Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Pabianice i Kolumna już z nowymi peronami, teraz czas na Lublinek na modernizowanej linii kolejowej

Arkadiusz Krystek
Arkadiusz Krystek
Stacja w Pabianicach
Stacja w Pabianicach Fot. Łukasz Hachuła/PKP PLK
Nowy peron w Pabianicach i w Kolumnie, budowa przejść pod torami, most nad Nerem i przebudowa stacji Lublinek, to pierwsze efekty modernizacji linii kolejowej Łódź Kaliska –Zduńska Wola. Inwestycja warta 387 mln zł ma o 15 minut skrócić podróż miedzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem.

W Pabianicach wybudowano już wyższy peron, by ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Jest też nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy, a po zakończeniu wszystkich prac ustawione zostaną wiaty i ławki.

– Na stacji budowane jest nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach – podaje PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nad betonową konstrukcją ułożono już tory. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody i szyby windowe. Wewnątrz przejścia prace zakończą się w trzecim kwartale tego roku. Obecnie dojście do peronu zapewnia tymczasowe przejście w poziomie szyn.

W Pabianicach "wykonawca przygotował już nowe tory i sieć trakcyjną oraz dziesięciu rozjazdów. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni" – dodaje inwestor.

Z kolei w Kolumnie w tym miesiącu ma być gotowy kolejny peron. – Podobnie, jak dostępny od 2019 r. pierwszy nowy peron, drugi będzie miał i jasne oświetlenie LED i dojście pochylnią dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonawca kończy prace przy układaniu nawierzchni, montuje ogrodzenie i oznakowanie. Będą także wiaty – zapewnia PKP PLK.

Między Lublinkiem a Pabianicami i Dobroniem a Łaskiem do połowy czerwca zmodernizowane maja zostać oba tory. Ułożono już 28 km nowych torów i sieci trakcyjnej, wyremontowano sześć mostów i dwa wiadukty, zmodernizowano 10 przejazdów.

W czerwcu roboty przeniosą się na odcinek Łódź Retkinia – Lublinek. Wcześniej pracowano między Łodzią Kaliską a Retkinią. Na stacji w Lublinku wybudowane zostaną dwa nowe perony. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Ostatnią częścią inwestycji będą roboty między Pabianicami a Dobroniem, a prace mają się zakończyć w połowie przyszłego roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki