Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzka Kolej Aglomeracyjna przyjazna dla osób niesłyszących

Marcin Bereszczyński
Łukasz Kasprzak
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest pierwszym w Polsce przewoźnikiem kolejowym, który stwarza możliwość obsługi osób niesłyszących. Pozwala na to wideotłumacz.

Niesłyszący mogą za pośrednictwem smartfona, tabletu lub komputera uzyskać wszystkie informacje o ofertach i rozkładach jazdy ŁKA. Pomoże w tym wideotłumacz. Udogodnienie wprowadzono po ustaleniach z Polskim Związkiem Głuchych.

- Na stronie ŁKA pojawiła się ikona, umożliwiająca połączenie wideo z infolinią, obsługiwaną przez osobą, posługującą się językiem migowym - mówi Anna Kulik z ŁKA. - Wystarczy kliknąć w ikonkę, obrazującą ucho. Pozwoli to połączyć się z tłumaczem języka migowego. Osoby widzą się wzajemnie poprzez kamery w swoich urządzeniach. Tłumacz łączy się telefonicznie z infolinią ŁKA i staje się „głosem” osoby głuchej, aby na bieżąco przekazać treści obydwóch stron. Aplikacja działa siedem dni w tygodniu w godz. 8 - 18. Korzystanie z niej jest bezpłatne.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna sprzedaje bilety przez telefon [ZDJĘCIA, FILM]

W kasie ŁKA na dworcu Łódź Kaliska też znajduje się system informacji niewerbalnej.

- Działa podobnie jak wideotłumacz, z tą różnicą, że pracownicy kas kontaktują się poprzez specjalny wideotelefon z tłumaczem języka migowego, a ten przekazuje niesłyszącym informacje, które wyświetlają się na monitorze, zainstalowanym tuż przy oknie kasowym - mówi Anna Kulik.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna mocno stawia na ekologię

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki