Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Komisja Etyki Reklamy o billboardach firmy Adrian: narusza dobre obyczaje i odpowiedzialność społeczną. Adrian: chodzi o względy społeczne

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej
Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.Czytaj dalej Adrian/Dorota Niećko
Billboard firmy Adrian może naruszać zasady prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów - uznała Komisja Etyki Reklamy w uchwale. Odniosła się w ten sposób do skargi, jaka wpłynęła na kampanię producenta rajstop ze Zgierza.

Chodzi o billboardy z kobietą ubraną w koszulę oraz rajstopy, która leży na wznak, z wyciągniętą w stronę odbiorcy ręką. Z ręki wypływa kałuża krwi. Po lewej stronie kobiety znajduje się logo firmy Adrian oraz napis "kocha wszystkie kobiety”, a po prawej stronie napis "wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał".

- Reklama jako element promocji wykorzystuje samobójstwo - uznał autor skargi do Komisji Etyki reklamy. - Fakt, iż krew jest widoczna jedynie w okolicy nadgarstka, jednoznacznie sugeruje samobójstwo poprzez podcięcie żył (i uważam, że w ten właśnie sposób zrozumie to przeciętny odbiorca). O ile problem przemocy i samobójstw uważam za istotny i warty nagłośnienia, o tyle tutaj jest on wykorzystywany w celach reklamowych, co uważam za nieetyczne.

Co na to Adrian?

Przedstawiciele firmy w piśmie do KER prosili o uznanie skargi za bezzasadną. Tłumaczyli, że reklama zwraca uwagę na doniosły i ważny problem obecny w społeczeństwie, jednocześnie nie robiąc tego w sposób wulgarny, nawołujący do agresji lub przemocy. Podkreślali, że przekaz reklamy wskazuje na doniosłe względy społeczne oraz konieczność przykładania większej wagi do profilaktyki zdrowia psychicznego.

KER: narusza m.in. dobre obyczaje

Komisja uznała, że reklama może naruszać standardy prowadzenia reklamy w duchu odpowiedzialności społecznej oraz dobrych obyczajów.

- Niewątpliwie doszło do przekroczenia dopuszczalnych w ramach obowiązujących standardów reklamowych granic wykorzystania zaburzeń psychicznych, jakimi są depresja oraz myśli samobójcze - czytamy w uchwale KER.

Jak zaznacza Piotr Kwiecień, dyrektor generalny KER. Komisja wydała orzeczenie, nie ma natomiast możliwości ukarania firmy czy nakazania wycofania reklamy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki