Łódź: jaskrawy steward pomoże na dworcu

Agnieszka Magnuszewska
Na łódzkich dworcach zagubionym pasażerom pomogą tzw. mobilne punkty informacyjne.
Na łódzkich dworcach zagubionym pasażerom pomogą tzw. mobilne punkty informacyjne. Jakub Pokora
W związku z zamknięciem Dworca Fabrycznego od niedzieli do dyspozycji pasażerów PKP będą ulotki, mapki, mobilne punkty informacyjne oraz dodatkowy numer infolinii, przygotowane przez MPK. Ponoć zgodnie z zachodnioeuropejskimi standardami.

- Mapki są takie jak w Berlinie. Można się z nich dowiedzieć, jaką linią można dojechać na wybrany dworzec. Zresztą do każdego z nich przypisaliśmy jeden kolor, który będzie się też pojawiał w naszych pojazdach oraz na przystankach - zaznacza Radosław Podogrocki.

Kolor podpowie pasażerom PKP, do którego autobusu czy tramwaju mają wsiąść. A jeżeli barwne mapki nie poprawią orientacji w terenie, warto znaleźć na dworcu tzw. mobilne punkty informacyjne. Zamienią się w nie członkowie stowarzyszeń współpracujących z MPK. Rozpoznanie ich nie będzie trudne, mają mieć na sobie jaskrawe kamizelki z literą "i". Na każdym dworcu informacji ma udzielać kilka takich osób.

- Przez pierwszy tydzień nasi stewardzi mają być na dworcach przed każdym przyjazdem i odjazdem pociągu. Potem, gdy wszystko się unormuje, będą udzielać informacji podczas porannego i wieczornego szczytu - mówi Podogrocki.

Warto też zajrzeć na nową stronę MPK czy skorzystać z infolinii, bo przewoźnik uruchomił dodatkowy numer (801 675 675), pod którym można zadać każde pytanie związane z komunikacją na dworcach.

To nie koniec udogodnień przygotowanych dla pasażerów PKP. Na każdym dworcu ma być obecny dyspozytor ruchu MPK, wyposażony w radiostację. Jeżeli okaże się, że pociągiem przyjechało tak dużo pasażerów, że nie zmieszczą się w danym autobusie, dyspozytor wezwie rezerwowy pojazd.

- Układając nowy rozkład jazdy z MPK wzięliśmy też po uwagę, by pasażerowie, przyjeżdżający późno do Łodzi, mogli korzystać z linii dziennych, a nie nocnych - zaznacza Tomasz Grzegorczyk z wydziału lokalnego transportu zbiorowego w Zarządzie Dróg i Transportu.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

u
ulotka

te wszystkie bajery to lipa !! żadne ulotki nie zastąpią łatwego dojazdu !! Taki dojazd umożliwiłaby nowa ulica, po północnej stronie torów, czyli przedłużenie ul. czechosłowackiej, aż do mileszki, oraz zbudowanie tunelu pod torami, aż do tej ulicy!! tak problem rozwiązaliby niemcy, przed rozpoczęciem przebudowy!! my nie jesteśmy niemcy, u nas musi być bałagan i taki będzie !! zaowocuje on paraliżem miasta, gigantycznymi korkami na rokicińskiej, stłuczkami, spóźnieniami do pracy, kolizjami, ofiarami wypadków itd. ulotki, nawet całe tony ulotek , niczego tu nie zmienią !!

Dodaj ogłoszenie