Specjalista ds. taboru, którego poszukuje ŁKA, będzie odpowiedzialny za odbiór 20 pociągów wartych prawie 400 mln zł. Będzie też sprawdzać, czy firma Stadler Polska odpowiednio serwisuje nowe pociągi. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym kosztuje 130 mln zł. Kandydat na to stanowisko musi mieć 2-letnie doświadczenie na stanowisku komisarza odbiorczego i 5 lat pracy na stanowisku technicznym.
Specjalista do spraw taryf ŁKA będzie decydował o cenach biletów w pociągach aglomeracyjnych. Ma opracować wzór tych biletów, a następnie nadzorować pracę kontrolerów. Jego zadaniem będzie ustalenie regulaminów przewozowych określających kary za brak biletu lub zatrzymanie pociągu bez powodu. Na razie nie wiadomo, ile mają zarabiać specjaliści w ŁKA.
PKP Intercity szuka maszynistów. - Z analiz wynika, że w kolejnych latach potrzebować będziemy kadry do prowadzenia lokomotyw - mówi Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. - Najczęstsze powody rotacji pracowników z tej grupy zawodowej to wiek oraz sprawy zdrowotne. Cykl szkolenia na licencję maszynisty to obecnie 16-18 miesięcy. Koszt szkolenia to wydatek kilku tysięcy złotych, a zdobycia świadectwa to wydatek kilkakrotnie wyższy.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?