Łódzkie. Od kiedy otwarte restauracje? Klienci wrócili do centrów handlowych. Handel czeka na pełne odmrożenie restauracji

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Niespełna trzy tygodnie temu centra handlowe zostały otwarte po czwartym już lockdownie. I choć klientów nie brakuje, to sytuacja jeszcze w pełni nie powróciła do normy. Handlowcy czekają na pełne odmrożenie restauracji i otwarcie miejsc rozrywki i aktywności, np. klubów fitness.Od 21 do 23 maja Manufaktura obchodzi 15. urodziny, więc w ten weekend na brak gości nie może narzekać. To zresztą jedno z najbardziej obleganych centrów handlowych w Łodzi i w całym województwie. Już 4 maja, gdy sklepy zostały otwarte, kupujących nie brakowało, a na korytarzach tłoczno jest zwłaszcza w weekendy. Czytaj dalej
Niespełna trzy tygodnie temu centra handlowe zostały otwarte po czwartym już lockdownie. I choć klientów nie brakuje, to sytuacja jeszcze w pełni nie powróciła do normy. Handlowcy czekają na pełne odmrożenie restauracji i otwarcie miejsc rozrywki i aktywności, np. klubów fitness.Od 21 do 23 maja Manufaktura obchodzi 15. urodziny, więc w ten weekend na brak gości nie może narzekać. To zresztą jedno z najbardziej obleganych centrów handlowych w Łodzi i w całym województwie. Już 4 maja, gdy sklepy zostały otwarte, kupujących nie brakowało, a na korytarzach tłoczno jest zwłaszcza w weekendy. Czytaj dalej SZYK, GG
Łódzkie. Od kiedy otwarte restauracje? Klienci wrócili do centrów handlowych. Handel czeka na pełne odmrożenie restauracji. Niespełna trzy tygodnie temu centra handlowe zostały otwarte po czwartym już lockdownie. I choć klientów nie brakuje, to sytuacja jeszcze w pełni nie powróciła do normy. Handlowcy czekają na pełne odmrożenie restauracji i otwarcie miejsc rozrywki i aktywności, np. klubów fitness.

Łódzkie. Od kiedy otwarte restauracje? Klienci wrócili do centrów handlowych. Handel czeka na pełne odmrożenie restauracji

Od 21 do 23 maja Manufaktura obchodzi 15. urodziny, więc w ten weekend na brak gości nie może narzekać. To zresztą jedno z najbardziej obleganych centrów handlowych w Łodzi i w całym województwie. Już 4 maja, gdy sklepy zostały otwarte, kupujących nie brakowało, a na korytarzach tłoczno jest zwłaszcza w weekendy.

Dużo, ale jednak mniej

Klientami wypełniły się także inne łódzkie centra handlowe: Port Łódź, Galeria Łódzka, M1, Tulipan, Pasaż Łódzki i mniejsze obiekty. W Porcie Łódź duży ruch odnotowano 4 maja, w kolejnych dniach nieco spadł, ale popołudniami i w weekendy klientów nie brakuje, choć nie ma ich aż tylu aż przed pandemią.

Tak wynika choćby z analizy Polskiej Rady Centrów Handlowych, która sprawdzała liczbę klientów w centrach zarówno przed pandemią jak i obecnie.

- Średni wynik odwiedzalności centrów handlowych w drugim tygodniu po wznowieniu działalności wszystkich sklepów, czyli od 10 do16 maja) w dni handlowe był wyższy o 42 proc. w odniesieniu do rezultatów z 2020 roku i osiągnął 84 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku (przed pandemią) - wyliczyła Polska Rada Centrów Handlowych. - Najwięcej wizyt odnotowano w obiektach o średniej wielkości.

Małym jest łatwiej

Okazuje się, że w czasie pandemii lepiej sobie radzą mniejsze obiekty, które są nastawione na codziennych klientów mieszkających w pobliżu.

Zobacz również:
Kopalnia węgla w Turowie ma natychmiast wstrzymać wydobycie - orzekł unijny trybunał
Pożar na stadionie w Bełchatowie, opóźniony mecz i porażka GKS
Wysoki czynsz dzierżawny ZWiK. Sprawę bada już prokuratura, jest też wniosek o kontrolę do NIK
Kamienica przy Kilińskiego 49 grozi zawaleniem! ZDJĘCIA. Kilińskiego w Łodzi zamknięta dla ruchu. Zmiany komunikacji MPK Łódź
Komendant Wojewódzki Policji w Łodzi wyrzucił z pracy dwoje policjantów z Piątku
W Łodzi można zdobyć nawet 50 tys. zł na otwarcie własnej firmy. Kto może skorzystać? Do kogo adresowany jest projekt UMŁ i firmy HRP Group?
Unikatowe samochody klasyczne i youngtimery do kupienia w województwie łódzkim

- W roku 2020 pomimo nowej rzeczywistości w handlu i mniejszej liczby klientów, obroty na jednego kupującego wzrosły aż o 5,8 proc. - wyliczyli przedstawiciele centrum Nowa Górna przy ul. Kolumny w Łodzi. - W Nowej Górnej w czasie lockdownu notujemy wyższą odwiedzalność klientów niż obserwowana na rynku zarówno w małych i średnich, jak i dużych centrach handlowych. Jednym z powodów jest oferta, dopasowana pod obecne czasy i lokalny rynek. Łodzianie znajdą m.in. dużego operatora spożywczego, drogerie, apteki czy szeroki wachlarz usług. Istotny jest również mniejszy rozmiar obiektu, który zapewnia kluczowe w dobie pandemii udogodnienia zakupowe, a także ułatwia wprowadzanie i monitorowanie reżimu sanitarnego.

Będzie lepiej, gdy...

Przedstawiciele dużych centrów handlowych są przekonani, że uda im się wrócić do stanu sprzed pandemii. Trzeba jednak spełnić pewien warunek.

- Czekamy na pełne otwarcie restauracji, tak by goście mogli zjeść posiłek na miejscu oraz miejsc rozrywki i aktywności - tłumaczą przedstawiciele Manufaktury.

Wydajemy jak przed świętami

Z wyliczeń Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że w po pierwszym tygodniu od otwarcia liczba klientów w centrach się ustabilizowała. W dniach handlowych między 10 a 15 maja wyniki odwiedzalności były wyższe o 42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W odniesieniu do okresu sprzed pandemii w 2019 roku wahały się od 81 do 88 proc. w zależności od dnia. Są też dobre wieści dla handlowców.

- Klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych, wydają więcej i realizują swoje potrzeby zakupowe na poziomach obserwowanych w najlepszych świątecznych okresach sprzedażowych - podkreśla PRCH.

Według ekspertów banku PKO BP wartość transakcji kartowych klientów tego banku w tygodniu 10 - 16 maja była zbliżona do notowanej przed Bożym Narodzeniem 2020. Ponadto szacują oni wzrost konsumpcji w drugim kwartale 2021 r. o 15 proc. rok do roku.

Gdzie najczęściej kupujemy?

Najczęściej odwiedzanymi obiektami handlowymi były centra o średniej wielkości, o powierzchni od 20 do 40 tys. mkw., gdzie średni ruch klientów w dni handlowe osiągnął 89 proc. wyników z analogicznego okresu w 2019 roku. W badanym tygodniu w największych galeriach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw., odnotowano więcej kupujących niż w obiektach małych do 20 tys. mkw.

Najwięcej odwiedzin odnotowano w centrach handlowych w Regionie Północno-Zachodnim i Północnym, gdzie średnie wyniki z dni handlowych przekraczały 90 proc. odwiedzalności z 2019 roku. Niższą odwiedzalność miały obiekty w Regionie Wschodnim.

Rosnące stopniowo wyniki to efekt przystosowania klientów do funkcjonowania w warunkach pandemii, ale też rosnącego poczucia bezpieczeństwa i stale zwiększającej się liczby osób zaszczepionych. Nieograniczone działanie centrów handlowych umożliwia rozłożenie wizyt w czasie i pozwala na bieżące bezpieczne realizowanie potrzeb zakupowych.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie