MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Linia 43 po pięciu latach przerwy 1 lipca wraca na szlak do Konstantynowa Łódzkiego

Jacek Zemła
Ostatnie prace torowe w Łodzi przed uruchomieniem tramwajów linii 43
Ostatnie prace torowe w Łodzi przed uruchomieniem tramwajów linii 43 UMŁ
Tramwaj do Konstantynowa na razie dojedzie tylko do alei Włókniarzy, ale jego docelowa trasa to centrum Łodzi.

W poniedziałek 1 lipca na trasę z Łodzi do Konstantynowa wyjechać ma po pięcioletniej przerwie tramwaj MPK. W tym czasie przeprowadzono kompleksowy remont linii wymieniając tory, sieć trakcyjną, system sterowania ruchem oraz przebudowując i wzmacniając trzy mosty na rzece Łódce. Na trasie powstały tez nowe, podwyższone przystanki oraz odnowiono skrzyżowania toru z poprzecznymi ulicami i wjazdami do posesji.

– Tramwaje będą tymczasowo kursowały na trasie Legionów/al. Włókniarzy - Konstantynów pl. Wolności – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. – Po zakończeniu remontu ul. Legionów tramwaje 43 dojadą do ul. Zachodniej w centrum miasta.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Do Lutomierska pozostanie autobus

ZDiT zdecydował, że utrzymana zostanie linia autobusowa z Lutomierska do Łodzi, bez mian pozostanie także linia 94 z Konstantynowa na Retkinię. Nie ma na razie szans na remont dalszego odcinka torów do Lutomierska i przywrócenie połączenia tramwajowego także z tym miastem. Pomimo starań obydwu samorządów (Konstantynowa i Lutomierska) oraz zaangażowania się w tę sprawę spółki Centralny Port Komunikacyjny, nie udało się pozyskać środków na odbudowę 7-kilometrowej trasy do Lutomierska. Nie ma też widoków na wsparcie tego projektu z innych źródeł, tymczasem obydwie gminy z własnych środków nie są w stanie sfinansować inwestycji idącej w miliony złotych.

Trzecia linia podmiejska odbudowana

Odtworzenie linii do Konstantynowa to już trzecia udana rewitalizacja podmiejskiej trasy tramwajowej. Pierwszy - dwa i pół roku temu zrobił to Zgierz, w ubiegłym roku ruszyły tramwaje do Pabianic, a teraz powraca połączenie z Konstantynowem. Pozostają jeszcze nieczynna od 2018 roku linia od Zgierza do Ozorkowa i rozebrana w latach 90. trasa do Aleksandrowa. W obu przypadkach szanse na reaktywację tych tramwajów są nikłe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki