1/5
Mniej klientów i skromniejsze wydatki - tak wyglądają zakupy...
fot. Archiwum PP/Materiały prasowe

Mniej klientów i skromniejsze wydatki - tak wyglądają zakupy w czasach pandemii koronawirusa. Właściciele centrów handlowych nerwowo obserwują rosnącą liczbę zachorowań. Niepomyślne wieści płyną także z łódzkich centrów handlowych.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

2/5
Z podsumowania firm zrzeszonych w Związku Polskich...
fot. Archiwum PP/Materiały prasowe

Z podsumowania firm zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług wynika, że jesienne uderzenie pandemii powoduje ponowny znaczący spadek w liczbie odwiedzin i poziomie dokonywanych zakupów w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jego przedstawiciele podkreślają, że spadają statystyki odwiedzin sklepów nie tylko w stosunku do okresu sprzed pandemii ale również przy porównaniu ostatnich miesięcy. We wrześniu liczba klientów w centrach handlowych spadła o 30 proc. w porównaniu do września ubiegłego roku, zaś w pierwszych dwóch tygodniach października o 37 proc. (w porównaniu do października 2019). Spadek sprzedaży we wrześniu 2020 (w porównaniu z wrześniem 2019) wyniósł 20 proc., zaś w pierwszych dwóch tygodniach października 24 proc.

Także w łódzkich centrach handlowych trudno o powody do radości. W Manufakturze w ciągu roku liczba klientów spadła o jedną piątą.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

3/5
- We wrześniu osiągnęliśmy 80 proc. odwiedzalności z...
fot. Archiwum PP/Materiały prasowe

- We wrześniu osiągnęliśmy 80 proc. odwiedzalności z września 2019 - mówi Monika Długosz Łempicka, dyrektor marketingu centrum przy ul. Karskiego. - Tendencja jest wzrostowa, ale oczywiście trzeba mieć na uwadze dynamiczną sytuację związaną z pandemią. Manufaktura jest nie tylko obiektem handlowo-rozrywkowym, ale także jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych w Łodzi i regionie. Zmniejszenie ruchu turystycznego wpływa również na frekwencję naszego obiektu. W zeszłym roku zanotowaliśmy 800 tys. unikalnych logowań do naszego wi-fi z sieci zagranicznych, co pomaga nam oszacować liczbę turystów z zagranicy odwiedzających Manufakturę. W tym roku będzie ich z pewnością ich mniej, podobnie z tzw. turystyką biznesową, czy nawet wycieczkami szkolnymi.

W Galerii Łódzkiej również odczuwają ograniczenia związane z pandemią.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

4/5
- Z analizy rynku wynika, że w czasie zaostrzonego reżimu...
fot. Archiwum PP/Materiały prasowe

- Z analizy rynku wynika, że w czasie zaostrzonego reżimu sanitarnego zmieniły się nawyki zakupowe - mówi Beata Stefańska, dyrektor Galerii Łódzkiej. - Klienci kupują rozważniej, mając na uwadze nie tylko cenę ale i jakość produktu. Nie oznacza to jednak, że nabywcy stracili apetyt na nowości. Trzeba jednak przyznać, że osiągnięcie poziomu 10 tys. przypadków zachorowań dziennie, miało zauważalny wpływ na statystyki odwiedzalności. „Druga fala” sprawiła, że konsumenci nie tylko obawiają się o bezpieczeństwo finansowe, uważniej wydając pieniądze, ale również unikają przebywania w miejscach o dużych skupiskach.

CZYTAJ DALEJ NA NASTĘPNYM SLAJDZIE

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]

Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!

Teraz bezpłatnie sprawdzisz amortyzatory. Zobacz gdzie!

Wszystkie kobiety Tigera Woodsa. Było z czego wybierać. W ramionach była nawet Polka!

Wszystkie kobiety Tigera Woodsa. Było z czego wybierać. W ramionach była nawet Polka!

Zobacz również

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]

PKOl zaprezentował stroje Polaków na ceremonię otwarcia igrzysk w Paryżu [ZDJĘCIA]

Wszystkie kobiety Tigera Woodsa. Było z czego wybierać. W ramionach była nawet Polka!

Wszystkie kobiety Tigera Woodsa. Było z czego wybierać. W ramionach była nawet Polka!