Kontrowersyjne ścieżki rowerowe w Łodzi

Matylda Witkowska
Kontrowersyjne ścieżki rowerowe w Łodzi
Kontrowersyjne ścieżki rowerowe w Łodzi Artur Kostkowski
Na ul. Wólczańskiej rozpoczęło się wyznaczanie pierwszego w Łodzi kontrapasu dla rowerów. Ma być oddany w czwartek lub piątek. Ale już budzi kontrowersje.

Pas dla rowerzystów kierunku przeciwnym do ruchu samochodów powstaje między ul. Próchnika i Więckowskiego. Będzie można z niego korzystać, gdy pojawią się znaki pionowe.

Nowy pas martwi okolicznych mieszkańców, którym ubyło aż sześć miejsc postojowych dla samochodów. Wymalowanie pasa krytykują również... rowerzyści. W napisanym z tej okazji liście otwartym rowerowa Fundacja Fenomen, zarzuca Zarządowi Dróg i Transportu likwidację miejsc postojowych i brak kampanii informacyjnej.

- Obok kontrapasu znajduje się zatoczka parkingowa. Nie powinno być problemów z miejscami - mówi Aleksandra Mioduszewska ze Zarządowi Dróg i Transportu.

Pas rowerowy powstał z okazji rozpoczynającego się w piątek Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Na razie nie pojawią się zapowiadane kontrapasy na Karolewie i ul. POW.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

U nas we Wiedniu to nie do pomyslenia. Podniecamy sie 230 metrowym kontrapasem? Artykuły w gazetach o tym piszą? No ludzie! W kazdym cywilizowanym, europejskim miescie to norma!!! W ogole spojrzalem na date, czy to nie przypadkiem 1. kwietnia, ze tak smieszna informacje podają!

r
rowerzysta

życie pokaże, że owa ścieżka rowerowa, jak wiekszość w łodzi, stanie się: parkingiem dla aut, spacerownią dla psów, chodnikiem dla pieszych !! planistom radzę pojechać np. do shanghaju w chinach i podejrzeć jak tam planuje się ścieżki rowerowe. Bardzo dużo można sie od chińczyków nauczyć!! generalnie: ściezki rowerowe burowane są poza głównymi ciągami komunikacyjnymi, biegną przez wyburzenia, parki, boczne ścieżynki, piesi nie mają więc okazji ich blokować, a zmotoryzowani na nich parkować !! bilet do shanghaiu, lufthansą w jedną stronę tylko 1200 usd, co to jest w porównaniu z wiedzą jaka się posiądzie !!

Ł
Łapiduch

to normalne rozwiązanie na takich ulicach w innych miastach, przykładem może być bliskie nam miasto Zgierz. Jeżeli kierowcy nie będą zostawiali aut na pasie rowerowym (biały dostawczak na dalszym planie) tylko za nim jak Ford ze zdjęcia powinno być bezpiecznie dla rowerzystów i kierowców ponieważ będą widzieć się jadąc z przeciwka

Dodaj ogłoszenie