Traf chciał, że niedługo po tym warszawski Sąd Okręgowy rozpatrując protest innego konsorcjum, nakazał wykluczyć wybranego już wykonawcę z postępowania. PLK analizowało sytuację miesiąc, aż w maju ustaliło, że wybierze kolejną najtańszą ofertę, czyli Torpol Spółka z o.o., Poznań, Astaldi S.p.A. Włochy, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. Z o.o., Zawiercie, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki.
Ten fakt pociągnął za sobą protesty trzech pozostałych konsorcjów. PKP PLK oddaliło wszystkie, odwołała się tylko POL-AQUA. Jeśli KIO odrzuci prawomocnie ten protest, PKP PLK podpisze umowę z Torpol / Astaldi.
Rozpoczęcie budowy dworca i węzła jest już opóźnione o kilka miesięcy. Kluczowa dla rozwoju Łodzi inwestycja ma być gotowa do końca grudnia 2014 r. Według niektórych ekspertów termin ten jest już nierealny, a 1,2 mld zł unijnej dotacji zagrożone.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?