- W minionym roku odbyło się ponad 1.100 konferencji naukowych. Do tego dochodzą wydarzenia korporacyjne, które są najczęściej tajemnicą hoteli, w których są organizowane - mówi Anna Mokrosińska, szefowa Łódź Convention Bureau. - To był dla nas najtrudniejszy rok, bo pierwszy. W kolejnych zamierzamy ugruntowywać naszą pozycję na rynku i wykorzystywać kontakty, by jak najlepiej promować Łódź oraz sprzedawać jej ofertę w zakresie sal konferencyjnych oraz usług eventowych.
Łódź Convention Bureau powstało dzięki unijnemu dofinansowaniu w wysokości 1,7 mln zł.
- Dzięki temu dołączyliśmy do miast, które mają podobne komórki, wspierające podmioty, zainteresowane turystyką - zaznacza Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi. - Szczególnie zależy nam na turystyce biznesowej i na wspieraniu pracy tych instytucji, które zajmują się organizacją kongresów i konferencji. Chcemy stać się głównym ośrodkiem turystyki biznesowej.
ZOBACZ TEŻ: W Łodzi dynamicznie rozwija się turystyka biznesowa
W Stuttgarcie, który jest jednym z 19 miast partnerskich Łodzi, Convention Bureau działa od 20 lat.
- Jestem bardzo zainteresowana działalnością kolegów w Łodzi. Zwłaszcza że do tej pory zorganizowano tu wiele konferencji - mówi Anna Demuth, dyrektor Convention Bureau Stuttgart. - Znam już biura z innych miast, najwyższa pora, by trafić do Łodzi i dowiedzieć się więcej o tym mieście.
Według Anny Mokrosińskiej, łódzka oferta wyróżnia się unikalnością bazy konferencyjno-hotelowej, otwieranej w zrewitalizowanych fabrykach.
- Bo nie zawsze chodzi o ilość, ale też na jakość. Dlatego w wybranych sektorach możemy odnieść sukces - mówi Mokrosińska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?