Statystyki wypadków w Łodzi są porażające. Aż 40 proc. wszystkich zdarzeń drogowych, do których dochodzi w woj. łódzkim, ma miejsce w Łodzi, najwięcej na ul. Pabianickiej. Do wielu wypadków doszło też na al. Kościuszki, ul. Rokicińskiej, Lutomierskiej, Maratońskiej i Zgierskiej. Najbardziej niebezpieczne skrzyżowania: al. Kościuszki z Mickiewicza, Mickiewicza z Żeromskiego, Śmigłego-Rydza z Milionową, Zgierska z Sikorskiego oraz ronda Inwalidów i Sybiraków.
Ze statystyk wynika, że najczęstsze przyczyny wypadków to wymuszenie pierwszeństwa, niedostosowanie prędkości do warunków na jezdni i nieprawidłowy przejazd przez przejścia dla pieszych.
Uwagi do MPBRD dotyczyły głównie miejsc, w których należałoby postawić lub usunąć sygnalizację świetlną. Były sugestie dodatkowych miejsc, gdze pomalować przejścia dla pieszych. Zwolenników ma wytyczenie wspólnego pasa dla autobusów i tramwajów, jak ma to miejsce na ul. Narutowicza. Są pomysły, aby wprowadzić zegary odmierzające czas do zapalenia zielonego światła. Zastanawiano się nad wprowadzeniem ograniczenia prędkości do 30 km/h w centrum miasta.
Czy wprowadzenie programu poprawi bezpieczeństwo? Zdaniem Wojciecha Makowskiego, rzecznika niezmotoryzowanych, projekt MPBRD w wersji sprzed konsultacji nie nadaje się do uchwalenia. Makowski na swoim portalu zarzucił autorom projektu, że w opracowaniu, które liczy ponad 60 stron, tylko ostatnie dziesięć zawiera jakieś propozycje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?