Łódzka Kolej Aglomeracyjna z biletem MPK. Pociąg jak tramwaj...

    Łódzka Kolej Aglomeracyjna z biletem MPK. Pociąg jak tramwaj i autobus

    Matylda Witkowska

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Przejazd ze stacji Łódź Widzew na dworzec Łódź Fabryczna zajmuje pociągiem 7 minut. Tramwaj linii 9 pokonuje tę trasę w 21 minut

    Przejazd ze stacji Łódź Widzew na dworzec Łódź Fabryczna zajmuje pociągiem 7 minut. Tramwaj linii 9 pokonuje tę trasę w 21 minut ©KOS

    Od niedzieli w Łodzi będzie można jeździć pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na biletach MPK, a w tramwajach i autobusach z biletami ŁKA.
    Przejazd ze stacji Łódź Widzew na dworzec Łódź Fabryczna zajmuje pociągiem 7 minut. Tramwaj linii 9 pokonuje tę trasę w 21 minut

    Przejazd ze stacji Łódź Widzew na dworzec Łódź Fabryczna zajmuje pociągiem 7 minut. Tramwaj linii 9 pokonuje tę trasę w 21 minut ©KOS

    Łódzka Kolej Aglomeracyjna oraz łódzkie MPK będą od niedzieli (2 kwietnia) honorować swoje bilety. W ten sposób ŁKA ma się stać takim samym elementem transportu miejskiego jak autobus czy tramwaj.

    - W granicach miasta Łodzi można będzie wsiadać do pociągu MPK, z biletem ŁKA wsiąść do autobusu czy tramwaju - podkreślał we wtorek Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

    Bilety będzie można stosować w całej Łodzi. Strefa ta obejmie obszar pomiędzy stacjami Łódź Radogoszcz Zachód, Łódź Arturówek, Łódź Andrzejów i Lublinek.

    Bilety MPK w pociągach będą musiały być skasowane.

    - Pociągi ŁKA będą wyposażone w takie same kasowniki jak w tramwajach i autobusach - mówi Janusz Malinowski z zarządu ŁKA. - Będą one montowane na bieżąco podczas przeglądów okresowych w pojazdach.

    Do tego czasu bilety miejskie będzie można kasować w pociągach u konduktora.

    W pociągach honorowane będą wszystkie rodzaje biletów MPK. Przejdziemy się zarówno z biletem czasowym, jednorazowym jak i z migawką.

    CZYTAJ TEŻ: Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Bilety za złotówkę z okazji pięciomilionowego pasażera

    W tramwajach i autobusach będzie można używać biletów ŁKA strefowych: jednorazowych i okresowych. Nie wsiądziemy jednak do tramwaju czy autobusu z biletem kolejowym kupionym na konkretny odcinek, np. z Kutna do Łodzi Kaliskiej.

    Dużemu ujednoliceniu ulegną też ceny. Łódzkie MPK od 2 kwietnia wprowadza podwyżki cen biletów. W ten sposób u obu przewoźników za podróż do 20 minut zapłacimy 2,80 zł, do 40 minut - 3,60 zł, a za godziną jazdę - 4,40 zł.

    Różnice będą widoczne w przypadku biletów ulgowych, bo ŁKA jako przewoźnik kolejowy stosuje inne inne ulgi. I tak za ulgowy bilet 20 minutowy w MPK zapłacimy 1,40 zł. W ŁKA dzieci i uczniowie zapłacą 1,76 zł a studenci 1,37 zł. Na bilecie ŁKA w ramach czasu przejazdu można też podróżować po Pabianicach i Zgierzu.

    W dostępności biletów nic się nie zmieni: kolejowe można będzie kupić m. in. w dworcowych kasach, biletomatach kolejowych i w biletomatach MPK. Bilety komunikacji miejskiej w Łodzi kupimy m.in. w tramwajch i autobusach oraz kioskach.

    CZYTAJ TEŻ: Radni podnieśli ceny biletów MPK Łódź. Sprawdź nowe ceny biletów komunikacji miejskiej

    Wspólne honorowanie biletów ma zintegrować ŁKA z komunikacją miejską w jeden system. Według władz Łodzi i regionu ma to umożliwić szybką komunikację po stolicy regionu.

    Przykładowo przejazd ze stacji Łódź Widzew na dworzec Łódź Fabryczna zajmuje pociągiem 7 minut. Tramwaj linii 9 pokonuje tę trasę w 21 minut.

    - Chyba szybciej nie przejedzie się niczym z jednego końca Łodzi na drugi - podkreślała prezydent Łodzi Hanna Zdanowska.

    Wspólne bilety wchodzą razem z całkowitą przebudową systemu komunikacji łódzkiego MPK. W Łodzi w dniach 2-4 kwietnia komunikacja publiczna będzie darmowa, bez biletów pojedziemy też ŁKA.

    W efekcie zmian zlikwidowana została strefa 0 czyli łódzka strefa Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego

    Jednocześnie ŁKA wycofała się z zapowiadanego jeszcze kilka dni temu wprowadzenia opłat za przewóz rowerów w pociągach. Miały obowiązywać od poniedziałku do piątku, by zrobić miejsce dla innych podróżnych.

    Z czasem bilety obu przewoźników mają być podobne. Trwają też rozmowy dotyczące włączenia do systemu biletów także pociągów Przewozów Regionalnych.

    CZYTAJ TEŻ: MPK Łódź: Rewolucja w komunikacji miejskiej w Łodzi. Pasażerów MPK czekają wielkie zmiany

    Nowa komunikacja Łodzi
    Wielkie zmiany w systemie komunikacji publicznej wprowadza 2 kwietnia Łódź

    Zmienią się trasy części tramwajów i autobusów. Pojawią się warianty tras. Składy w godzinach szczytu mają jeździć co 12 minut.

    Autobusy dzienne wjadą w 12 ulic, w które wcześniej nie docierały. W ten sposób komunikacja obejmie 40 km ulic więcej.

    Autobusy nocne będą kursować co 30 minut, 7 dni w tygodniu.

    Wzrosną ceny biletów. Na przykład za 20 minutowy bilet normalny zamiast 2,60 zł zapłacimy 2,80.

    Informacje można uzyskać dzwoniąc na infolinię: (42) 638 44 44 w dni robocze od godz. 8 do 17, w soboty od godz. 9 do 13.

    Po pół roku system będzie oceniony. Mogą wtedy nastąpić zmiany.


    ZOBACZ | Pociąg ŁKA wjeżdża na dworzec Łódź Fabryczna

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (11)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak dojechac....

    stasiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    owszem dla Soików i buraków jak np . z Andrzejowa z centrum sie dojedzie i przyjedzie w kilka minut kilkanaście a na Olechów który jest wczesniej jedziesz godzinę bez mala

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bilet

    j (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    A niby czym dojechać do stacji Łódź Widzew np. z Olechowa jak wszystkie autobusy pokasowane

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    Ułatwia dla słoików, nie mieszkańców. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszystko jeszcze fajniej

    lump (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Kiedy władza miasta prywatnego zacznie reagować na wandali za kierownicą i rowerowych buców. Kiedy rewitalizacja prestiżowego centrum dla prywaty nade wszystko i wyprzedaży wspólnej własności...rozwiń całość

    Kiedy władza miasta prywatnego zacznie reagować na wandali za kierownicą i rowerowych buców. Kiedy rewitalizacja prestiżowego centrum dla prywaty nade wszystko i wyprzedaży wspólnej własności mieszkańców przestane być jedyną opcją władzy z ludu. Kiedy nakaże słuzbom miejskim, straży, policji do stanowczej i bezwzględnej reakcji na łamanie przepisów odnośnie dewastowania trawników i dojazdów chodnikami przez samochodowych chamów i pedalockich wybryków na chodnikach. Kiedy powstanie program budowy parkingów (mogą być nawet średnicowe) i doprowadzenie reszty miasta do co najmniej dostatecznego wyglądu. Dlaczego reszta miasta za sprawą kilku prostaków, wsioków, jaskiniowców, cepów, buraków, przygłupów (itd.) ma żyć jak na średniowiecznym pobojowisku !!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może wszystko po kolei?

    M (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Nie można zrobić wszystkiego na raz. Miasto było zaniedbywane przez 60 lat. Nie mozna tego nadrobić w 5. Władza też nie jest bezpośrednio od wychowywania mieszkańców. To musimy robić nawzajem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszystko fajnie, ale...

    ŁodzianinPK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    ...no właśnie ale.... czemu mieć drożej niż w Warszawie, gdzie jest dużo lepsza komunikacja???

    Warszawa bilet czasowy na 75 min - 4.40 zł
    Łódź bilet 1h - 4.40

    trochę drogo jak na brak metra, jak...rozwiń całość

    ...no właśnie ale.... czemu mieć drożej niż w Warszawie, gdzie jest dużo lepsza komunikacja???

    Warszawa bilet czasowy na 75 min - 4.40 zł
    Łódź bilet 1h - 4.40

    trochę drogo jak na brak metra, jak na czekanie po 20 min na kolejny przejazd....zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No fajnie

    Mateusz Wojtkiewicz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    ... sobie wybrałeś przykład.
    Bilet 20 minut - Warszawa 3,40zł, Łódź 2,80zł
    >brak biletu 40-minutowego w W-wie<
    30-dniowy - Warszawa 98,00zł, Łódź 80,00zł
    90-dniowy - Warszawa 250,00zł, Łódź...rozwiń całość

    ... sobie wybrałeś przykład.
    Bilet 20 minut - Warszawa 3,40zł, Łódź 2,80zł
    >brak biletu 40-minutowego w W-wie brak migawki rocznej w W-wie< więc roczny: Warszawa 4x250=1200zł, Łódź 900złzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...4x...

    Humanista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    4x250 to wydaje mi się, że to 1000. Ale mogę się mylić ;p.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Masz rację ale....

    ŁodzianinPK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Wybrałem przykład, który reprezentuje opłatę najczęściej stosowaną przez tych, którzy nie posiadają migawki. Poza tym weź pod uwagę ilość linii i taboru w Warszawie a w Łodzi/ W Warszawie na...rozwiń całość

    Wybrałem przykład, który reprezentuje opłatę najczęściej stosowaną przez tych, którzy nie posiadają migawki. Poza tym weź pod uwagę ilość linii i taboru w Warszawie a w Łodzi/ W Warszawie na głównych arteriach jak Jerozolimskie, Grójecka, Marszałkowska etc...na tramwaj nie czekasz dłużej niż 3-4 min. W łodzi nawet na Kościuszki czy Piłsudskiego czasy są zdecydowanie większe.
    Zatem do swoich wyliczeń dodaj czas jaki w Łodzi spędzasz na przystankach, gdyż ilość pojazdów MPK i częstotliwość ich kursowania jest zdecydowanie mniejsza.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stare dane

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    i porównanie bez sensu

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tyle że godziny jazdy ŁKA do d...

    (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo