W 2010 roku władze Łodzi, województwa i PKP PLK podpisały umowę z hiszpańską firmą Sener na wykonanie studium za 4 mln zł. W tym roku w rządowym planie Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych do roku 2015, a także na liście priorytetów kolejowych woj. łódzkiego są zapisy o opracowaniu nowego studium za 8 mln zł.
- Po co mamy dwa razy płacić za to samo, w dodatku dwa razy drożej - pyta Tomaszewski.
Przy tworzeniu pierwszego studium doszło do kontrowersji w sprawie umiejscowienia przystanków kolejowych w tunelu. Autorzy studium przekonywali, że przystanek może być pod Manufakturą, albo wcale. Rok temu władze Łodzi uznały, że w tunelu nie będzie żadnej stacji.
O nowe studium walczą obecnie władze województwa łódzkiego. Chcą w tunelu przystanków powiązanych z transportem miejskim. Łódzkie chce współtworzyć opracowanie nowego studium.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?