Z roku na rok w Polsce przybywa dyskontów. W najwyższym tempie rozwija się Biedronka oraz sieci sklepów Lidl, następnie Netto i Aldi. Jednak kolejne zagraniczne dyskonty już depczą im po piętach. Zobaczcie o jakich sklepach mowa w artykule poniżej:
Vollmart
Vollmart, czyli "polski Walmart" oferuje ponad 1200 produktów tańszych o minimum 20% niż w innym sklepach. Wszystko dzięki polityce sieci, czyli rezygnacji z reklam i wyposażenia wnętrza na rzecz niskich cen. Sieć otworzyła, do tej pory, jeden sklep stacjonarny w Siedlcach.
- Zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszej sytuacji gospodarczej cena to często główny determinator decyzji zakupowych. Stąd przyjęta polityka cenowa jest przez nas ściśle kontrolowana - powiedział, portalowi Nasze-Miasto, Wiktor Sawosz, właściciel Vollmart oraz Brand Distribution Group.
Supeco
Supeco to połączenie dyskontu i hurtowni, jednak zakupy mogą tu robić wszyscy, zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.Supeco jest międzynarodową marką sklepów o charakterze hurtowo-dyskontowym, należącą do Grupy Carrefour.
Reklamuje się jako "Najtańsza sieć w Polsce". W Polsce pierwszy sklep Supeco został otwarty w 2016 roku w Piekarach Ślaskich, od tego czasu sieć prężnie rozrasta się na południu kraju.
Mere
Mere to dyskont wywodzący się z Rosji. Nie liczy się tutaj wystrój sklepu, opakowania i reklamowa. Wszystko sprzedawane jest z palet lub w pudłach prosto z półek. Pierwszy sklep sieć został otworzony w Częstochowie. Alejki w dyskontach Mere są dość szerokie, wszystko ustawione jest na paletach, w pudełkach tekturowych lub na stertach.
Najpopularniejsze dyskonty w Polsce
Biedronka
Pod względem liczby sklepów jest to największa sieć handlowa w Polsce. Sklepy należą do spółki akcyjnej Jerónimo Martins Polska (JMP), której właścicielem jest portugalskie konsorcjum Jerónimo Martins. Jest ono jednym z największych podatników w Polsce.
Od kilku lat Biedronka systematycznie rozszerza asortyment, odchodząc od dotychczasowego modelu biznesowego, tj. sieci dyskontowej. Jest to element strategii biznesowej, w której w ciągu najbliższych kilku lat ma zniknąć różnica pomiędzy supermarketem a dyskontem.
LIDL
To niemiecka sieć sklepów dyskontowych, działająca w 30 krajach. Lidl należy do Schwarz-Gruppe, która jest także właścicielem sieci sklepów „Kaufland”. Lidl współpracuje z polskimi producentami, a sama sprzedaż polskich artykułów spożywczych generuje ponad 70% obrotów przedsiębiorstwa w Polsce.
NETTO
To europejska sieć osiedlowych supermarketów duńskiego koncernu Salling Group. Pierwszy sklep Netto w Polsce powstał w 1995 w Szczecinie. Firma ma obecnie ponad 383 sklepów i trzy magazyny dystrybucyjne, a zatrudnia ponad 5 tys. osób.
W czerwca 2020 Netto Polska podjęła decyzję o przejęciu polskiej filii brytyjskiej sieci handlowej Tesco w Polsce.
ALDI
Niemiecka sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych obecna na pięciu kontynentach. Siódma pod względem sprzedaży sieć marketów na świecie. W połowie 2006 roku Aldi rozpoczęło działalność w Polsce. Hasło przewodnie sieci dyskontów to: „Wysoka jakość w dobrej cenie”.
Zobacz również
Dzień Kobiet w Łodzi: po ile tulipany, a po ile róże w kwiaciarniach?
Śmiertelny wypadek na S8 w Studziankach koło Piotrkowa Tryb.
Dzień Kobiet 2021 w Manufakurze. Kwietny napis, konkurs i wielkie zakupy łodzianek ZDJĘCIA
Jak świętowano Dzień Kobiet w czasach PRL w Łodzi?
Wielki pożar w Ozorkowie. Budynek mieszkalny w ogniu! ZDJĘCIA
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?