowali już politycy przeróżnych partii, związki zawodowe, tramwajarze, mieszkańcy miejscowości, które łączą linie tramwajowe, a wczoraj zaprotestowało stowarzyszenie Klub Miłośników Starych Tramwajów.

Zwrócili się do prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej i marszałka województwa łódzkiego Witolda Stępnia, aby powstrzymali likwidację podmiejskich tramwajów.

Przypomnijmy, że władze Łodzi chcą, aby linie podmiejskie zostały przejęte przez MPK od międzygminnych spółek.

- MPK jest drogim przewoźnikiem i ościennych gmin nie będzie stać na utrzymanie obecnej częstotliwości kursów tramwajów podmiejskich. Konsekwencje tego poniesie Łódź. Mieszkańcy okolicznych miejscowości przesiądą się na busy i własne samochody, co jeszcze bardziej zakorkuje Łódź - powiedział Bartosz Stępień, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów, przypominając, że trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, podczas którego Łódź przekonuje ludzi do jazdy komunikacją miejską.

Miłośnicy tramwajów są również przeciwni temu, aby MPK realizowała kursy podmiejskie pojedynczymi wagonami tramwajów 805Na. Zdaniem Zarządu Dróg i Transportu ma to poprawić jakość usług świadczonych przez MPK.

- To bzdura. Niemieckie wagony, które obecnie jeżdżą na trasach linii 43 i 46 zapewniają pasażerom większy komfort - przekonuje Bartosz Stępień. - Jest w nich więcej miejsc siedzących, generują mniej hałasu, są stabilniejsze, mają lepsze ogrzewanie i są dużo szczelniejsze od tramwajów 805Na.

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
BRola

Tamten ma wąsy i Forda Capri, ale już go nie ma, bo sprzedał

r
roczny bilet miesięczny

Co to jest ROCZNY bilet MIESIĘCZNY?

A
AF

Pani Prezydent i jej zastępcy mają wszystkich Łodzian głęboko w d...e i dlatego Hania musi odejść.

A
AF

Bartosz Stępień, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów, a nie pracownik MPK.

g
gosc

I tak robią w ramach protestu przez najbliższe 10 lat. Nikt wtedy nie będzie jej likwidował, bo bedą na nią pieniądze. Na razie tramwaj wozi głownie powietrze, więc jest likwidowany bo się nie opłaca i ma alternatywę

h
hops

To ja tu czegoś nie rozumiem - Stępień ma rozdwojenie jaźni?
Pracuje w MPK a tutaj jeździ po swoim pracodawcy?
Nieźle, nieźle - marketingowiec :D

D
Dominik Gabrysiak

Szkoda, że nie zastaliśmy Pani Prezydent Zdanowskiej i zastępców - przypomnę czterech. Nie zazdroszczę Wam Łodzianie.

o
o3r

KMST protestuje od samego początku, tym razem po prostu wręczyliśmy nasze uwagi na piśmie.

Dodaj ogłoszenie