Najlepsze firmy kurierskie
Ważną wskazówką przy wyborze firmy kurierskiej może być najnowszy, już dziesiąty Ranking Zaufanych Sklepów 2019 ceneo.pl. Według niego „Dostawcą roku 2019”, a więc firmą budzącą największe zaufanie, został InPost, wyprzedzając DPD i DHL.
Jak powstaje ten ranking? Tworzony jest na podstawie milionów ankiet, które w ciągu ostatniego roku wypełnili kupujący on-line. W tym roku analizie poddano ponad 3 miliony opinii w 16 kategoriach, a na liście najbardziej zaufanych znalazło się 45 firm. Klienci oceniali m.in. jakość obsługi, przebieg transakcji, sposób i jakość dostawy.
Przepis na sukces jest prosty – twierdzi Rafał Brzoska, prezes InPost. - To ciężka praca i systematyczne polepszanie jakości usług. Klienci sklepów internetowych najchętniej wybierają dostawę do paczkomatów, bo jest szybka i wygodna. Dziś praktycznie żadna usługa kurierska nie jest w stanie osiągnąć lepszych terminów dotarcia z przesyłką do adresata – zaznacza.
Dostawca roku według ceneo.pl
- InPost
- DPD
- DHL
Źródło: Ranking Zaufanych Sklepów 2019 ceneo.pl
Satysfakcja jest najważniejsza
Rynek usług kurierskich w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Kurierzy co roku dostarczają do domów i firm setki milionów przesyłek. Wiadomo, że kurier kurierowi nierówny. Niesłychanie ważnym sprawdzianem dla firm jest więc poziom zadowolenia klienta z już wykonanej usługi. W takich badaniach - Net Promoter Score (popularnie zwanych NPS) - specjalizuje się m.in. serwis Furgonetka.pl.
Czym jest NPS? To ocena poziomu satysfakcji klienta, a polega na odpowiedzi na pytanie „Jak bardzo jest prawdopodobne, że polecisz usługi firmy znajomym / rodzinie?”. Skala ocen również jest prosta – od 0 do 5, gdzie „0” oznacza zdecydowane „nie”, a „5” zdecydowane „tak”. W ten sposób wyłaniani są tzw. detraktorzy, czyli krytycy marki, osoby neutralne i jej promotorzy. – NPS oblicza się poprzez odjęcie procentowego udziału krytyków od takiego samego udziału promotorów – przypominają analitycy. I w ten oto sposób powstaje ranking satysfakcji.
Usługi kurierskie: ranking satysfakcji
W minionym roku przeanalizowano blisko dziesięć tysięcy odpowiedzi klientów, m.in. tych, które dotyczyły sektora usług kurierskich. Co z nich wynika?
Okazuje się, że średni poziom satysfakcji dla branży kurierskiej wynosi 45 pkt. – To świetny wynik. Wskazuje, że kondycja firm kurierskich jest na wysokim poziomie – twierdzą eksperci. Które jednak firmy cieszą się największą popularnością? Te najbardziej znane i popularne?
Zdecydowanym liderem w tym prestiżowym rankingu jest InPost Paczkomaty, który osiągnął aż 62 punkty. Na drugim miejscu znalazło się DPD z 54 punktami, a na trzecim InPost Kurier – 53 punkty.
NPS w punktach, według furgonetka.pl
- InPost Paczkomaty - 62
- DPD – 54
- InPost Kurier – 53
- GLS – 47
- FedEx – 46
- DHL – 44
- Poczta Kurier48 – 40
- Paczka w RUCH-u – 39
- GEIS - 24
Żródło: Furgonetka.pl
- Cieszy, że także w tym badaniu oceniono nas bardzo wysoko– stwierdził Rafał Brzoska, prezes InPost. – Przypomnę tylko, że usługę InPost Kurier budowaliśmy od podstaw – w oparciu o nasze doświadczenia i oczekiwania Polaków. Zaledwie kilka lat od startu jesteśmy w gronie najlepszych firm, które na swoją pozycję pracowały więcej niż dekadę. W InPost świętujemy więc doskonałe wyniki rankingów i odpalamy super loterię dla naszych klientów, bo to dzięki nim te wyniki osiągamy – podkreśla.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?