Cztery tysiące metrów bieżących liczą akta, które Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi musi przewieźć z ulicy Zamenhofa i Brzezińskiej na ulicę Lipiec Reymontowskich, w pobliżu dworca kolejowego Łódź Żabieniec. Tu znajduje się bowiem nowa siedziba Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Łodzi, która zacznie funkcjonować pełną parą za kilka tygodni.
- Przeprowadzka rozpoczęła się 2 listopada i potrwa w sumie od czterech do sześciu tygodni. W pierwszej kolejności przeprowadzamy archiwa. Do przewiezienia mamy około czterech tysięcy metrów bieżących akt ubezpieczeniowych - mówi Monika Kiełczyńska, rzecznik I oddziału ZUS w Łodzi. - Natomiast przeprowadzka pracowników rozpocznie się w drugiej połowie listopada i potrwa około czterech tygodni. W sumie w nowym budynku będzie pracowało około pół tysiąca osób - dodaje Monika Kiełczyńska.
Po zakończeniu przeprowadzki w Łodzi będą trzy miejsca, gdzie będzie można załatwić sprawy ubezpieczeniowe.
W nowym budynku, przy ulicy Lipiec Reymontowskich, mają być obsługiwani mieszkańcy dzielnicy Bałuty. Tutaj będzie się też znajdować archiwum. Tutaj także lekarze orzecznicy i komisje lekarskie będą przyjmować ubezpieczonych z całego województwa. Dotąd w tego typu sprawach należało przyjechać do Łodzi na ulicę Brzezińską.
Łódzki WTBS ma dbać o wynik finansowy, więc nie ma bonifikaty przy sprzedaży
Ale nie wszyscy łodzianie będą obsługiwani w nowym budynku. Klienci z dzielnic Śródmieście, Polesie, części Widzewa oraz gmin Andrespol i Nowosolna mają załatwiać sprawy przy ulicy Zamenhofa. Trzecia lokalizacja to ulica Łęczycka, gdzie będą obsługiwani mieszkańcy Górnej, części Widzewa oraz gmin Brójce, Rzgów i Tuszyn.
Nowa siedziba Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nazywana jest czasem „pałacem ZUS” - motyw ten był ogrywany przez tabloidy w zbiciu z wysokością świadczeń emerytalnych w Polsce. A nazwa ta „przyplątała” się do nowej siedziby ze względu na rozmiary, atrakcyjną architekturę i stosowną do tego cenę. Obiekt ma 21 metrów wysokości, cztery piętra plus parter oraz jedną kondygnację naziemną, a całość liczy osiem tysięcy metrów kwadratowych. Parking pomieści sto samochodów. Budowa nowej siedziby ZUS kosztowała około 30 milionów złotych. Prace trwały dwa lata- budowa rozpoczęła się w październiku 2013 roku.
- Budynek jest bardzo funkcjonalny, a kwota jego wykonania przy tego typu projekcie jest racjonalna cenowo. Wydatek się zwróci, ponieważ ZUS zrezygnuje z wynajmowanych powierzchni. Oszczędności z tego tytułu to około dwa miliony złotych rocznie - zachwala Monika Kiełczyńska.
CZYTAJ:Komunalne domy jednorodzinne w Łodzi. Mieszkańcy: "Zrobiono z nas pasożytów!"
Łatwo na tej podstawie policzyć, że inwestycja zwróci się po 15 latach. Wynajmowane powierzchnie, o których mówi Kiełczyńska, mieszczą się przy ulicy Brzezińskiej, a także przy Łęczyckiej.
Decyzję o budowie siedziby przedstawiciele ZUS uzasadniali jednak nie tylko względami ekonomicznymi, ale także chęcią poprawy warunków obsługi klientów. Podkreślano, że w Łodzi przyjmowane jest pół miliona osób rocznie, około dwóch tysięcy dziennie - to najwięcej ze wszystkich oddziałów w Polsce.
Strefa Biznesu: Polacy muszą nauczyć się oszczędzania
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?