Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź za Wrocławiem, Poznaniem i... Katowicami

ab
screen z www.facebook.pl
Portal PRoto.pl opublikował zestawienie popularności w mediach społecznościowych polskich miast wojewódzkich. Oficjalne profile miasta Łodzi znajdziemy na Facebooku, Twitterze i YouTubie. Największą publiczność jak na razie zgromadził Wrocław, który promuje się ponadto na portalu NK.pl

Na Facebooku oficjalny fan page Łodzi lubi 2458 osób (stan na 2 listopada). Zdecydowanym liderem jest stolica Dolnego Śląska z prawie 41 tys. fanów. Na drugim miejscu pod względem liczby fanów jest Poznań (ponad 28 tys.), trzecia Warszawa (ponad 22 tys.), dalej Gdańsk i Kraków (każde ponad 10,5 tys. fanów) i Katowice (ponad 7,2 tys.). Na siódmym miejscu jest dopiero Łódź. Jak wygląda komunikacja z "fanami"?

"Wrocław zachęca do dyskusji swoich fanów. Lubią go nie tylko mieszkańcy, ale i sympatycy rejonu oraz odbywających się w nim wydarzeń kulturalnych. Z kolei Bydgoszcz oznajmia na FB o swoich sukcesach, nagrodach i nowych inwestycjach. Podaje suche fakty z życia regionu, co nie zachęca internautów do dyskusji. Gdańsk, umieszcza na FB ciekawostki kontekstowe, związane np. z obecną porą roku, nie dotyczące bezpośrednio spraw miasta. Twórcy tej strony interesują się działaniami mieszkańców, śledzą i komentują na forum ich blogi, bądź też pytają o to, co lubią robić, jakie mają pasje" - czytamy w proto.pl.

CZYTAJ TEŻ: Bajkowe pendrive'y Urzędu Miasta Łodzi

Łódź natomiast zamieszcza linki odsyłające do strony internetowej miasta. Są to aktualności z wydarzeń w mieście. Niewiele osób "lubi" wpisy na tablicy Łodzi, niewiele je też komentuje. Oficjalna Łódź "polubiła" również inne fan page'e, m.in. Fundację Faktu, WOŚP i Hannę Zdanowską.

Na Twitterze miasta "piszą o najnowszych wydarzeniach kulturalnych w regionie, zapraszają na warsztaty, seminaria, pokazy filmów czy sztuk teatralnych". Ostatni wpis Łodzi pochodzi z dnia 5 października i dotyczy odsłonięcia gwiazdy Barei na Piotrkowskiej. Twitter Urzędu Miasta obserwuje 113 osób.

CZYTAJ TEŻ: Festiwale: ile kosztują wizytówki Łodzi

Największą widownię na YouTubie spośród miast mają Warszawa, Wrocław i Poznań. Internauci filmy zamieszczone przez LodzTube obejrzeli łącznie 171 179 razy. Najchętniej jest oglądana jednominutowa reklama z udziałem Marcina Gortata - "Tylko słabi gracze, biorą dopalacze".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki