Lotnisko w Łodzi traci połączenia do Mediolanu, Oslo i Bristolu

Agnieszka Jasińska
Ryanair na zimę zawiesza trzy połączenia z Łodzi
Ryanair na zimę zawiesza trzy połączenia z Łodzi Krzysztof Szymczak
Kolejne kiepskie wiadomości z łódzkiego lotniska. Na zimę zawieszone zostały regularne połączenia Ryanaira do Mediolanu, Oslo i Bristolu. W tym roku zlikwidowane zostało już połączenie do Londynu Luton a Wizz Airr w ogóle wyniósł się z Łodzi.

Zimą na tablicy lotów zobaczymy 6 kierunków: Dublin, Londyn Stansed, East Midlands, Edynburg, Kopenhagę i Liverpool. Dla porównania Łukasz Sikora, rzecznik lotniska w Rzeszowie wylicza, że Rzeszów będzie miał na zimę 14 kierunków.

Łódź stara się jeszcze ratować zawieszone loty. - Negocjujemy z Ryanairem pozostawienie na zimę chociaż jednego z zawieszanych przez przewoźnika połączeń - zaznacza Mariusz Jachimek, dyrektor marketingu i sprzedaży łódzkiego portu.

To nie koniec złych wiadomości. - Na pewno do końca roku nie będziemy mieli regularnych sobotnich rejsów do Izraela. Wyjątkiem są trzy wrześniowe czartery Łódź - Tel Awiw - podkreśla Jachimek. - Mimo naszych i Konsorcjum Polskich Biur Podróży szczerych chęci i obecności oferty z wylotem z Łodzi w systemie sprzedażowym touroperatora, ilość chętnych na te czartery jest ciągle zbyt mała aby opłacało się lądować na naszym lotnisku.

Eryk Kłopotowski, ekspert rynku lotniczego, zaznacza, że 6 połączeń zimą to mało. - Być może zarząd portu nie potrafi przyciągnąć klientów - mówi Kłopotowski. - Potrzebne jest też wsparcie miasta, które powinno zainteresować turystów. Być może wysiłki włożone w łódzkie lotnisko są zbyt małe.

Wciąż są jednak szanse na jedną dobrą wiadomość z portu. - Próbujemy pierwszy raz w historii naszego lotniska otworzyć regularne narciarskie rejsy czarterowe do Verony lub Bergamo - zaznacza Jachimek. - Czy to się uda będziemy wiedzieć na pewno do końca września.

Więcej o łódzkim lotnisku w piątkowym Forum Łódź, dołączanym do "Dziennika Łódzkiego"

Wideo

Komentarze 41

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartek
Dlaczego nie ma polaczenia do oslo jak zawsze samoloty pełne sa.
W piatek lot do kodzinkolo 18 w niedziele kolo 21 wylot do oslo i samolot pelny
...
Rada Nadzorcza, taki i Zarząd
3xnie
rodzinka, znajomi "VIP-ów" będą pracować.
ł
łodzianin
Zlikwidujcie to lotnisko i zainwestujcie w infrastrukturę drogową w Łodzi, nie dajmy sobie wmówić, że musimy dopłacać po 40 milionów rocznie na coś co nie działa i działać nie będzie.
K
KOLO
Za 49 zł?
3m
"Być może zarząd portu nie potrafi przyciągnąć klientów - mówi Kłopotowski." Ameryki nie odkrył. Tylko Łódź i Bydgoszcz straciły połączenia, podczas gdy inne lotniska zyskały. Ale jak się rozwija pomysły - Łódź miastem kobiet w czasie euro 2012 to skutek jest taki, że lotnisko pada, hotele i ludzie nie zarabiają a my dopłacamy miliony do nieudolności politykierów na stanowiskach p.o. kierowniczych
k
k
Do Dortmundu nie latało jednak aż tylu pasażerów skoro połączenie jako nierentowne jest likwidowane
:)
A gdzie mieli być Ci ludzie skoro nie było tych połączeń . Dortmund miał bardzo dobre obłożenie i zlikwidowano ten kierunek . Lublinek nie miał połączeń , o których piszesz a rzeczywiście Frankfurt by się bardzo przydał ( mała uwaga : do Frankfurtu lata też Poznań , Wrocław ......... Rzeszów ) . Nie możemy mieć lotniska opartego w główniej mierze o "loty do roboty" .
k
kkk
czesto latalam z łodzi do dortmund i na prawde duzo ludzi latało... wiadomo, ze najlepiej jest leciec na wieksze lotnisko ale to juz sa koszty.... a tak, to zawsze mozna leciec np. do dodrtmund i dojechac dalej... ja tak zawsze robilam i zawsze i tak cenowo wychodzilo to korzystnie
l
loty doty
nic dziwnego jak sie wprowadza "tanie loty" np. do Brukseli przez Kopenhagę za min. 49 zł w jedna strone! Za tyle to ja polece z Warszawy i to w dwie strony z bagazem i jeszcze mnie bedzie stac, zeby w tej cenie zaplacic sobie przejazd z lodzi - warszawy i z powrotem. Ale oczywiscie po co dbac o miasto, reklame... lepiej naciagac mieszkancow na drogie loty i zerowac na ich pieniadzach.... i jak tu miec zaufanie do wladz miasta....
G
Greg0
"Czy Ty naprawdę uważasz , że w ca. 700.000 mieście nie ma odpowiedniego procentu ludzi zamożnych oraz tych , których stać na wakacje , turystykę , loty służbowe etc"

To gdzie oni byli kiedy polaczenia byly a samoloty lataly puste i linie lotnicze tracily pieniadze. Takiej drugiej szansy juz nie bedzie, test byl, linie lotnicze sie sparzyly i nie wroca. LCJ jest spalony jezeli chodzi o dochodowosc na nastepne kilkadziesiat lat.

Np ilu ludzi z Lodzi i okolic chce leciec w piatek w lutym do Mediolanu czy Dortmundu czy malego lotniska pod Londynem?

Polaczenie musi byc takie, np Frankfurt, Amsterdam, Gattwick/Heathrow aby dawalo mozliwosc po przesiadce doleciec do kazdego lotniska na swiecie. Tego w Lodzi nigdy nie bylo.
To oferuje w Polsce Okecie i tylko Okecie/WAW.
:)
Czy Ty naprawdę uważasz , że w ca. 700.000 mieście nie ma odpowiedniego procentu ludzi zamożnych oraz tych , których stać na wakacje , turystykę , loty służbowe etc . Mam świadomość , że jesteśmy "biedniejszym" miastem od innych aglomeracji , ale jest nas wystarczająco dużo by zapewnić właściwe obłożenie . Nie zgadzam się też z tezą , że bajką jest latanie łodzian z innych lotnisk bo sam latam i znam wielu ludzi tak robiących . Nie deprecjonujmy naszego lokalnego społeczeństwa proszę . Jestem też przekonany , że przewoźnicy kształtują popyt na wybranych lotniskach poprzez promocje biletów czy kierunków . Chciałbym jednak by w Łodzi było lotnisko z prawdziwego zdarzenia bo to wielka przyjemność zamówić taksówkę i poprosić "na lotnisko" będąc tam za 10-15 min.
a
aviator59
Odnośnie Twojego ostatniego zdania to Ci podpowiem - PPL. Jak podrążysz temat to zrozumiesz ;))
a
aviator59
Wg Twojego rozumowania jakie argumenty bierze linia przed uruchomieniem połączenia ?
Bo na pewno nie tylko liczbę ludności. Gdyby tak było to w Bangladeszu latali by wszyscy, a w Szwajcarii nikt lub prawie nikt.
k
koniec świata
Odwiedzajcie Łódź! To ten rejon świata, w którym wrony zawracają a psy szczekają zadami.
Dodaj ogłoszenie