Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź Fabryczna. ZDiT: Opóźnienia tramwajów są o wiele mniejsze

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Od otwarcia dworca Łódź Fabryczna przejechało przy nim 7700 tramwajów i autobusów. Przewoźnik dalekobieżny jest na razie tylko jeden.

Od niedzieli obowiązuje nowa organizacja ruchu w centrum Łodzi, która ma upłynnić ruch tramwajów przy dworcu Łódź Fabryczna, które w ubiegłym tygodniu notorycznie stały na czerwonym świetle. Jednak według Zarządu Dróg i Transportu tramwaje głównie były blokowane przez auta na ul. Kilińskiego. Dlatego wprowadzono tam ograniczenie ruchu kołowego na odcinku Jaracza - Narutowicza.

Początkowo dla aut miał być zamknięty dłuższy odcinek ul. Kilińskiego, czyli Nawrot - Rewolucji 1905 r. Jednak drogowcy zmienili zdanie na korzyść kierowców by umożliwić im dojazd do ul. Wschodniej.

CZYTAJ: Łódź Fabryczna: zmiany w organizacji ruchu. Jak jeździć przy dworcu Łódź Fabryczna?

- Umożliwiliśmy też lewoskręt z ul. Kilińskiego w Piłsudskiego, dla jadących od południa, dzięki czemu kierowcy mogą wjechać do tunelu - tłumaczy Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.

- Z kolei dla jadących od północy ul. Kilińskiego znieśliśmy wszelkie zakazy, mogą oni wybrać dowolny kierunek jazdy - dodaje Michał Gogolewski z ZDiT.

Pomimo wprowadzenia udogodnień dla kierowców tramwaje ponoć przyspieszyły i nie stoją już w korkach kilkanaście minut.

- Opóźnienia skróciły się do czterech, pięciu minut, czyli są o wiele mniejsze niż w pierwszych dniach po otwarciu dworca - podkreśla Tomasz Andrzejewski.

CZYTAJ TEŻ: Otwarcie dworca Łódź Fabryczna. Pierwszy pociąg na nowym dworcu

ZDiT zapewnia, że stara się usprawnić działanie sygnalizacji świetlnej przy dworcu.

- Zostały już skrócone cykle świetlne na skrzyżowaniach m.in na ul. Kilińskiego - Traugutta. Światła te zostały skoordynowane z sygnalizacją na skrzyżowaniu Narutowicza - Kilińskiego - mówi Gogolewski. - Cały czas prowadzone są też prace nad skoordynowaniem sygnalizacji świetlnej wzdłuż ul. Narutowicza po tym, jak przeniesiono na nią linie tramwajowe nr 9A i 12A.

Linie usunięto spod dworca, bo pasażerowie domagali się szybkiego przejazdu ul. Narutowicza.

ZOBACZ |Pierwszy pociąg na dworcu Łódź Fabryczna 11 grudnia 2016

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki