Na promowanie marki Łodzi magistrat ma ponad 1 mln zł. 800 tys. zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej, 300 tys. to wkład miasta. Łódź nową markę ma już od roku, od kiedy przyjęto strategię zarządzania marką stworzoną przez firmę Demo z Krakowa.
- To nie jest dużo w porównaniu do innych miast. Sporo z tej kwoty pójdzie na reklamę, ale staramy się również pozyskiwać i tworzyć projekty, które nie kosztują wiele, a pokazują miasto w dobrym świetle - mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji urzędu miasta.
W ramach ogólnopolskiej kampanii reklamowej ma powstać 10-minutowy film promocyjny. Ma on przedstawiać Łódź, jako miasto kreatywne i promować 4 tzw. subprodukty, czyli kulturę, turystykę i sport, gospodarkę oraz edukację. Dodatkowo, każdy z 4 subproduktów będzie miał własny 15-sekundowy spot. To właśnie te spoty będą pokazywane w telewizji i internecie.
Reklamy Łodzi puszczone zostaną w jednej z ogólnopolskich stacji ok. 100 razy.
W internecie filmy zostaną pokazane ok. 750 razy. Dodatkowo miasto wykupi internetowe reklamy w formie banerów ze zmieniającą się treścią. W planach jest ok. 10 mln odsłon. Do tego 7,5 tys. odsłon łódzkich reklam w portalach społecznościowych.
W tym roku ma powstać również rozbudowana kreatywna strona internetowa. Będzie można na niej obejrzeć np. filmy o kreatywnych przedsiębiorstwach z naszego regionu, dowiedzieć się więcej o sektorze kreatywnym oraz o mieście i jego marce.
Jeszcze w tym miesiącu w Łodzi odbędzie się konkurs dla twórców reklam o nazwie Young Creatives. W planach jest też konkurs Biznes dla Łodzi. Magistrat stworzył również newsletter o przemysłach kreatywnych, dostają go urzędnicy oraz każdy, kto zapisze się do newslettera na stronie internetowej UMŁ. W tegorocznych planach są również badania nad sektorem kreatywnych.
CZYTAJ TEŻ:
Kryzysowa promocja Łodzi
Tak można promować Łódź (FILM)
Strona turystycznej Łodzi tylko dla Polaków?
Turystyczna Łódź na reklamach w Europie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?