Prace rozpoczęte w 2010 r. wykonano w oparciu o odkrywki, dzięki którym można było rozpoznać detale wyposażenia Sali Balowej: wystroje boazeryjne i sztukatorskie ścian, marmurowy kominek i bogato zdobione lustro, a także pierwotną kolorystykę boazerii i tkanin ściennych.
Wykonano je z dużą pieczołowitością. Dla przykładu szkło do witraży zostało sprowadzone specjalnie z hut amerykańskich, które produkują je od XIX w. według dawnych, oryginalnych technologii. Ich efektowną kompozycję dopełniają ołowiane spoiny charakterystyczne dla tego typu dekoracji okien. Dekoracyjny parkiet tworzy mozaikę z wielu gatunków drewna z bordiurami i elementami, których kompozycja podkreśla osiowość wnętrza.
Do wykonania zdobionych ramion okazałego żyrandola, zawieszonego w osi Sali Balowej, oraz do kinkietów użyto kryształków Swarovskiego. Z wystrojem sali znakomicie zestawiono kolorystycznie oprawę dekoracji okien - atłasowe portiery.
Projekt konserwatorski Sali Balowej wykonała Spółdzielnia Artystów Plastyków w Łodzi. Głównym projektantem był Jan Dominikowski.
Wojciech Szygendowski, wojewódzki konserwator zabytków, podkreśla bardzo wysoką jakość prac, ich staranność i pieczołowitość.
Akademia Muzyczna nie byłaby w stanie sama zrealizować prac (2 mln 835 tys. zł). 1,5 mln zł pochodziło z funduszy unijnych, pozostałe środki pozyskano z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, uzupełnił je wkład własny uczelni. Jestem pewien, że w dalszym ciągu wnętrze nominowane do nagrody w konkursie będzie pełnić funkcje reprezentacyjne, teraz dla Akademii Muzycznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?