reklama

Łódź Young Fashion 2019 w Akademii Sztuk Pięknych, czyli trzeci strzał w dziesiątkę. Zdjęcia pokazów mody

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Zaktualizowano 
Łódź Young Fashion Award 2019 w Centrum Promocji Mody Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi Grzegorz Gałasiński
Zakończyła się trzecia edycja Łódź Young Fashion - wyjątkowego wydarzenia organizowanego przez Akademię Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego we współpracy z miastem Łódź. Z sukcesem.

Finał międzynarodowego konkursu Łódź Young Fashion Award, który odbył się w sobotni wieczór w Centrum Promocji Mody Akademii Sztuk Pięknych, stał na tak wysokim poziomie, że każda z dwunastu zaprezentowanych kolekcji miała swoich gorących zwolenników, a jurorzy podkreślali kłopot ze wskazaniem jednego zwycięzcy. Ostatecznie statuetkę Manequine’a i 30 tysięcy euro otrzymała Marlou Breuls z Holandii za kolekcję zatytułowaną „The Icon Collection” - pracochłonną, bajkową, inspirowaną życiem morskich głębin, któremu zagrażamy naszą zachłannością i zanieczyszczaniem środowiska. Przyjemnością było obserwowanie radości młodej laureatki: - Nagrodę przeznaczę na rozwój własnej firmy, to teraz dla mnie najważniejsze - zapewniała Marlou Breuls.

Swoją nagrodą - kolekcją kosmetyków - marka Sisley wyróżniła Adriana Krupę z łódzkiej ASP (ubiegłoroczny zwycięzca Złotej Nitki). Projektant pokazał spektakularną, błyszczącą, pełną detali, ale zarazem autoironiczną kolekcję.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Tematem tegorocznego konkursu była „Metropolia (Metropolis)”. Okazało się, że młodzi twórcy widzą miasto w fantastycznych kolorach swoich kolekcji, ale i czarnych barwach. Pokazują, iż żyjemy na śmietnisku, musimy się chronić przed skażeniem powietrza, wielkomiejskie napięcia i współczesność musimy nierzadko okupić psychicznymi zaburzeniami. Projektanci odnosili się do przenikania kultur, migracji, gadżetomanii, ekologii, a nawet antyaborcyjnego prawa. Wskazywali, że życie w mieście można łączyć z elementami rustykalnymi, a odzież da się pozyskiwać z recyklingu odpadów czy przerabiania starych ubrań. Zaimponowali kreatywnością, a i precyzją wykonania kolekcji, co podkreślił również przewodniczący konkursowego jury, Leslie Holden z Instytutu Mody w Amsterdamie (obok niego zasiedli m.in. József Fülöp z Uniwersytetu Sztuki i Designu im. Moholy-Nagy w Budapeszcie, rektor ASP prof. Jolanta Rudzka-Habisiak, Bogna Sworowska, Alberto Caselli, Tomasz Ossoliński, Ilona Majer i Rafał Michalak, czyli Studio MMC).

Święto mody trwało w Łodzi od wtorku. Wyróżnienia wręczano też podczas Gali Dyplomowej - Nagrodę Rektora ASP (10 tys. zł) otrzymała Agnieszka Szlaga, a nagrodę jury (10 tys. zł) Magdalena Pupczyk oraz Złotej Nitki - nagrodę główną, 30 tys. zł, dostał Maciej Jóźwicki.

Czytaj także

Znakomicie przygotowana trzecia edycja Łódź Young Fashion potwierdza, że impreza jest już jednym z najważniejszych wydarzeń modowych nie tylko w naszej części Europy. Efektowne pokazy, pierwszorzędny poziom kolekcji (nie tylko głównego konkursu, ale również pozostałych wydarzeń - Gali Dyplomowej i Złotej Nitki), emocje BRA Day, cenne dla rozpoczynających karierę w branży modowej warsztaty, dobra organizacja - wszystko to składa się na przedsięwzięcie, z którego możemy być w Łodzi dumni. Oczywiście, w zainteresowaniu imprezą pomaga wysoka nagroda, ale istotą jest też dobry pomysł skierowania projektu do młodych autorów oraz marka Akademii Sztuk Pięknych, która jest naturalnym środowiskiem dla takich działań. Pozostaje stałe wzbogacanie Łódź Young Fashion, praca nad podnoszeniem prestiżu wydarzenia i jego promocja w świecie. Już widać, że w pewnym momencie Centrum Promocji Mody ASP może się stać za małą przestrzenią dla rozmachu przedsięwzięcia, ale nie ma innej drogi niż stały rozwój i coroczne podnoszenie poprzeczki.

ZOBACZ

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3