Wzorem innych europejskich miast Łódź będzie promować się jako idealne miasto na city break, czyli na krótki weekendowy wyjazd. Kampania ma kosztować ponad 2,5 mln zł, z czego 85 proc. pochodzić będzie z funduszy europejskich. Właśnie ogłoszono przetarg na jej przeprowadzenie.
Kampania ma zostać przeprowadzona w maju w największych miastach Polski. Będą spoty promujące Łódź oraz reklama w mediach elektronicznych, papierowych i w kinach.
Z danych łódzkiego magistratu wynika, że w 2012 r. głównym sposobem spędzania czasu w Łodzi przez turystów krajowych były spacery lub wypoczynek bierny. Turyści zagraniczni zwiedzali atrakcje turystyczne oraz zaglądali do pubów i restauracji.
- Warto przyjechać do Łodzi, bo odbywają się tu prestiżowe imprezy i wydarzenia, np. Fashion Philosophy Fashion Week Poland, Łódź Design Festival, Festiwal Łódź Czterech Kultur, Festiwal Światła i Impact Festival - wylicza Marcin Masłowski, rzecznik prezydent Łodzi. - W tym roku wystąpią w Łodzi Black Sabbath, Aerosmith i Kylie Minogue. Najważniejszym wydarzeniem sportowym będą Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn.
Łódź zaprasza też turystów na ul. Piotrkowską.- W pubach i restauracjach życie tętni tu też nocą. Nową atrakcją jest OFF Piotrkowska. W podwórku dawnej fabryki Ramischa powstało miejsce dla oryginalnych restauracji, klubów, pracowni projektantów mody, wystaw i koncertów - mówi Marcin Masłowski. - Miłośnicy zakupów mogą przebierać w centrach handlowych. Jest Galeria Łódzka, Port Łódź i Manufaktura.
Czy kampania sprawi, że Łódź będzie równie popularna jak np. Kraków i Praga? Prof. Stefan Krajewski, ekonomista z Uniwersytetu Łódzkiego, ma wątpliwości. - Taka promocja powinna się odbyć 15 lat wcześniej. Wtedy już Łódź powinna reklamować Piotrkowską jako miejsce rozrywki i spotkań. Jeśli chodzi o obcokrajowców, to problemem jest lotnisko.Jeśli ktoś chce spędzić weekend w mieście, to czy będzie chciał tracić czas na lot do Warszawy albo Katowic, a potem przejazd do Łodzi? Brakuje połączeń, a tracimy kolejne trasy - mówi prof. Krajewski.
CZYTAJ WIĘCEJ W SOBOTNIM "DZIENNIKU ŁÓDZKIM"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?