Łodzianie reklamują towary kupione za granicą

    Łodzianie reklamują towary kupione za granicą

    Alicja Zboińska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Łodzianie i mieszkańcy regionu reklamują towary, zakupione podczas zagranicznych wojaży. Pomocą służy Europejskie Centrum Konsumenckie.
    Wakacyjne zakupy często mogą kończyć się reklamacją

    Wakacyjne zakupy często mogą kończyć się reklamacją ©123RF

    Do końca wakacji i letnich wojaży pozostało jeszcze kilka tygodni, tymczasem łodzianie i mieszkańcy regionu zaczynają reklamować towary, kupione podczas zagranicznych wycieczek. Skarżą się też na usługi, związane z wypoczynkiem, także na te, które nie doszły doskutku.

    Do Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi wpłynął mejl od łodzianina, który chciał kilka dni spędzić w ośrodku Tropical Islands pod Berlinem. Nocleg zarezerwował przez internet, a następnie się rozmyślił. Pracownicy ośrodka i tak pobrali od niego opłatę za rezerwację.

    - Rezerwacja była wypełniana po polsku, tak samo jak rezygnacja - mówi Zdzisława Wilk, prezes Miejskiego Klubu Federacji Konsumentów w Łodzi.
    - Regulamin był jednak tylko w języku niemieckim, a klient najpewniej się z nim nie zapoznał. Sprawa została przekazana do Europejskiego Centrum Konsumenckiego, gdyż to ta organizacja zapewnia pomoc w reklamacjach zagranicznych.

    Mieszkańcy Łódzkiego skarżą się także na złą jakość ubrań, obuwia i różnych akcesoriów, np. torebek, które kupili podczas zagranicznych wojaży. Jednak reklamowane są tylko te droższe, np. sukienka za 15 funtów, która zniszczyła się po pierwszym praniu, trafia do kosza. Tak zdecydowała pani Mariola z Łodzi, która w Londynie kupiła sukienkę jako prezent dla 16-letniej córki.

    - Sukienka wyglądała na bardzo porządną, była też przeceniona aż o 70 proc. - mówi łodzianka. - Córka założyła ją raz, a po praniu ubranie całkowicie straciło fason. Nie dało się już nic z tym zrobić, więc ją wyrzuciłam. 15 funtów to nie majątek, a przecież nie będę lecieć do Londynu z reklamacją.

    Gdyby pani Mariola zdecydowała się złożyć reklamację, wcale nie musiałaby wracać do Londynu. Wystarczy skontaktować się z Europejskim Centrum Konsumenckim w Warszawie, które pośredniczy w reklamacjach na terenie UE.

    - Zgodnie z prawem, obowiązującym w całej Unii Europejskiej, sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu dwóch lat - zaznacza Katarzyna Słupek z Europejs-kiego Centrum Konsumenckiego. - W tym czasie możemy się domagać bezpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy. Jeśli nie ma możliwości wymiany albo naprawy, wówczas przysługuje prawo do obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy.

    Reklamację najlepiej złożyć listem poleconym, ewentualnie pocztą elektroniczną. Pomocą służą też pracownicy ECK. Skargę można złożyć przez formularz na stronie www.konsument.gov.pl, za pośrednictwem mejla na adres info@konsument.gov.pl lub telefonicznie 22 556 01 18.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo