Łodzianie chcą robić zakupy w centrach handlowych
Czwarta fala koronawirusa rozpędza się, niewykluczone są kolejne ograniczenia i lockdowny. Tymczasem klienci nie chcą rezygnować z zakupów stacjonarnych w centrach handlowych i twierdzą, że covidowe restrykcje utrudniają zarówno spędzanie wolnego czasu jak i prowadzenie codziennego życia.
Badanie "Rynek powierzchni handlowych - powrót do optymizmu?" przeprowadziła firma Cushman & Wakefield. W raporcie jej pracownicy zwracają uwagę na to, że w czasie pandemii centra handlowe z mocnymi ograniczeniami działały w sumie przez 24 tygodnie, czyli aż pół roku.
Czytaj dalej
Łodzianie chcą robić zakupy w centrach handlowych
- Brak możliwości robienia zakupów w swoich ulubionych sklepach, brak możliwości korzystania z oferty gastronomicznej i spędzania wolnego czasu oraz spotykania się ze znajomymi, czy brak możliwości uczęszczania do kina, to tylko kilka najczęściej wymienianych przez respondentów niedogodności związanych z ograniczeniami w obiektach handlowych spowodowanymi pandemią - podkreślają twórcy badania.
Czytaj dalej
Łodzianie chcą robić zakupy w centrach handlowych
Eksperci Cushman & Wakefield zapytali ankietowanych także, czy oraz w jakim celu odwiedzili oni obiekty handlowe w ciągu ostatniego miesiąca. Na to pytanie ponad trzy czwarte respondentów odpowiedziało twierdząco, a powodem wizyty w obiekcie handlowym najczęściej była możliwość przymierzenia, obejrzenia i dotknięcia kupowanych produktów, co jest niekwestionowaną zaletą zakupów stacjonarnych. Tak uznało 58 proc. badanych.
Czytaj dalej
Łodzianie chcą robić zakupy w centrach handlowych
Potwierdza to Monika Langner, rzecznik łódzkiej Manufaktury. Okazuje się, że na robieniu zakupów stacjonarnych szczególnie zależy rodzicom małych dzieci.
- Wiosną tego roku, gdy trwały ograniczenia w handlu, mieliśmy mnóstwo zapytań od klientów, kiedy znów będzie wybrać się do sklepu i przymierzyć ubrania czy buty - mówi rzeczniczka centrum przy ul. Karskiego. - Najczęściej dopytywali o to rodzice małych dzieci, którzy chcieli im kupić buty czy ubrania. Widać było, że zdalne zakupy sprawiają im trudność i zależało im na wizycie w sklepie.
Czytaj dalej