Stacja w Pabianicach
Stacja w Pabianicach
W Pabianicach wybudowano już wyższy peron, by ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie z pociągów regionalnych i dalekobieżnych. Jest też nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy, a po zakończeniu wszystkich prac ustawione zostaną wiaty i ławki.
– Na stacji budowane jest nowe przejście podziemne dla pieszych, które połączy dwie strony miasta i zapewni lepszą komunikację w Pabianicach – podaje PKP Polskie Linie Kolejowe. – Nad betonową konstrukcją ułożono już tory. Po obu stronach tunelu i na peronie gotowe są schody i szyby windowe. Wewnątrz przejścia prace zakończą się w trzecim kwartale tego roku. Obecnie dojście do peronu zapewnia tymczasowe przejście w poziomie szyn.
W Pabianicach "wykonawca przygotował już nowe tory i sieć trakcyjną oraz dziesięciu rozjazdów. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych poprawiana jest nawierzchnia jezdni" – dodaje inwestor.
CZYTAJ WIĘCEJ >>>>
Szlak Dobroń - Łask
Z kolei w Kolumnie w tym miesiącu ma być gotowy kolejny peron. – Podobnie, jak dostępny od 2019 r. pierwszy nowy peron, drugi będzie miał i jasne oświetlenie LED i dojście pochylnią dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wykonawca kończy prace przy układaniu nawierzchni, montuje ogrodzenie i oznakowanie. Będą także wiaty – zapewnia PKP PLK.
Między Lublinkiem a Pabianicami i Dobroniem a Łaskiem do połowy czerwca zmodernizowane maja zostać oba tory. Ułożono już 28 km nowych torów i sieci trakcyjnej, wyremontowano sześć mostów i dwa wiadukty, zmodernizowano 10 przejazdów.
W czerwcu roboty przeniosą się na odcinek Łódź Retkinia – Lublinek. Wcześniej pracowano między Łodzią Kaliską a Retkinią. Na stacji w Lublinku wybudowane zostaną dwa nowe perony. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Ostatnią częścią inwestycji będą roboty między Pabianicami a Dobroniem, a prace mają się zakończyć w połowie przyszłego roku.
Dobroń - Łask, Orpelów