Łódzkie dylematy transportowe. Konsultacje

    Łódzkie dylematy transportowe. Konsultacje

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    W połowie czerwca ruszają konsultacje na temat systemu transportowego Łodzi.

    W połowie czerwca ruszają konsultacje na temat systemu transportowego Łodzi. ©Krzysztof Szymczak

    Ograniczyć ruch w centrum Łodzi poprzez tworzenie stref tylko dla ruchu niezmotoryzowanego, a może zapewnić priorytet komunikacji miejskiej tworząc buspasy? To przykładowe pytania z ankiety skierowanej do łodzian, którzy chcą wziąć udział w konsultacjach dotyczących "Aktualizacji Studium Systemu Transportowego dla Miasta Łodzi".
    W połowie czerwca ruszają konsultacje na temat systemu transportowego Łodzi.

    W połowie czerwca ruszają konsultacje na temat systemu transportowego Łodzi. ©Krzysztof Szymczak

    Konsultacje społeczne mają się rozpocząć 15 czerwca, jednak spotkanie w tej sprawie zostanie zorganizowane dopiero 24 czerwca. Wcześniej łodzianie mogą przesyłać formularze konsultacyjne ze swoimi propozycjami do Zarządu Dróg i Transportu. Przyjmowane one będą dogodz. 16 w dniu 28 czerwca.

    Przedmiotem konsultacji mają być tzw. dylematy transportowe. Czego one dotyczą? Priorytetu transportu zbiorowego w centrum miasta, sposobu prowadzenia ruchu rowerowego, uspokojenia ruchu, ograniczeń ruchu aut oraz systemu "Park&Ride" (parkuj i jedź).

    Szczegółów tych pomysłów władze Łodzi na razie nie zdradzają, ale wyjaśniają, że uspokojenie ruchu wiąże się z wprowadzeniem prędkości 30 km/h w ścisłym centrum miasta. Jak chcą zmotywować łodzian do zdjęcia nogi z gazu? Podwyższając nawierzchnię na skrzyżowaniach ul. Piotrkowskiej (remontowany odcinek). Ma ona wyglądać tak, jak przystanek tramwajowy przy katedrze. Kolejny sposób to wyłączanie świateł na niektórych skrzyżowaniach.

    Według władz miasta ograniczenie prędkości do 30 km/h może zmniejszyć liczbę wypadków w centrum miasta o 70 proc. O tyle samo miałaby ulec zmniejszeniu ilość potrąceń rowerzystów.

    Kierowcy najbardziej będą się obawiać stref tylko dla ruchu niezmotoryzowanego. Ale biorąc pod uwagę inne miasta, takich rozwiązań nie wprowadza się na znacznym obszarze.

    - W całym Wrocławiu mamy wyłączony z ruchu kołowego rynek i cztery ulice doprowadzające do niego ruch pieszy - zaznacza Ewa Mazur, rzecznik Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu. - Dotyczy to głównie ulic, które przeszły modernizację i pojawiły się na nich ławki i fontanny.

    Jednak na jednej z wrocławskich ulic ruch kołowy przywrócono po sporych protestach sklepikarzy. Ograniczenie ruchu znacznie zmniejszyło ich zyski.

    Kolejne konsultacje w sprawie "Aktualizacji Studium Systemu Transportowego" mają zostać zorganizowane w październiku.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (26)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zawracanie głowy

    zmotoryzowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Nie mogę słuchać i czytać, że to mieszkańcy w drodze konsultacji mają wykonać robotę za "fachowców" z ZDiT. To jest niedopuszczalne i tak śmieszne, że aż tragiczne. Czy to znaczy, że w mieście, a...rozwiń całość

    Nie mogę słuchać i czytać, że to mieszkańcy w drodze konsultacji mają wykonać robotę za "fachowców" z ZDiT. To jest niedopuszczalne i tak śmieszne, że aż tragiczne. Czy to znaczy, że w mieście, a szczególnie w ZDiT nie ma specjalistów, którzy znają i przedstawią profesjonalny spójny program, do obowiązywania i wprowadzania przez najbliższe lata lata. To co powstanie będzie zlepkiem pomysłów, bo każda grupa społeczna, każdy rejon mieszkańców i każde środowisko będzie zgłaszać inny punkt widzenia. Jak zwykle powstanie potworek, który będzie śmieszny i głupi, ale będzie wynikiem konsultacji. Demoktacja jest dobra, ale nie wszędzie. Czy w ZDiT nie ma dyrektorów, głównych specjalistów, specjalistów i naczelników wydziałów, którzy w każdej chwili taki program napiszą (i to natychmiast, z pamięci) lub wyrecytują bez przygotowywania się, bo się na tym znają. Jeżeli nie ma i społeczeństwo ma za nich pracować, to ZDiT jest do rozwiązania i nowego utworzenia, ale z prawdziwych fachowców. Wstyd ZDiT.zwiń


    Zdjęcie autora komentarza
    mieszkaniec

    Jakub Mokrosiński

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Ależ są specjaliści, experci, naukowcy... Ale ich prace wdzimy już teraz. Konsultacje społeczne sa potrzebne, a ostateczny projekt zostanie wykonany w oparciu o głosy społeczeństwa. A to że każdy...rozwiń całość

    Ależ są specjaliści, experci, naukowcy... Ale ich prace wdzimy już teraz. Konsultacje społeczne sa potrzebne, a ostateczny projekt zostanie wykonany w oparciu o głosy społeczeństwa. A to że każdy głos będzie mówił co innego... no cóż, jednogłośnie nigdy się nie da. Z tego wszystkiego zostanie zrobione to za czym głosowała większość. A nasi geniusze z ZDiT? Hm, widząc ich pomysły może już lepiej aby społeczeństwo przejęło ich rolę.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ona

    ona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    co to sie robi zeby nie było referendum

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Garby na drogach wykorzystajcie też na stoki narciarskie zimą.

    Znamy te wasze konsultacje w praktyce. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 6

    Tzw. zielona fala świateł na każdym skrzyżowaniu + zielone strzałki w prawo gdy na skrzyżowaniu bezruch to dla ZDiTu fantasmagoria. A oni wraz z nadzorującym Stemplem garby i baypasy wymyślają dla...rozwiń całość

    Tzw. zielona fala świateł na każdym skrzyżowaniu + zielone strzałki w prawo gdy na skrzyżowaniu bezruch to dla ZDiTu fantasmagoria. A oni wraz z nadzorującym Stemplem garby i baypasy wymyślają dla spowolnienia ruchu i zwiększenia długości korków i ilości spalin. Spaliny powodują dwukrotnie więcej zgonów niż z tytułu wypadków drogowych, a Łódż pod względem zgonów przoduje w kraju. Gratulacje. Po was zostaną tylko garby, korki, zgony i złe wspomnienia.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No właśnie

    Łodziak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    dokładnie, a do tego Jej Wysokość twierdzi, że Łódź nie potrzebuje obwodnicy!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i co to da

    Kamea (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    Plany planami , wiadomo budżetówka musi wyczyścić paragrafy lub zrealizować założenia projektu; tylko dlaczego tak bezmyślnie...?
    Już niedługo auta w Łodzi zamiast jeździć będą pływać ;-), bo przy...rozwiń całość

    Plany planami , wiadomo budżetówka musi wyczyścić paragrafy lub zrealizować założenia projektu; tylko dlaczego tak bezmyślnie...?
    Już niedługo auta w Łodzi zamiast jeździć będą pływać ;-), bo przy tych wszystkich inwestycjach drogowych nikt nie myśli o infrastrukturze związanej z odprowadzaniem wody. Fajnie się wczoraj pływało moi drodzy , prawda? I to na ulicach, które nie tak dawno miały robioną nawierzchnię.
    Fajnie też się jeździ slalomem po naszych ulicach ;-) - chyba , że to jest celowe działanie strategiczne - dziura więcej wody wciągnie niż asfalt ??? - mhmhm .
    Bus pasy - korki były i będą, wtedy były szerokie i krótsze teraz są węższe a dłuższe;
    Ludzie jeździli i będą nadal jeździć własnymi autami a nie MPK czy PKP.
    Zlikwidujmy światła - bo teraz korek od skrzyżowania do skrzyżowania, więc faktycznie zbytnie zużycie prądu na światłach ;-);
    I komu to wszystko - jak w Łodzi nie ma pracy i ludzie emigrują.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "myślenie po łódzku?"

    Piter (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 7

    Najpierw wprowadzają buspasy, a dopiero potem konsultacje na ich temat? ciekawe podejście ;/


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a jednak się da?

    łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 5

    Referendum się zbliża to teraz będą słuchać mieszkańców? A mam przypomnieć jak były konsultacje w sprawie ulicy Nowokonstytucyjnej i któryś z mózgów ZDiT powiedział po protestach, że konsultacje...rozwiń całość

    Referendum się zbliża to teraz będą słuchać mieszkańców? A mam przypomnieć jak były konsultacje w sprawie ulicy Nowokonstytucyjnej i któryś z mózgów ZDiT powiedział po protestach, że konsultacje mogą się odbyć ale na ich warunkach? A może przypomnieć jak malowano buspasy w nocy bez żadnych konsultacji ani z mieszkańcami ani z policja?

    Tak sobie to wszystko obserwuję i od momentu kiedy zaczęło się zbieranie podpisów pod referendum, nasi włodzarze wzięli się do roboty. Czyli jednak się da pracować? Czyli jednak się da nieolewać mieszkańców? Zapamiętam to sobie i w następnych wyborach zagłosuję na kogoś komu będzie się chciało pracować od początku, a nie tylko kiedy te lenie są odrywane od koryta!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ruch w tym mieście sam się uspokoi

    3m (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 5

    ruch w tym mieście sam się uspokoi bez konieczności wyrzucania pieniędzy w "kostkę", bo ludzie masowo stąd wyjeżdżają. Myślcie jak łódź rozbujać a nie uspokajać (czytaj: usypiać). Zbliżające się...rozwiń całość

    ruch w tym mieście sam się uspokoi bez konieczności wyrzucania pieniędzy w "kostkę", bo ludzie masowo stąd wyjeżdżają. Myślcie jak łódź rozbujać a nie uspokajać (czytaj: usypiać). Zbliżające się wybory to straszna rzecz, bo każdy musi się czymś wykazać, nawet największą bzdurą. Stwórzmy warunki do tego, żeby Łódź się przeludniała to będzie o czym myśleć, a nie dwa samochody na godzinę będą uspokajać. Oj, niektórym wiatr po głowie hulazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to przyszłość

    emes (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 11

    Strefa tempo 30 i uspokojenie ruchu w centrum to przyszłość. Autor artykułu jak zwykle myli dwa pojęcia: strefy zamknięte dla ruchu kołowego i strefy z uspokojonym ruchem kołowym. Pokrótce...rozwiń całość

    Strefa tempo 30 i uspokojenie ruchu w centrum to przyszłość. Autor artykułu jak zwykle myli dwa pojęcia: strefy zamknięte dla ruchu kołowego i strefy z uspokojonym ruchem kołowym. Pokrótce wyjaśnię, że strefy z uspokojonym ruchem kołowym to ulice, gdzie nikt nie zabrania wjeżdżać samochodem, natomiast jest szereg "utrudnień": brak parkingów (szeroki chodnik i drogi, pasy rowerowe), dużo zieleni i ławek, wyniesione skrzyżowania czy przystanki komunikacji miejskiej. Wszystkich malkontentów proszę o wybranie się np do Berlina czy Amsterdamu i zobaczenie jak to wygląda. Proszę sprawdzić czy przez takie strefy umiera handel i usługi zanim zacznie pisać się podobne głupstwa. Pozdrawiamzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polska małpa zapatrzona na Zachód

    Topik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    chyba nie wiesz o czym piszesz. Już pierwsze pytanie formularza wyjaśnia o co chodzi: "1. Czy ograniczenie ruchu w centrum miasta powinno być realizowane poprzez:"
    Umiesz rozróżnić znaczenie słowa...rozwiń całość

    chyba nie wiesz o czym piszesz. Już pierwsze pytanie formularza wyjaśnia o co chodzi: "1. Czy ograniczenie ruchu w centrum miasta powinno być realizowane poprzez:"
    Umiesz rozróżnić znaczenie słowa "ograniczenie" od "uspokokojenie"? Przeczytaj odpowiedzi na pytanie to dowiesz się reszty czy chodzi tu o ograniczenie prędkości. Poza tym jeśli podoba się tobie na Zachodzie to sobie tam jedź ale nie przenoś wąskiego wycinka na zupełnie inny grunt. Przeobraź Łódź w Berlin lub Amsterdam i dopiero wtedy wprowadzaj tamte rozwiązania. Kiedy wreszcie małolatom minie fascynacja i naśladownictwo zachodu? Zrozum, że żyjemy w Polsce. Mamy inne warunki życia i swój nie najgorszy rozum. Uwierz że Polak tez potrafi jeśli chce. Nie musi małpowac wszystkiego jak leci.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bełkot fanatyka

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

    Trzeba być fanatykiem i do tego niedouczonym, żeby opowiadać bzdury o strefie "tempo 30" i "uspokajaniu" ruchu w centrum. Ślepe przenoszenie rozwiazań które w ograniczonym zakresie i w innych...rozwiń całość

    Trzeba być fanatykiem i do tego niedouczonym, żeby opowiadać bzdury o strefie "tempo 30" i "uspokajaniu" ruchu w centrum. Ślepe przenoszenie rozwiazań które w ograniczonym zakresie i w innych realiach zostały wprowadzone gdzie indziej jest dowodem niewiedzy. Porównywanie Amsterdamu i Łodzi jest po prostu żałosne. Tak samo zresztą, jak brak wiedzy autora o podobnych rozwiazaniach funkcjonujących w Polsce...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    berlin ma kilkadziesiat km autostrad

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 7

    i 32 węzły autostradowe . Co tu jest do porownywania ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    XYZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    I jest duzo wiekszy i jest stolica.Dobrze to spojrz na Rotterdam

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    lemingi i cwaniaki wykonczyły łódź

    ala (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 13

    Po przyspieszyło radykalnie niszczenie Miasta. szkoda mi mojej kochanej łodzi. Zdanowska, grabarczyk to grabarze miasta. Tylko transfer srodkow publicznych do kieszeni prywatnych . To juz koniec...rozwiń całość

    Po przyspieszyło radykalnie niszczenie Miasta. szkoda mi mojej kochanej łodzi. Zdanowska, grabarczyk to grabarze miasta. Tylko transfer srodkow publicznych do kieszeni prywatnych . To juz koniec mojego Miastazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    POtrafią wszystko spiep

    Łodzianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 9

    Cała PO. Niby mamy boom w inwestycjach, niby powinniśmy się cieszyć. Niestety PO ma wręcz niesamowite zdolności żeby to wszystko zaprzepascić. W skali kraju co mnie obchodzi, że PO zbudowało S8 czy...rozwiń całość

    Cała PO. Niby mamy boom w inwestycjach, niby powinniśmy się cieszyć. Niestety PO ma wręcz niesamowite zdolności żeby to wszystko zaprzepascić. W skali kraju co mnie obchodzi, że PO zbudowało S8 czy A2, A1, skoro na stołku posadziło Nowaka który wykreślił albo znacznie ograniczył wszelkie nie zaczęte inwestycje dotyczące Łodzi. Najpierw KDP, potem modernizacje torów wczoraj S14.
    Podobnie tu, niby bujują fabryczną, trasę górna ale co z tego skoro równocześnie wprowadzają tak głupie pomysły jak buspasy czy ograniczenia prędkości do 30km/h nie dając nic z w zamian. platfusy, najpierw zbudujcie porządne obwodnice centrum, bez bus pasów, świateł co 200 metrów a potem sobie ruch ograniczajcie. Wszędzie na swiecie się tak robi, tylko nasi POspecjaliści próbują ten pierwszy punkt zignorowaćzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dużo hałasu mało efektów

    zrzęda (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Robi się pozorne ruchy bez inwestycji. Może powinno prowadzić się mniejsze fronty robót a skuteczniejsze rozwiązania. Przy remontach ulic robi się najczęściej tylko nowy asfalt, krawężniczki itp...rozwiń całość

    Robi się pozorne ruchy bez inwestycji. Może powinno prowadzić się mniejsze fronty robót a skuteczniejsze rozwiązania. Przy remontach ulic robi się najczęściej tylko nowy asfalt, krawężniczki itp bez żadnych usprawnień. Przykładowo wybudować skrzyżowanie dwupoziomowe na ul Piłsudzkiego i Rydza. Pojawiła się tam kiedyś możliwość wprowadzenia chociaż dodatkowego pasa ruchu do skręcania w ul. Kopcińskiego od Widzewa, po wyburzeniu Polmosu. Ale po co? Sprzedali i wybudowali biurowiec. Ważniejsza kasa, a nie usprawnienia ruchu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Dylematy" ZDiT

    gosc (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 9

    Najwyraźniej w ZDiT pracuje za dużo "fachowców" bo wymyślają coraz większe głupoty. Faktem jest , że największe problemy komunikacyjne pojawiają się tam, gdzie "genialne" wizje ignorantów z ZDiT są...rozwiń całość

    Najwyraźniej w ZDiT pracuje za dużo "fachowców" bo wymyślają coraz większe głupoty. Faktem jest , że największe problemy komunikacyjne pojawiają się tam, gdzie "genialne" wizje ignorantów z ZDiT są wprowadzane w życie.Może zwolnienie połowy tej wesołej gromadki ( na czele z bliżej nieokreśloną liczbą rzeczników prasowych ) pomogłoby rozwiązać część dylematów ZDiT? O bardziej prozaicznych sposobach, takich jak lepsze ustawienie świateł na skrzyżowaniach czy naprawa ulic tak, żeby dało się nimi poruszać normalnie a nie slalomem, nawet nie wspominam. To zadania znacznie przewyższające możliwości intelektualne tej ekipy. A poza tym są to zbyt tanie rozwiązania, żeby sobie nimi ZDiT zawracał głowę...zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo