Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Pabianice i Kolumna już z nowymi peronami, teraz czas na Lublinek na modernizowanej linii kolejowej

Arkadiusz Krystek
Arkadiusz Krystek
Stacja w Pabianicach
Stacja w Pabianicach Fot. Łukasz Hachuła/PKP PLK
Nowy peron w Pabianicach i w Kolumnie, budowa przejść pod torami, most nad Nerem i przebudowa stacji Lublinek, to pierwsze efekty modernizacji linii kolejowej Łódź Kaliska –Zduńska Wola. Inwestycja warta 387 mln zł ma o 15 minut skrócić podróż miedzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem.

W Pabianicach wybudowano już wyższy peron, by ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Jest też nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy, a po zakończeniu wszystkich prac ustawione zostaną wiaty i ławki.

– Na stacji budowane jest nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach – podaje PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nad betonową konstrukcją ułożono już tory. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody i szyby windowe. Wewnątrz przejścia prace zakończą się w trzecim kwartale tego roku. Obecnie dojście do peronu zapewnia tymczasowe przejście w poziomie szyn.

W Pabianicach "wykonawca przygotował już nowe tory i sieć trakcyjną oraz dziesięciu rozjazdów. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni" – dodaje inwestor.

Z kolei w Kolumnie w tym miesiącu ma być gotowy kolejny peron. – Podobnie, jak dostępny od 2019 r. pierwszy nowy peron, drugi będzie miał i jasne oświetlenie LED i dojście pochylnią dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonawca kończy prace przy układaniu nawierzchni, montuje ogrodzenie i oznakowanie. Będą także wiaty – zapewnia PKP PLK.

Między Lublinkiem a Pabianicami i Dobroniem a Łaskiem do połowy czerwca zmodernizowane maja zostać oba tory. Ułożono już 28 km nowych torów i sieci trakcyjnej, wyremontowano sześć mostów i dwa wiadukty, zmodernizowano 10 przejazdów.

W czerwcu roboty przeniosą się na odcinek Łódź Retkinia – Lublinek. Wcześniej pracowano między Łodzią Kaliską a Retkinią. Na stacji w Lublinku wybudowane zostaną dwa nowe perony. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Ostatnią częścią inwestycji będą roboty między Pabianicami a Dobroniem, a prace mają się zakończyć w połowie przyszłego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Ile wydajemy na aktywność fizyczną?

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie