Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łap za pierś i oddaj stary stanik do recyklingu. Łodzianki Siostry ADiHD i Miss Polonia, Karolina Bielawska promują walkę z rakiem piersi

opr. gt
W akcję edukacyjną co roku włączają się celebryci. W tym roku ambasadorami kampanii, DOTYKAM=WYGRYWAM są: Aleksandra Kisio, Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska.
W akcję edukacyjną co roku włączają się celebryci. W tym roku ambasadorami kampanii, DOTYKAM=WYGRYWAM są: Aleksandra Kisio, Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska. fot. Materiały prasowe
Ruszyła dziewiąta edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 2020. Do profilaktyki raka piersi i wzięcia udziału w akcji oddawania do recyklingu starych staników namawiają w Łodzi Siostry ADiHD i Karolina Bielawska, Miss Polonia. W ubiegłym roku w woj. łódzkim udało się w akcji "reCYClingu "zebrać 1100 biutonoszy!

DOTYKAM=WYGRYWAM 2020 - po co to komu?

Od 9 lat organizatorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 2020, która nakłania Polki do samobadania piersi i profilaktyki raka piersi, wspierają finansowo dwie organizacje Stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie.Pieniądze pochodzą z oddawanych do recyklingu starych, ale dobrej jakości biustonoszy. W sumie w trakcie ośmiu edycji kampanii w ramach reCYClingu zebrano 96.699 staników, czyli prawie 6 ton.

Stara bielizna trafia do firmy recyklingowej 3R Recycling Solutions, a uzyskane środki wspierają charytatywne działania związane z walką z rakiem piersi.

W tym roku od 1 do 31 października w sklepach bieliźnianych w całej Polsce, w tym trzech w woj. łódzkim, będzie można ponownie oddać biustonosze do reCYClingu.

DOTYKAM=WYGRYWAM 2020. Jaki biustonosz do można oddać reCYClingu?

  • taki, którego już nie lubisz albo przestał Ci się podobać,
  • jest w dobrym stanie (nie jest popruty, poplamiony, podarty, nie posiada odciętych elementów),
  • nie jest już modny,
  • wyblakł, ale trzyma formę,
  • nie pasuje na nas bo zmienił nam się rozmiar,
  • użytkowałaś go więcej niż 200 razy i czas na zmianę.

DOTYKAM=WYGRYWAM 2020 - celebryci w słusznej sprawie

W akcje edukacyjną co roku włączają się celebryci. W tym roku ambasadorami kampanii, DOTYKAM=WYGRYWAM są: Aleksandra Kisio, Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska.

- Mamy cycki, tak jak Wy! Też się badamy, to nie jest żadna filozofia, żaden wstyd czy obciach. Mamy dla kogo żyć! - mówią Siostry AdiHD, ambasadorki akcji społecznej „Dotykam=Wygrywam”.

Siostry AdiHD, które już drugi raz biorą udział w akcji przyznają, że w ubiegłym roku mnóstwo dziewczyn po ich filmikach zaczęło się badać samodzielnie w domu.

- Jednak najbardziej poruszającym momentem była pierwsza - ale nie jedyna! - wiadomość o treści: „Dziękuję dziewczyny! Dzięki wam zrobiłam badanie i wyczułam guz. Jestem już po dwóch chemiach i wszystko wskazuję, że całkowicie wyzdrowieję. W imieniu moich małych dzieci dziękuję, że uratowałyście im mamę”. Mam „ciary” na samo wspomnienie tego wyznania - przyznaje Milena Krawczyńska.

Tegorocznym przesłaniem 9. już edycji kampanii jest hasło „Biustopozytywność - jako sposób na zdrowie piersi”.

- Dbanie o siebie zaczyna się od pozytywnej relacji ze swoim ciałem – mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii. A Polki wciąż nie postrzegają swoich piersi jako ważnej części swojego ciała i nie umieją o nie dbać – jak wskazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie wśród ponad 3000 kobiet.

W ankiecie zrealizowanej przez fundację Wsparcie na Starcie, aż 78 proc. dziewcząt stwierdziło, że ich mamy nie rozmawiały z nimi nigdy na temat zdrowia piersi. Blisko połowa nie akceptuje swoich piersi i uważa, że ich piersi są albo za małe, albo za duże. A 40 proc. badanych myśli, że rak piersi powstaje wskutek:

  • działania antyprespirantów,
  • opalania,
  • ran,
  • siniaków,
  • fal emitowanych przez telefon komórkowy,
  • noszenia niewłaściwie dopasowanego biustonosza czy posiadania większego rozmiaru piersi.

Co wiedzą o raku piersi polskie mamy?

Z ankiety wynika, że 82 proc. bprzepytywanych dorosłych kobiet nie wykonuje samobadania piersi (raz w miesiącu), z czego 65 proc. albo w ogóle go nie wykonuje, albo nie pamięta, kiedy ostatnim razem wykonywało.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki