Lotnisko Lublinek. Coraz mniej osób lata z Łodzi

Agnieszka Jasińska
W październiku lotnisko obsłużyło prawie 20 proc. mniej pasażerów niż w październiku ubiegłego roku
W październiku lotnisko obsłużyło prawie 20 proc. mniej pasażerów niż w październiku ubiegłego roku Grzegorz Gałasiński
W październiku łódzkie lotnisko obsłużyło 30 tys. 553 pasażerów. To o 19,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ciągu dziesięciu miesięcy 2013 r. port obsłużył 320 tys. 344 pasażerów. To o 22,34 proc. mniej niż w tym samym czasie 2012 roku.

- Spada liczba połączeń, ale mamy coraz lepsze wypełnienie samolotów - podkreśla Ewa Bieńkowska, rzeczniczka łódzkiego lotniska.

Jedyne pozytywne statystyki z Łodzi to cargo. W październiku odprawionych zostało 298.806 kg towarów. To wzrost o 331 proc. względem analogicznego miesiąca zeszłego roku.

CZYTAJ: Prof. Krajewski: Cargo na lotnisku nie przetrwa [WYWIAD]

CZYTAJ: Autor projektu Cargo na Lublinku: Dajemy nadwyżkę, tworzymy miejsca pracy, płacimy podatki

Niestety łódzkie lotnisko ma coraz mniejsze szanse na zimowe czartery narciarskie. To miały być pierwsze w historii portu regularne narciarskie rejsy czarterowe do Verony lub Bergamo. Biura podróży już mówią, że nic z tych planów nie wyszło. Lotnisko jednak wciąż nie chce oficjalnie potwierdzić tej informacji.

-Jeszcze walczymy o te czartery - mówi Bieńkowska.

Radomir Świderski z biura podróży Rainbow Tours tłumaczy, że łódzki lokalny rynek jest za mały na takie przedsięwzięcia. - Tak wynika z naszej analizy. Dlatego zapraszamy mieszkańców Łodzi i regionu na inne lotniska. A jest w czym wybierać. Cały czas rozszerzamy ofertę wylotów z lokalnych portów. Do tej pory lataliśmy tylko z Warszawy. Teraz latamy także z Poznania i Gdańska - mówi Świderski.

Zainteresowanie zimowymi wyjazdami jest duże.- Trwa intensywny okres rezerwacji oferty narciarskiej. Jeśli chcemy spędzić święta, Sylwestra czy ferie na stoku warto się pospieszyć. W niektórych obiektach pozostały już ostatnie miejsca na te terminy - mówi Magda Plutecka-Dydoń z biura Neckermann. - W tym roku królują Włochy, które wyprzedziły Austrię. To dwa ulubione kierunki zimowego wypoczynku. W dalszej kolejności wybieramy pobliskie Czechy i Słowację, które cenimy przede wszystkim ze względu na bliskość i ceny. Duże wzrosty sprzedaży notuje Szwajcaria.

Za tygodniowy pobyt we Włoszech w Madonna do Campiglio w hotelu trzygwiazdkowym z dwoma posiłkami zapłacimy w Neckermannie od 1 tys. 840 zł za osobę. Tydzień w Austrii kosztować nas będzie od 1 tys. 67 zł, a na Słowacji od 882 zł.

W Rainbow Tours za narciarski tydzień w Gruzji ze śniadaniami i obiadokolacjami w trzygwiazdkowym hotelu zapłacimy 2 tys. 599 zł.

Popularne są również wyjazdy do Francji. - Francja poza doskonałą kuchnią i wybornym winem może pochwalić się najlepszej jakości ośrodkami narciarskimi. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje malownicza wioska Les Deux Alpes położona w północnej części Alp Delfinackich u podnóża lodowca Mont-de-Lans, na którym to na wysokości 3600m n.p.m znajdują się najwyższe stoki - opowiada Aleksandra Jakiel z Tripsta.pl. - Biorąc pod uwagę sprzęt narciarski najłatwiej dojechać samochodem lub autokarem. Jednakże, za lot liniami Air France z Warszawy do Lyonu z przesiadką w Paryżu w styczniu zapłacimy około 600 zł w obie strony.

CZYTAJ TEŻ: Jak zaoszczędzić na zimowych wyjazdach? [PORADNIK]

Według danych portalu Casamundo chętnie korzystamy z uroków zimy i chętnie wyjeżdzamy na zimowy wypoczynek. Ze statystyk wynika, że na narty najczęściej wyjeżdżamy w styczniu. Na zimowy wyjazd przeznaczamy średnio 620 - 1 tys. zł na osobę. Koszty różnią się w zależności od celu podróży, typu zarezerwowanego obiektu oraz długości pobytu. Wśród rezerwacji na Casamundo popularne są domy położone bezpośrednio w górskich miejscowościach idealnych do uprawiania sportów zimowych.

Będą zmiany w prawie dotyczącym cmentarzy i pochówków

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
Hakon
...różnicę w rzeczywistych kosztach obsługi takiego połączenia ? . Czy naprawdę uważasz że koszt paliwa, załogi + opłaty lotniskowe na trasie LCJ-CPH-MUC u przewoźnika sieciowego jakim jest SAS to 300 zł ?. Do Paryża a nawet Rzymu już mieliśmy połączenie ( i to bezpośrednio ! ) Chcesz wiedzieć jakie było wypełnienie samolotów ? - ok 50% . Żaden przewoźnik nie będzie utrzymywał trasy na której połowa samolotu lata na pusto. Smutna prawda jest taka że Łódź miała, ma i będzie miała lotnisko na Okęciu bo sama nie wygeneruje takiego ruchu żeby komukolwiek opłacało się tu latać gdzie indziej niż na "zmywak" lub tanie wakacje. Przynajmniej w dającej się przewidzieć przyszłości. Na Okęcie można spokojnie dojechać w 80 minut a ja nie widzę niczego złego w lataniu z Warszawy.
a
aa
zajęła się akwizycją wczasów dla biur podróży. Diabli wiedzą co i jak robią pracownicy portu że tracą kolejnych kontrahentów. Dziś Lublinek nie ma się czego wstydzić po za tarasem widokowym w formie okienek strzelniczych. Na temat naszego nowoczesnego portu P. red Jasińska nawet się nie zająknęła. Czy biura podróży dają jakąś prowizję autorce?
R
Rok2013
to nie bylo potrzeby na lotnisko w Lodzi.
Tym czasem ciagle wyprawa z Lodzi do Wwy to podroz kilku godzinna ze strachem, ze byle wypadek lub roboty spowoduja spoznienie na samolot i przpadek biletu, czyli nieraz kilka tys zlotych...
.....
Możesz pojechać do : Poznania , Rzeszowa , Katowic , Wrocławia , Krakowa , Warszawy , Gdańska ....... i tam masz codziennie z lotnisk tych miast dobre połączenia :)
G
Gosia
byłam ostatnio na lotnisku i żal ściska za serce,takie ładne lotnisko,ludzi garstka,jeden samolocik odlatujący,co się dzieje z tą Łodzią? czy już ostatni gasi światło? przecież odzwierciedleniem miasta jest właśnie lotnisko,Modlin ok. ale Łódź powinna być bardziej konkurencyjna,po to chyba buduje się drogi,obwodnice ażeby była lepsza komunikacja,dla wielu Modlin jest uciążliwy po prostu z Łodzi i okolic jest za daleko to jest kawał od Warszawy nie wspomnę o jeździe samochodem z Łodzi do Modlina ,to koszmar.Czy jeszcze komuś z władz zależy na tym mieście?
I
ID
Rozumiem , że Rzeszów przy 183.000 mieszkańców się nie wyludnia , nie ma bezrobocia , mieszkają tylko zamożni ludzie i dlatego obsłużył ca. 57.000 pasażerów w pażdzierniku ? Rozumiem też , że pracujesz we Firmie , której drastycznie spada sprzedaż , nie ma nowych produktów i wycofywane są obecnie funkcjonujące , spada liczba klientów , koszty stałe ciążą na wyniku a RN oraz Właściciel jest zadowolony z pracy Zarządu ? Szukam takiej pracy :)
Ł
ŁodzianinPK
Nawet najlepszy fachowiec nie spowoduje, że z Lublinek drgnie.... to "choroba" miasta....zero perspektyw dla mieszkańców i inwestorów kto ma latać????kasjerki z tesko czy z biedronki????? W Łodzi nie ma już prawie nic...i to jest największy problem tego miasta.
