Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzkie drogi: Od jesieni w mieście 30 proc. tirów mniej

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Minęły prawie trzy miesiące od wprowadzenia zakazu tranzytu tirów przez Łódź. W tym czasie liczba pojazdów ciężarowych przejeżdżających przez miasto spadła o 30 procent. Najbardziej zmniejszyła się ona na skrzyżowaniach alei Włókniarzy i ulicy Limanowskiego oraz ulic Inflanckiej i Strykowskiej.

- Po wprowadzeniu zakazu zrobiliśmy badania natężenia ruchu na głównych ulicach wjazdowych do miasta. Badania polegały na wideorejestracji pojazdów, a następnie na zliczaniu udziału ciężarówek w ruchu. Z badań wynika, że dzięki wprowadzonemu przez nas ograniczeniu, ruch ciężarówek spadł o 30 procent w stosunku do tego, jaki był po wprowadzeniu opłaty viaTOLL na nowym odcinku A1 - mówi Michał Gogolewski z Zarządu Dróg i Transportu.

Zakaz tranzytu tirów przez Łódź wprowadzono 17 października. - Pojazdy ciężarowe są uciążliwe w ruchu miejskim bo, powodują między innymi duże straty czasu przy ruszaniu. Dlatego nawet ograniczenie ich ruchu o 30 procent dało wymierne korzyści w płynności jazdy - podkreśla Michał Gogolewski.

Od wprowadzenia zakazu tranzytu Inspekcja Transportu Drogowego wystawiła tylko dziesięć mandatów kierowcom, którzy zakaz zlekceważyli.

Zobacz też:

Zakaz wjazdu tirów do Łodzi od 1 października

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki