Nowa linia telefoniczna działa od poniedziałku do piątku w godz. 13-16. Ile było połączeń przez pierwsze dwa dni?
- Zadzwoniło osiem dzieci i rodziców. Rodzice pytali m.in. o możliwość wsparcia ich dziecka np. przez dożywianie, ale i techniczne kwestie związane ze zdalnym nauczaniem. Pierwszą sprawą zajmuje się już MOPS, zaś drugą szybko pomogła rozwiązać szkoła dziecka - opowiada Jolanta Baranowska z biura prasowego UMŁ. - Młodzi ludzie zaś dzwonili przede wszystkim, by upewnić się, że numer działa i w razie potrzeby będą mogli tu znaleźć pomoc. Zadzwoniła też studentka, która prosiła o pomoc w poszukiwaniach stażu lub pierwszej pracy.
W poniedziałek urzędnicy magistratu zadeklarowali, iż dzięki infolinii uczeń, który jest na zdalnym nauczaniu, może zgłosić każdy problem: z brakiem dostępu do sprzętu, z brakiem posiłku - czy z innymi niebezpiecznymi dla niego sytuacjami.
Od 26 października w całej Polsce do e-nauki przystąpili uczniowie klas IV-VIII ze szkół podstawowych. W ten sposób zdobywa wiedzę także młodzież ze szkół średnich.
Na lekcje w budynkach szkół przychodzą tylko uczniowie z oddziałów I-III podstawówek.
We wtorek występowały już raczej jednostkowe przypadki trudności w korzystaniu z programów służących zdalnej nauce. W poniedziałek były one dość powszechne wśród korzystających z aplikacji Librus, która zawiera nie tylko dziennik ocen oraz plan zajęć, ale daje także możliwość prowadzenia videolekcji.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?