Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź: kasa na kulturę

Łukasz Kaczyński
Claudia Cardinale.
Claudia Cardinale. archiuwm
Będzie więcej środków na organizację w tym roku łódzkich festiwali. Rada Miasta przychylnie ustosunkowała się w środę do poprawki zgłoszonej przez prezydent Łodzi Hannę Zdanowską, dotyczącej zwiększenia o 1.184.980 zł środków w Biurze Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi na realizację zadania ''Łódź festiwalowa''.

Kwota, która pierwotnie miała pokryć straty Atlas Areny, zostanie przeznaczona na zakup usług promocyjnych w ramach realizacji odbywających się w Łodzi projektów artystyczno-kulturalnych.

Ponadto 815.020 zł zostanie przeniesione ze środków z rezerwy budżetu. W efekcie biuro rozdysponuje kwotę ponad 8 mln zł. W kuluarach mówi się jednak, że to i tak może być o 1 mln za mało, aby wszystkie istotne dla Łodzi festiwale odbyły się w tym roku. Poprawkę w budżecie miasta zasugerowała obradująca w poniedziałek komisja promocji.

Dziś z p.o. dyrektorem Biura Promocji Bartłomiejem Wojdakiem spotka się zespół radnych wytypowany przez komisję promocji w celu dokonania podziału środków na organizację festiwali. W skład zespołu wejdzie prezydium komisji promocji (szef Bartosz Domaszewicz, wiceprzewodnicząca Ewa Majchrzak i Krzysztof Stasiak).

- Pod uwagę weźmiemy pełną listę festiwali przygotowaną przez ekspertów zaproszonych przez Biuro Promocji, wnioski złożone przez organizatorów festiwali oraz, nawet jeśli nie wszystkim się ona podoba, strategię promocyjną miasta - przyznaje radny Bartosz Domaszewicz. - Środki zostaną rozdzielone jednorazowo na cały rok, a nie, jak zdecydowało wcześniej Biuro Promocji, z podziałem na wydarzenia organizowane w pierwszej i drugiej połowie roku.

Zamierzamy też wystąpić o opinię niezależnego biura prawnego w sprawie umów, jakie mają być podpisywane z organizatorami festiwali. Biuro Promocji po kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej kilkakrotnie opracowywało z wydziałem zamówień publicznych nowe wzory umów i chcemy w tej sprawie mieć od razu jasność.

W sprawie dofinansowywania festiwali pojawił się jeszcze jeden wątek. Bartłomiej Wojdak, p.o. dyrektor Biura Promocji, stwierdził, że skoro z powodu zastrzeżeń, jakie są w umowach podpisywanych z organizatorami festiwali, biuro nie może na razie wesprzeć festiwali bezpośrednim przekazaniem środków finansowych, może jednak partycypować w kosztach sprowadzenia do Łodzi znaczącej gwiazdy festiwalowej. Tak postąpiono już w przypadku Claudii Cardinale, która ma się pojawić na Philips Cinema Mundi im. Z. Kałużyńskiego. Z budżetu Biura Promocji przeznaczono na ten cel kwotę ok. 14 tys. euro, lecz już nie w ramach zakupu ''usług promocyjnych''.

- Uznałem, że skoro miasto nie zobowiązywało się w żaden sposób do wspierania tego festiwalu, a pani Claudia Cardinale ma w planach także spotkać się ze studentami w łódzkiej filmówce, warto się w to przedsięwzięcie zaangażować - mówi Wojdak. - Jeśli osobistości podobnego formatu będą gośćmi innych festiwali, jesteśmy skłonni rozważyć udzielenie organizatorom tego rodzaju wsparcia. Pod warunkiem, że będzie nas na to stać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki