Łódź, 30 grudnia 2020. Duża maszyna TBM rozpoczyna rozruch.
Komunikat ze strony Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego zamieszczony 30 grudnia ubiegłego roku, nie pozostawiał wątpliwości.
- Dziś przed południem, po trzech sygnałach dźwiękowych tarcza TBM o średnicy 13 metrów rozpoczęła proces drążenia dwutorowego tunelu średnicowego w Łodzi. Tarcza nosząca imię św. Katarzyny, patronki kolejarzy wykona główny, 3-kilometrowy odcinek tunelu pod centrum miasta, w stronę Łodzi Fabrycznej.
Czytaj na kolejny slajdzie
Wypowiedzieli się notable:
- To historyczny moment. Inwestycja, na którą łodzianie tak długo czekali dziś się rozpoczyna. Jest to projekt w pełni finansowany ze środków budżetu centralnego. Przy jego realizacji wykorzystane zostaną najnowocześniejsze technologie wiertnicze - powiedział szef polskiej dyplomacji Zbigniew Rau, były wojewoda łódzki.
Wicepremier Piotr Gliński w trakcie konferencji inauguracyjnej podkreślił:
- Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja bezprecedensowa. Gdyby nie odważne decyzje polityczne i sposób zmontowania tej technologii finansowej, a także rozwiązania wszystkich kwestii technicznych nie można byłoby tej inwestycji zrealizować.
[sc]Drążenie tunelu? Dopiero się zacznie[/sc]
CZYTAJ DALEJ >>>>
...
Łódź, 30 grudnia 2020. Duża maszyna TBM rozpoczyna rozruch.
Prawie miesiąc po inauguracji drążenia, z PKP PLK, inwestora przedsięwzięcia, otrzymaliśmy wyjaśnienie, że... trwają przygotowania do drążenia. Z odpowiedzi rzecznika Mirosława Siemieńca wynika, że obydwie maszyny TBM, które mają drążyć tunel zostały uruchomione, ale to przedsięwzięcie wieloetapowe. Rzecznik pisze tak:
Po uruchomieniu tarcz wykonawca przygotowuje warunki techniczne do drążenia. Pierwszy kontakt tarcz z gruntem planowany jest na koniec stycznia. TBM przejdzie przez ścianę komory i pod kontrolą operatorów będzie „wgryzał się” dalej w grunt.
CZYTAJ DALEJ >>>>
...
Wizualizacja przystanku Łódź Polesie
Prawie miesiąc po inauguracji drążenia, z PKP PLK, inwestora przedsięwzięcia, otrzymaliśmy wyjaśnienie, że... trwają przygotowania do drążenia. Z odpowiedzi rzecznika Mirosława Siemieńca wynika, że obydwie maszyny TBM, które mają drążyć tunel zostały uruchomione, ale to przedsięwzięcie wieloetapowe. Rzecznik pisze tak:
Czytaj na kolejny slajdzie