- Po wprowadzeniu zakazu zrobiliśmy badania natężenia ruchu na głównych ulicach wjazdowych do miasta. Badania polegały na wideorejestracji pojazdów, a następnie na zliczaniu udziału ciężarówek w ruchu. Z badań wynika, że dzięki wprowadzonemu przez nas ograniczeniu, ruch ciężarówek spadł o 30 procent w stosunku do tego, jaki był po wprowadzeniu opłaty viaTOLL na nowym odcinku A1 - mówi Michał Gogolewski z Zarządu Dróg i Transportu.
Zakaz tranzytu tirów przez Łódź wprowadzono 17 października. - Pojazdy ciężarowe są uciążliwe w ruchu miejskim bo, powodują między innymi duże straty czasu przy ruszaniu. Dlatego nawet ograniczenie ich ruchu o 30 procent dało wymierne korzyści w płynności jazdy - podkreśla Michał Gogolewski.
Od wprowadzenia zakazu tranzytu Inspekcja Transportu Drogowego wystawiła tylko dziesięć mandatów kierowcom, którzy zakaz zlekceważyli.
Zobacz też:
Zakaz wjazdu tirów do Łodzi od 1 październikaDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?