Łódź bez roweru miejskiego w 2020 roku. Nie wpłynęła żadna oferta na obsługę Łódzkiego Roweru Publicznego

Wojciech Grzegorczyk
Nikt nie chce obsługiwać Łódzkiego Roweru Publicznego. Pawel Lacheta/ Polska Press/ Express Ilustrowany
Na piątek 3 stycznia zaplanowano otwarcie kopert z ofertami firm, które miałyby tworzyć i obsługiwać Łódzki Rower Publiczny. Okazało się, że... nie ma chętnych.

- Oferenci mieli około 100 pytań dotyczących przetargu i widać było zainteresowanie ze strony kilku firm - mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Skąd zatem brak ostatecznego złożenia jakiegokolwiek wniosku? Tomasz Andrzejewski tłumaczy to wahaniami i sondowaniem rynku przez potencjalnych operatorów systemu rowerowego.

Takim obrotem spraw nie jest zaskoczony Hubert Barański z fundacji Fenomen, choć nie kryje rozgoryczenia z powodu takiego scenariusza. - Apelowałem, żeby zająć się tym przetargiem już pod koniec 2018 roku - podkreśla.

Jak będzie wyglądać dalsza procedura w sprawie wyłonienia nowego wykonawcy na obsługę Łódzkiego Roweru Publicznego? Ustawowo w ciągu dziesięciu dni przetarg będzie unieważniony. Być może zaraz po tym czasie zostanie ogłoszony kolejny przetarg. - Jeśli nastąpią w nim jakieś zmiany, to będą dotyczyć aspektów technicznych - tłumaczy Tomasz Andrzejewski.

Na kolejne rozstrzygnięcie konkursu będzie trzeba poczekać do przełomu lutego i marca. To najprawdopodobniej opóźni inaugurację kolejnej edycji Łódzkiego Roweru Publicznego, planowaną na koniec kwietnia.

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 122

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

'Kup se rower' jakim ograniczonym trzeba byc ze oprocz zdrowia i ekologii pominac fakt ile kasy umoczono w budowy stojkow itp... Skad wy sie ludzie bierzecie.? Zal mi was.

G
Gość
5 stycznia, 21:34, Kinia:

Kupno roweru to nie majątek... Chcą jeździć ludzie, niech sobie kupią.

Austriackie gadanie. Mam fajny rower, samochód, jeżdżę też komunikacją, a i tak wielokrotnie zdarzało mi się korzystać z roweru miejskiego. Wszystko zależy od okoliczności. Podobnie to wygląda u wielu innych osób. To dobra inwestycja skierowana do wszystkich mieszkańców miasta. W większości cywilizowanych miast europejskich działają rowery miejskie lub podobne systemy.

K
Kinia

Kupno roweru to nie majątek... Chcą jeździć ludzie, niech sobie kupią.

G
Gość
3 stycznia, 16:36, bg:

Zdanowska i jej sitwa niszczą miasto

3 stycznia, 20:10, ?:

Co ci zniszczyli?

3 stycznia, 22:30, Gość:

Ciiiichoo! To debil...

4 stycznia, 2:57, Russel:

Niszczą nieustannie,przyPOmnial bym ze ten rower wystartował w Łodzi tez z 3-letnim opoznieniem a teraz po paru latach istnienia juz się zwija-jak wszystko w tym hankowym miescie.ale łodzianie nieustannie zachwyceni życiem w miescie meneli rządzonym przez Pijana Oszustkę

Nic się nie zwija, plujący na Łódź bydlaku, umowa dobiegła końca, a teraz urzędasy nie dopilnowały, by kolejny przetarg urządzić odpowiednio wcześniej. Powinno się odpowiedzialnych wykopać na zbity, ale będzie kolejny. Może więc będzie opóźnienie, ale rower na pewno będzie, nie bój nic. A pisiorstwo nie ma czego szukać w Łodzi, więc przestań wylewać te swoje śmieszne żale. Podobnie jak i w każdym dużym mieście:)

G
Gość
3 stycznia, 18:48, podatnik:

Koniec w wyrzucanie naszych pieniędzy w błoto.

Chcesz jeździć na rowerze to go sobie kup. A jak nie to ruszaj z buta.

Miasto ma dużo poważniejsze wydatki.

3 stycznia, 23:02, Gość:

Żyjemy w normalnym, cywilizowanym mieście, a nie w korwinistycznym "raju". Zatem zapomnij. A te wydatki, to inwestycja, adresowana do wszystkich mieszkańców miasta. A sprawdzić sobie, ilu z niej skorzystało przez te lata!

4 stycznia, 5:22, Kierowca:

Chyba chciałeś powiedzieć socjalistycznym, normalne to by było właśnie korwinistyczne. Jakim prawem z moich podatków ma iść na jakieś rowerki, jak ja nie chcę roweru tylko chce samochodem jeździć. To jest totalitaryzm i niewola. Wszyscy mają robić to co władza karze

A gdzie jest lub też był na ziemi ów "normalny", korwinistyczny "raj"? Ano ze świecą szukać. Jak i innych utopijnych skrajności np. komunizmu co się zowie. Masz jakiś pomysł, czemu tak jest, panie "normalny"? Ach tak, pewnikiem to jakiś spisek...

Najbliżej w historii to było chyba do takiego "raju" Anglii doby rewolucji przemysłowej. To teraz ogarnij WSZYSTKIE konsekwencje ówczesnego stanu rzeczy: i te pozytywne, i te negatywne, i te z dzisiejszej "ciut" bardziej cywilizowanej perspektywy całkowicie nieakceptowalne. Polecam włączyć myślenie zamiast ideologii prostych recept na rzeczywistość.

Chcesz jeździć samochodem - jeździj, nikt nie broni. Natomiast czy ci się to podoba, czy nie, czy wystarcza ci rozumu, by to pojąć, czy też nie - to i tak na publicznej komunikacji czy publicznym rowerze korzystasz także ty. I każdy inny mieszkaniec miasta. Mniej korków, smrodu, hałasu. A gdyby czekać na zgodę każdego misia-ideologa pseudowolności, to nic by w tym czy jakimkolwiek innym mieście nigdy nie powstało. Żadna inwestycja wiążąca się z publicznymi pieniędzmi, literalnie ŻADNA. Przyjdzie bowiem kolejny misio i zakrzyknie: "Jakim prawem moje pieniądze na jakieś drogi, ja tylko na piechotę! To niewolnictwo i zamordyzm!" I dlatego korwinistycznymi misiami-krzykaczami przejmować się nie warto i nie należy, ex definitione.

G
Gość
3 stycznia, 16:38, [obraźliwe]ot:

Miejski i publiczny to dwa różne pojęcia dziennikarzu.

3 stycznia, 18:32, Kierowca:

Miejski to może być kibel a publiczny to może być dom. Chcesz [obraźliwe]ować to sobie kup rower a nie licz żeby ci władza socjalistyczna za darmo wypozyczyla

3 stycznia, 22:58, Gość:

I toaleta, i rower mogą być miejskie albo publiczne. To oferta dla wszystkich mieszkańców miasta i tak ma zostać w normalnym, cywilizowanym mieście, ideologiczna kreaturo.

4 stycznia, 5:25, Kierowca:

Sam jesteś kreatura lewacko socjalistyczna. Poza tym rower nie jest dla wszystkich np. niewidomy z niego nie skorzysta. I jak lewaku teraz się wytłumaczysz podobno tak bronicie praw niepelnosprawnych

Są jeszcze sparaliżowani, którzy z niczego nie mogą skorzystać. I starcy z demencją, i niemowlęta. Jeżu, co za tępy, ideologiczny tłuuuk! Jak to bywa w dziewięćdziesięciu paru procentach z używającymi w dyskusji słów lewak/lewacki...:)

G
Gość
3 stycznia, 19:10, Robespier:

"Nextbike" wydoił z łódzkiego magistraty (czytaj- podatników) na maxa. Teraz stwierdzili, że już się nie opłaca utrzymywanie 1500 rowerów. Koszty utrzymania rosną a chętnych coraz mniej.

3 stycznia, 23:05, Gość:

Coraz więcej. Ty sobie sprawdź, ilu ludzi z tego skorzystało w kolejnych latach, zamiast tu klikać ideologiczne byle co.

4 stycznia, 7:35, Dżon Łejn:

Skoro jest tak pięknie dlaczego brak chętnych na obsługę tego "biznesu". Hanka z kolesiami "umoczyła" miliony w budowę stacji, budowę ścieżek i co...... Teraz trzeba płacić krocie za utrzymywanie rowerów, a w kasie miejskiej pieniążków coraz mniej. Dowiedz się, jak dokładnie działają firmy wynajmujące rowery i ile to kosztuje podatników. Miliony z kasy miejskiej dla prywatnej firmy. Bezpośredni zysk od użytkowników za wynajem rowerów to zaledwie 2-3% wpływów do kasy firmy. Reszta to dopłaty z kasy miejskiej i reklamodawców.

Haloo, tu Ziemia! Jakby to były takie kokosy i rozdawnictwo, to firmy by się sznurem ustawiały. A komunikacja miejska czy system roweru miejskiego to nie są przedsięwzięcia, które mogą i mają na siebie zarabiać!! To inwestycja na rzecz wszystkich mieszkańców miasta. Nawet jak nie chcesz korzystać z komunikacji czy z roweru, to jako mieszkaniec miasta i tak na tym korzystasz, czy ci się to podoba, czy nie - mniej korków, hałasu, smrodu. Dobra inwestycja i popularna wśród mieszkańców, z roku na rok coraz bardziej. Dróg rowerowych do tego nie mieszaj, one powinny powstać i powstały w większości dla "prywatnych" rowerzystów, rowery miejskie to tylko niewielka część tego, co mijasz na takiej ścieżce. Byś jeździł, byś wiedział.

G
Gość
3 stycznia, 19:10, Robespier:

"Nextbike" wydoił z łódzkiego magistraty (czytaj- podatników) na maxa. Teraz stwierdzili, że już się nie opłaca utrzymywanie 1500 rowerów. Koszty utrzymania rosną a chętnych coraz mniej.

3 stycznia, 23:05, Gość:

Coraz więcej. Ty sobie sprawdź, ilu ludzi z tego skorzystało w kolejnych latach, zamiast tu klikać ideologiczne byle co.

4 stycznia, 9:40, Gość:

Podobno przez 4 lata było 6 milionów wypożyczeń ( nie korzystających ). Rocznie to jest 1,5 miliona wypożyczeń. Przyjmując, że rowery były dostępne przez 180 dni ( pół roku ) to dziennie jest około 8300 wypożyczeń ( nie korzystających). W sumie to jest śmieszna liczba w mieście w którym mieszka prawie 680 tysięcy mieszkańców.

Nie wiem, czy to "podobno" jest prawdą, ale to mało wg ciebie? Mało kto korzysta z roweru miejskiego codziennie czy prawie codziennie. A dni też są różne: sprzyjające albo mokre lub zimne. Oznacza to, że w ciągu tych paru lat z roweru korzystało najmarniej dziesiątki tysięcy ludzi. Nie są to żadne "śmieszne liczby". Dobra inwestycja dla wszystkich mieszkańców i nie tylko. I norma w cywilizowanym mieście. Mniej korków, smrodu i hałasu. Bo to wygodna forma przemieszczenia się w wielu przypadkach. Sam jeżdżę samochodem, własnym rowerem, komunikacją, a i tak niejednokrotnie korzystam z roweru miejskiego. Np. wtedy gdy nie bardzo miałbym co zrobić z samochodem/rowerem albo gdy będę wracał po alkoholu. Tudzież w różnych doraźnych sytuacjach. I wielu innych ludzi ma tak samo, co pokazują ilości wypożyczeń.

G
Gość
3 stycznia, 16:38, [obraźliwe]ot:

Miejski i publiczny to dwa różne pojęcia dziennikarzu.

3 stycznia, 18:32, Kierowca:

Miejski to może być kibel a publiczny to może być dom. Chcesz [obraźliwe]ować to sobie kup rower a nie licz żeby ci władza socjalistyczna za darmo wypozyczyla

3 stycznia, 22:58, Gość:

I toaleta, i rower mogą być miejskie albo publiczne. To oferta dla wszystkich mieszkańców miasta i tak ma zostać w normalnym, cywilizowanym mieście, ideologiczna kreaturo.

4 stycznia, 9:47, Gość:

Od kiedy to "[obraźliwe]ować na rowerze" jest obraźliwe?

A kto tak napisał? "Ideologiczna kreatura" to z powodu ideologicznego czadzenia j.w., a nie za to co ci się z niewiadomych powodów wydaje...

G
Gość
4 stycznia, 10:37, Jan:

Po co ten tower!!! Jak ktoś chce jeździć rowerem to sobie kupi dobry rower. Po co finansowac tych co nie mają roweru? Moze zrobmy miejski telewizor lub mikser!!! Brawo przedydent precz z rowerem z naszych podatków!

Bo to wygodna forma przemieszczenia się w wielu przypadkach. Sam jeżdżę samochodem, własnym rowerem, komunikacją, a i tak niejednokrotnie korzystam z roweru miejskiego. Np. wtedy gdy nie bardzo miałbym co zrobić z samochodem/rowerem albo gdy będę wracał po alkoholu. Tudzież w różnych doraźnych sytuacjach. I wielu innych ludzi ma tak samo, co pokazują ilości wypożyczeń. Dobra inwestycja, dla wszystkich chętnych mieszkańców miasta i nie tylko. Nie mierz nigdy innych własną miarą!

t
tak może być

A komu to potrzebne te stacje roweru miejskiego? To taki socjalizm wymuszony - jakby przeciętnego kowalskiego nie było stać na składaka lepszej lub gorszej jakości. Rowery miejskie miałyby sens w latach 90-tych, kiedy to było znacznie biedniej w Polsce. A tu jeszcze musisz mieć konto i nie możesz anonimowo skorzystać, pomyślał ktokolwiek o tym by te rowery dostosować do płatności za skorzystanie gotówką? Nie, bo trzeba bezgotówkowość promować, taki to jest myk. Powiem szczerze - dużo lepszym krokiem byłoby montowanie budek telefonicznych, gdzie można by było za rozmowę zapłacić drobnymi lub kartą. Też pewnie padałyby ofiarami wandali co by po nich sprejami malowali czy szybki wybijali - ale trudno, budki telefoniczne to wolność - zwłaszcza w świecie tak mocno przytłoczonym smartfonami. Kto wie czy tak awangardowy krok nie spowodowałby istnego zmierzchu naszych mobilnych towarzyszy nieustannej niewoli - obstawiam, że tak. Niech ludzie czują wolność i czują że żyją, świat stracił tyle uroku przez to, że pojawiły się smartfony, wi-fi wszędzie oraz social media, nic jakoś tak nie fascynuje i nie smakuje tak dobrze jak dawniej - rzeczywistość stała się powierzchowna i płaska w smaku. W budkach telefonicznych ujmuje ta siła prostoty - masz potrzebę kontaktu, wpłacasz drobne lub płacisz kartą i rozmawiasz chwilę i szlus, dziewczyna się nie martwi, rodzina się nie martwi i sumienie czyste - sms-owanie czy czatownie nie zaspokaja w pełni potrzeb komunikacyjnych ludzi czy emotki - to takie mówiąc kolokwialnie pieprzenie kotka przy pomocy młotka. Wszystkie miasta powinny polikwidować tą socjalistyczną modłę na stacje roweru miejskiego( bo i tak większość ludzi jak chce to na własnym rowerze jeździ, dużo lepszej jakości) i ściągnąć firmy zainteresowane montażem budek telefonicznych, gdzie do automatu można wpłacić drobne lub za[płacić kartą abonamentową by porozmawiać tyle ile potrzeba, wedle rozsądnie ustalonych stawek operatorów telekomunikacyjnych. Miasta powinny być zobligowane do utworzenia czegoś takiego jak Miejskie Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne( MPT) - usługi połączeń telekomunikacyjnych powinno świadczyć miasto tak jak świadczy się usługi przewozowe transportem zbiorowym w miastach. Miejskie Przedsiębiorstwa Telekomunikacyjne to dodatkowe pieniądze dla budżetów miast, a z drugiej strony ułatwia się życie ludziom - czują wolność, prywatność i zyskują więcej czasu i problem fonoholizmu jaki powstał za sprawą pojawienia się smartfonów zniknąłby w okamgnieniu. Na co czekają wszystkie miasta? Nie ma co się bać, lobbing nie będzie dyktował ludziom jak mają funkcjonować - model funkcjonowania oparty o pobieranie aplikacji i przymus płacenia bezgotówkowo za skorzystanie z jakiś usług powinien odejść do lamusa. Przyszłość to płacenie gotówką, przyszłość to awangardowy powrót budek telefonicznych, przyszłość to poszanowanie czasu, zdrowia, prywatności ludzi. Komórka pozostanie zwykłą komórką - tylko sieć 2G będzie istnieć w mieście - resztę czeka demontaż a jeśli tak się nie stanie telekomy będą płacić karę, sieć 2G będzie istnieć tylko po to by produkowane i użytkowane były komórki mające tylko możliwość rozmów telefonicznych i sms-owania i to wszystko, nic poza tym. Przyszłość to powrót aparatów cyfrowych i kamerek - żadnych social mediów nie będzie, stracą na znaczeniu - zdjęcia ludzie będą robić dla siebie, przyjaciół czy rodziny i ich miejsce będzie co najwyżej w albumach, filmiki będą nagrywane i zazwyczaj będą lądować na płytach CD. Smartfony odejdą do lamusa( nastąpi wspomniany renesans sieci 2G), wi-fi odejdzie w niebyt( internet będzie tylko tam gdzie jego miejsce - w domach i miejscach pracy w komputerach na kablach/przewodach i basta), nie będzie żadnych biometrii a tym bardziej żadna sieć 5G i internet rzeczy nie powstaną. Lata 20-ste XXI wieku będą przypominać nieco lata 90-te "na sterydach". Szykuje nam się rewolucja, której nikt się nie spodziewał i nikt nie zatrzyma.

D
Dżenis Dżoplin
4 stycznia, 0:00, Hehe:

o i co tam zasrańcy?

Najpierw narzekaliście, że rower miejski jest zbędny i za drogi.

A teraz narzekacie na brak roweru.

Wy bez przerwy narzekacie!

A o kosztach roweru świadczy ile mamy oferentów. Na to też sobie ponarzekajcie. Tylko wiecie co? Wasze szczekanie jest gufno warte, wyniki wyborów wszyscy pamiętają.

4 stycznia, 9:59, Gość:

A ty „Piierdolisz przygłupie" chwaliłeś miejskich urzędników jak wprowadzali rower miejski, teraz ich chwalisz za to, że go nie będzie.

Czy robią dobrze, czy źle, ty peowski przygłupie zawsze ich wychwalasz...

4 stycznia, 10:06, .:

Piierdolisz pisowski tłuku

4 stycznia, 15:16, forumowicz:

Do moderatora tego portalu. Albo zablokujesz tego wulgarnego spamera, albo będzie zawiadomienie do prokuratury o tolerowanie wulgaryzmów na forum.

Od dawna ten debil bez żadnych przeszkód umieszcza tego typu komentarze. To pracownik tego goebelsowskiego szmmatławca albo oddelegowany z umł "sygnalista". Szkoda prądu na komentowanie wpisów kretyna. Jak ktoś powiedział; z idiotami się nie dyskutuje. Najpierw sprowadzą dyskusję do swojego poziomu, później przewyższą Cię doświadczeniem.

M
Moderator
4 stycznia, 9:52, Gość:

Jakaś debilna cenzura polityczno-językowa się włączyła?

4 stycznia, 10:05, .:

Piierdolisz przygłupie

4 stycznia, 15:16, forumowicz:

Do moderatora tego portalu. Albo zablokujesz tego wulgarnego spamera, albo będzie zawiadomienie do prokuratury o tolerowanie wulgaryzmów na forum.

Spadaj żulu

G
Gość
4 stycznia, 12:30, Gość:

Hanka Skazanka lubi nabijać kase zaprzyjaznionym biznesmenom.

4 stycznia, 13:41, Gość:

Srollo pisollo

Udowodnij albo przeproś i sp.... na Nowogrodzką

4 stycznia, 15:44, Gość:

Ssij urzędasie.

Taka prawda

Jaka prawda? Taka że cię przyłapali na kłamstwie?

G
Gość
4 stycznia, 12:30, Gość:

Hanka Skazanka lubi nabijać kase zaprzyjaznionym biznesmenom.

4 stycznia, 13:41, Gość:

Srollo pisollo

Udowodnij albo przeproś i sp.... na Nowogrodzką

Ssij urzędasie.

Taka prawda

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3