
Umowa z Nextbike wygasa 30 listopada. ZDiT chce wyłonić kolejnego operatora, który będzie zarządzał systemem ŁRP w latach 2020-2024. Przetarg ma być rozpisany na przełomie czerwca i lipca. Są już pierwsze założenia dotyczące tego przetargu, ale ZDiT chce jeszcze poznać opinię łodzian. W nadchodzącym tygodniu ma być ogłoszona ankieta, w której rowerzyści będą mogli wskazać lokalizację dodatkowych stacji oraz rozwiązania warte zastosowania. Założenia nowego systemu trafią też do radnych.
ZDiT chce, aby od przyszłego roku w Łodzi było 200 stacji i 2 tys. rowerów. Od marca tego roku można korzystać z 156 stacji i 1.574 rowerów. Zwiększenie liczby stacji i rowerów nie powinno wiązać się z podniesieniem kosztów funkcjonowania systemu ŁRP. Ma to być związane z wykorzystaniem rowerów czwartej generacji (4G).
- To rowery bez sztywnych elektrozamków i konieczności przypinania ich do obecnych stacji, które zostaną zastąpione zwykłymi stojakami. Dzięki temu spadną koszty serwisu obecnych stacji - mówi Maciej Sobieraj, zastępca dyrektora ZDiT. - W dodatku będziemy mogli wykorzystać istniejące stojaki, bo po czterech latach użytkowania nie będą już potrzebne operatorowi. Wysłużone rowery zabierze Nextbike, bo są jego własnością.
Zobacz również
Polecamy