Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź stawia na turystów. Kampania promocyjna za 2,5 mln zł

Agnieszka Jasińska
Projekt ma przyciągnąć do Łodzi więcej turystów. Dane statystyczne pokazują, że nasze miasto jest coraz chętniej odwiedzane. Zdecydowana większość turystów to osoby z innych miast Polski.
Projekt ma przyciągnąć do Łodzi więcej turystów. Dane statystyczne pokazują, że nasze miasto jest coraz chętniej odwiedzane. Zdecydowana większość turystów to osoby z innych miast Polski. Krzysztof Szymczak/archiwum Dziennika Łódzkiego
Kampania promująca Łódź ma kosztować ponad 2,5 mln zł. Większość pieniędzy ma dać UE. Miasto chwali się koncertami i Fashion Week. Zachęca też do spacerów ul. Piotrkowską.

Wzorem innych europejskich miast Łódź będzie promować się jako idealne miasto na city break, czyli na krótki weekendowy wyjazd. Kampania ma kosztować ponad 2,5 mln zł, z czego 85 proc. pochodzić będzie z funduszy europejskich. Właśnie ogłoszono przetarg na jej przeprowadzenie.

Kampania ma zostać przeprowadzona w maju w największych miastach Polski. Będą spoty promujące Łódź oraz reklama w mediach elektronicznych, papierowych i w kinach.

Z danych łódzkiego magistratu wynika, że w 2012 r. głównym sposobem spędzania czasu w Łodzi przez turystów krajowych były spacery lub wypoczynek bierny. Turyści zagraniczni zwiedzali atrakcje turystyczne oraz zaglądali do pubów i restauracji.

- Warto przyjechać do Łodzi, bo odbywają się tu prestiżowe imprezy i wydarzenia, np. Fashion Philosophy Fashion Week Poland, Łódź Design Festival, Festiwal Łódź Czterech Kultur, Festiwal Światła i Impact Festival - wylicza Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi. - W tym roku wystąpią w Łodzi Black Sabbath, Aerosmith i Kylie Minogue. Najważniejszym wydarzeniem sportowym będą Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn.

Łódź zaprasza też turystów na ul. Piotrkowską.- W pubach i restauracjach życie tętni tu też nocą. Nową atrakcją jest OFF Piotrkowska. W podwórku dawnej fabryki Ramischa powstało miejsce dla oryginalnych restauracji, klubów, pracowni projektantów mody, wystaw i koncertów - mówi Marcin Masłowski. - Miłośnicy zakupów mogą przebierać w centrach handlowych. Jest Galeria Łódzka, Port Łódź i Manufaktura.

Czy kampania sprawi, że Łódź będzie równie popularna jak np. Kraków i Praga? Prof. Stefan Krajewski, ekonomista z Uniwersytetu Łódzkiego, ma wątpliwości. - Taka promocja powinna się odbyć 15 lat wcześniej. Wtedy już Łódź powinna reklamować Piotrkowską jako miejsce rozrywki i spotkań. Jeśli chodzi o obcokrajowców, to problemem jest lotnisko.Jeśli ktoś chce spędzić weekend w mieście, to czy będzie chciał tracić czas na lot do Warszawy albo Katowic, a potem przejazd do Łodzi? Brakuje połączeń, a tracimy kolejne trasy - mówi prof. Krajewski.

CZYTAJ WIĘCEJ W SOBOTNIM "DZIENNIKU ŁÓDZKIM"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki