DOTYKAM=WYGRYWAM 2020 - po co to komu?
Od 9 lat organizatorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 2020, która nakłania Polki do samobadania piersi i profilaktyki raka piersi, wspierają finansowo dwie organizacje Stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie.Pieniądze pochodzą z oddawanych do recyklingu starych, ale dobrej jakości biustonoszy. W sumie w trakcie ośmiu edycji kampanii w ramach reCYClingu zebrano 96.699 staników, czyli prawie 6 ton.
Stara bielizna trafia do firmy recyklingowej 3R Recycling Solutions, a uzyskane środki wspierają charytatywne działania związane z walką z rakiem piersi.
W tym roku od 1 do 31 października w sklepach bieliźnianych w całej Polsce, w tym trzech w woj. łódzkim, będzie można ponownie oddać biustonosze do reCYClingu.
DOTYKAM=WYGRYWAM 2020. Jaki biustonosz do można oddać reCYClingu?
- taki, którego już nie lubisz albo przestał Ci się podobać,
- jest w dobrym stanie (nie jest popruty, poplamiony, podarty, nie posiada odciętych elementów),
- nie jest już modny,
- wyblakł, ale trzyma formę,
- nie pasuje na nas bo zmienił nam się rozmiar,
- użytkowałaś go więcej niż 200 razy i czas na zmianę.
DOTYKAM=WYGRYWAM 2020 - celebryci w słusznej sprawie
W akcje edukacyjną co roku włączają się celebryci. W tym roku ambasadorami kampanii, DOTYKAM=WYGRYWAM są: Aleksandra Kisio, Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska.
- Mamy cycki, tak jak Wy! Też się badamy, to nie jest żadna filozofia, żaden wstyd czy obciach. Mamy dla kogo żyć! - mówią Siostry AdiHD, ambasadorki akcji społecznej „Dotykam=Wygrywam”.
Siostry AdiHD, które już drugi raz biorą udział w akcji przyznają, że w ubiegłym roku mnóstwo dziewczyn po ich filmikach zaczęło się badać samodzielnie w domu.
- Jednak najbardziej poruszającym momentem była pierwsza - ale nie jedyna! - wiadomość o treści: „Dziękuję dziewczyny! Dzięki wam zrobiłam badanie i wyczułam guz. Jestem już po dwóch chemiach i wszystko wskazuję, że całkowicie wyzdrowieję. W imieniu moich małych dzieci dziękuję, że uratowałyście im mamę”. Mam „ciary” na samo wspomnienie tego wyznania - przyznaje Milena Krawczyńska.
Tegorocznym przesłaniem 9. już edycji kampanii jest hasło „Biustopozytywność - jako sposób na zdrowie piersi”.
- Dbanie o siebie zaczyna się od pozytywnej relacji ze swoim ciałem – mówi Izabela Sakutova, inicjatorka kampanii. A Polki wciąż nie postrzegają swoich piersi jako ważnej części swojego ciała i nie umieją o nie dbać – jak wskazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez Fundację Wsparcie na Starcie wśród ponad 3000 kobiet.
W ankiecie zrealizowanej przez fundację Wsparcie na Starcie, aż 78 proc. dziewcząt stwierdziło, że ich mamy nie rozmawiały z nimi nigdy na temat zdrowia piersi. Blisko połowa nie akceptuje swoich piersi i uważa, że ich piersi są albo za małe, albo za duże. A 40 proc. badanych myśli, że rak piersi powstaje wskutek:
- działania antyprespirantów,
- opalania,
- ran,
- siniaków,
- fal emitowanych przez telefon komórkowy,
- noszenia niewłaściwie dopasowanego biustonosza czy posiadania większego rozmiaru piersi.
Co wiedzą o raku piersi polskie mamy?
Z ankiety wynika, że 82 proc. bprzepytywanych dorosłych kobiet nie wykonuje samobadania piersi (raz w miesiącu), z czego 65 proc. albo w ogóle go nie wykonuje, albo nie pamięta, kiedy ostatnim razem wykonywało.
Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?