j
johnny
PO PROSTU ŁÓDŹ CORAZ BARDZIEJ SIĘ WYLUDNIA I NIE MA KTO LATAĆ. ROZWIĄZANIEM SĄ NIE INWESTYCJE W LOTNISKO, ALE W NOWE MIEJSCA PRACY I WZROST PŁAC W ŁODZI. JAK LUDZI PRZYBĘDZIE I SIĘ WZBOGACĄ, TO LOTNISKO AUTOMATYCZNIE SIĘ ROZWINIE.LUBLINEK TO TAKI PAPIEREK LAKMUSOWY ZAMOŻNOSCI ŁODZIAN.
A
Adam
Niech Biuro promocji dofinansuje - dwa razy w tygodniu do Stuttgartu i Lyonu, w ramach jakiegos programu miast parnterskich
l
lodx
większość wyleciał pewnie na stałe
spokojnie będzie trzecia fala emigracji to się odkują
I
ID
Lotnisko to jedna z największych inwestycji w Łodzi i od prawie roku pikuje w dół . Nowy terminal miał umożliwić dynamiczny rozwój ruchu pasażerskiego a nie drastyczny spadek odprawionych pasażerów i likwidację kierunków ( oprócz "lotów do roboty" nawet SAS ograniczył ilość "biznesowych" połączeń do Kopenhagi ) . Za zarządzanie taką Spółką ktoś bierze odpowiedzialność , za którą jest wynagradzany a przez Radę Nadzorczą i Właściciela rozliczany z wyników . A tu nadszedł czas gdy będziemy odprawiać 1 do 2 samolotów rejsowych dziennie w prawie 700.000 mieście a dzienna liczba pasażerów może być porównywalna z ilością pracowników zatrudnionych na lotnisku . To fantastyczny rozwój i biznes ! Skandaliczna wypowiedź rzecznika "spada liczba połączeń , ale mamy coraz lepsze wypełnienie samolotów" ! To proszę zostawić jedno połączenie to może wypełnienie będzie 100% . Smutna informacja również płynie od rodzimego bo łódzkiego Rainbow Tours ( jeden z największych operatorów turystycznych w Polsce ) , który mówi o nowych kierunkach z Poznania , Gdańska i Warszawy a nie widzi potencjału w 3-im co do wielkości mieście w Polsce a czarę goryczy przelewa fakt zapraszania Łodzian na inne lotniska . To informuję Państwa , że my Łodzianie od dawna latamy z innych lotnisk bo z Lublinka nie ma gdzie latać . Już dawno brakiem biznesowych i turstycznych kierunków przekierowaliście nas na inne lotniska . I nie przypinajcie nam proszę permanentnie łatki o biednej Łodzi bo rozumiem , że w 183.000 Rzeszowie mieszkają sami bogaci i dlatego w październiku obsłużyli 57.473 pasażerów , rozwijają nowe kierunki ( Paryż , Rzym ) a Lufthansa codziennie lata do Frakfurtu ! Zróbmy w budynku lotniska muzeum lotnictwa nawiązując do pięknych tradycji Lublinka i może to stanie się dźwignią rozwoju ? Skoro były szef Rady Nadzorczej Pan prof. Krajewski sam wypowiadał się negatywnie to co my psażerowie mamy pisać . Korzystajmy z Ławicy , Okęcia , Przyrzowic i nie traćmy czas na niespełnione marzenia o dynamicznie rozwijajacym się lotnisku w naszym mieście . To przykre !
20mln
Bez dobrych polaczen to lotnisko nie ma sensu.
M
Monika
Chętnie wyleciałabym z Lublinka na wakacje, niestety głowne oferowane połaczenia to Anglia i Irlandia, jeśli z założenia łodzianie latają tylko na zmywak to co się dziwić że nie ma chętnych? Łódź jest 3. miastem w kraju pod względem liczby ludności i 4. pod względem powierzchni a brak lotów do stolic innych państw, to gdzie my mamy latać? WSTYD !
ł
łodzianin
Do tej pory Pan Prezes zarządzał "pastwisiiem" (Mazowiecki Port Lotniczy - żadnych pracowników, żadnych samolotów oraz żadnego lotniska).
o
olek
Po co z latać z Łodzi. Z Modlina dojazd 1.5h można być 20 minut przed zamknięciem bramek. Na okręcie 1h. Jest piękna droga pod sam terminal.
Dodaj ogłoszenie