Łódź: bilans otwarcia Pawła Paczkowskiego

    Łódź: bilans otwarcia Pawła Paczkowskiego

    Monika Pawlak

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Paweł Paczkowski, wiceprezydent Łodzi, twierdzi, że miasto pilnie musi budować lokale socjalne.
    Przetargi na zimowe utrzymanie dróg rozstrzygane były dopiero w styczniu - wytyka wiceprezydent Łodzi Paweł Paczkowski.

    Przetargi na zimowe utrzymanie dróg rozstrzygane były dopiero w styczniu - wytyka wiceprezydent Łodzi Paweł Paczkowski. ©archiwum

    Wiceprezydent Paweł Paczkowski ocenił miasto w dziedzinie mieszkaniowej, służby zdrowia, dróg i komunikacji miejskiej.

    Mieszkania
    - Nie ma żadnej strategii zarządzania mieszkaniowymi zasobami miasta, przydzielania lokali, ani polityki czynszowej;
    - 6 tysięcy łodzin czeka na przydział lokalu od gminy, ponad 3,5 tysiąca ma wyroki sądowe przyznające lokal socjalny;
    - Za brak lokali socjalnych miasto musi płacić odszkodowania - w tym roku to około miliona złotych. Miasto musi zapewnić lokum socjalne osobom z wyrokami eksmisyjnymi z prawem do lokalu socjalnego, a odszkodowania płaci właścicielom nieruchomości, z których eksmitowani powinni być dłużnicy.


    Paczkowski: - Budowa lokali socjalnych jest konieczna i pilna.

    Służba zdrowia
    - Miejska służba zdrowia jest w stagnacji;
    - Zadłużenie tylko dwóch miejskich szpitali: im. Jordana i Sonnenberga sięga 20 mln zł.

    Drogi
    - Przetargi na zimowe i letnie utrzymanie dróg były rozstrzygane dopiero w styczniu;
    - Przetarg na łatanie dziur był ogłoszony dopiero w styczniu;
    - Remont ul. Rudzkiej uniemożliwia spór między wydziałami o użyczenie budynku mieszkalnego. Spór jest nierozwiązywalny od trzech lat.

    Komunikacja miejska
    - Umowa powierzenia usług MPK - mimo obligatoryjnych terminów jej podpisania - nie została nawet przygotowana. Paczkowski: - To co odziedziczyłem po poprzednikach to był ledwie szkic umowy powierzenia nie zabezpieczający ani interesów miasta, ani MPK;
    - Sprzedaż biletów MPK wystarcza ledwie na 35 procent wydatków na transport publiczny, a standard innych miast to 50 - 60 procent;
    - Ostatni dokument noszący znamiona strategii komunikacyjno-drogowej pochodzi z 1997 roku.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    same kłamstwa

    obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 31

    p. w-ce chyba nie wie co mówi. Przetargi byly za Kropy i Haneczki ( jak była w-ce) rzeczywiście były roztrzygane w styczniu lub póżniej , p. Sadzyński z ekipa to zmienili , nic nie mówi o...rozwiń całość

    p. w-ce chyba nie wie co mówi. Przetargi byly za Kropy i Haneczki ( jak była w-ce) rzeczywiście były roztrzygane w styczniu lub póżniej , p. Sadzyński z ekipa to zmienili , nic nie mówi o projektach dróg ktore sa realizowane , budownictwo mieszkaniowe - było realizowane przez TBS ( szef od Kropy ) mam dalej pisać .... p. Paczkowski jest poprostu beznadziejnyzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Podziekujmy Jońskiemu

    dno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 19

    buhahahahahah

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo