ZOBACZ
    MAPY

    Jak dojechać na cmentarze 1 listopada

    Rozwiń
    Lotnisko w Łodzi. Z Monachium i czarterami zniknęło 6 tys....

    Lotnisko w Łodzi. Z Monachium i czarterami zniknęło 6 tys. pasażerów

    Sławomir Sowa

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Lotnisko w Łodzi. Z Monachium i czarterami zniknęło 6 tys. pasażerów

    ©archiwum

    Lipiec był na Lublinku pierwszym miesiącem bez połączenia do Monachium oraz czarterów. Straciliśmy rok do roku ponad 6 tys. podróżnych.
    Lotnisko w Łodzi. Z Monachium i czarterami zniknęło 6 tys. pasażerów

    ©archiwum

    Tylko 16.524 pasażerów obsłużył w lipcu łódzki port lotniczy. To o 6.016 mniej niż w lipcu roku ubiegłego, kiedy Lublinek odprawił 22.540 osób. Przekłada się to na bardzo wysoki wskaźnik spadku – prawie o 27 proc.

    Ze szczegółowych wyliczeń wynika, że strata na czarterach wyniosła 1.200 pasażerów, a strata połączeń rejsowych do Monachium kosztowała port 4.500 pasażerów.

    To kolejny miesiąc pogłębiającego się kryzysu w łódzkim porcie lotniczym. W czerwcu Lublinek obsłużył 17.111 pasażerów, o prawie 22 proc. mniej niż rok wcześniej i był to największy spadek liczby pasażerów spośród wszystkich portów lotniczych w Polsce.

    W liczonych od 2008 r. statystykach Lublinka najgorszy był rok ubiegły, kiedy w łódzkim porcie obsłużono zaledwie 241 tys.
    pasażerów. W tym roku oprócz wszystkich wakacyjnych czarterów łódzki port stracił regularne połączenia do Paryża i Amsterdamu, a z końcem czerwca także kluczowe połączenie do Monachium. Połączenie z Monachium realizowane przez słoweńskie linie Adria Airways przetrwało ponad trzy lata. Pierwszy samolot do stolicy Bawarii wystartował z Łodzi 30 marca 2014 r. To i tak długo, bo inne połączenia słoweńskiego przewoźnika miały krótszy żywot: do Amsterdamu dwa lata, do Paryża zaledwie pół roku.

    Kryzys połączeń zbiega się z ciągłą rotacją we władzach lotniska. W kwietniu posadę prezesa stracił Tomasz Szymczak, który przetrwał na stanowisku zaledwie rok. Jego miejsce zajęła Anna Midera, która w zarządzie lotniska zasiada od jesieni ubiegłego roku, a wcześniej nie miała doświadczenia w kierowaniu portami lotniczymi. Rotacjom towarzyszą kompromitujące decyzje personalne.

    Wiosną na szefa Rady Nadzorczej portu władze Łodzi powołały Stanisława Witaszczyka, radnego Sejmiku Województwa Łódzkiego, chociaż województwo jest udziałowcem portu, a przepisy zabraniają łączenia funkcji w samorządzie i podległej mu spółce. Ostatecznie wybór Witaszczyka uznano za nieważny, a nowego przewodniczącego rady nadzorczej nie powołano do tej pory.

    Obecnie z Łodzi można dolecieć tylko do Dublina, Londynu i East Midlands. Połączenia obsługuje Ryanair. Nowe połączenia, nawet jeśli zostaną wynegocjowane jeszcze tej jesieni, w praktyce będą możliwe do zrealizowania dopiero w przyszłym roku.

    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem



    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (17)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jedyne osoby, które są zadowolone z lotniska, to prezesi.

    Aga (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Połączenia z Łodzi były znacznie droższe od tych z Warszawy, więc lepiej pojechać do Warszawy. Niestety nie było żadnych promocyjnych ofert, jakie są z innych mniejszych lotnisk.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Można ?

    czytelnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    I jeszcze chciałem dodać , że lotnisko Jasionka w liczącym ca. 186.000 mieszkańców Rzeszowie w lipcu br. obsłużyło prawie 72 tys. pasażerów .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kiedy odpowiedzialni za kilkaset milionow strat politycy, oszusci i klamcy

    temida (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    zostana pociagnieci do odpowiedzialnosci?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    pardons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 12

    Lodz i Bydgoszcz sa ofiarami Modlina i choc nie zmosze PO to w zasadzie miec pretensje do wladz Lodzi jest nieuczciwoscia. Zatrudnienie Jozka Baka na Modlinie w charakterze szpiega dalo by...rozwiń całość

    Lodz i Bydgoszcz sa ofiarami Modlina i choc nie zmosze PO to w zasadzie miec pretensje do wladz Lodzi jest nieuczciwoscia. Zatrudnienie Jozka Baka na Modlinie w charakterze szpiega dalo by odpowiedz za jaka cene Ryan jest gotow przeniesc czesc duchu do Lodzi. Lodz po prostu nie uciagnie dumpingu i clem wladz Lodzi powinno byc od poczatku popieranie lotniska centralnego pomiedzy Lodzia i Warszawa, a tak klne na czym ziemia stoi bedac zmuszonym ladowac na wiecznie zamglonych bagnach z perspektywa przedzierania sie do Lodzi via wsiawa. Lotnisko w Lodzi jest juz trupem gdyz ze stolica nie ma Lodz najmniejszych szans, chyba ze jako ladowisko awaryjne, moze byla szansa gdyby uwinieto sie z terminalem na 2012, a tak niestety jest juz pozamiatane, zaden geniusz biznesu nie uratuje ambicji Lodzi i nalezy sie z tym pogodzic, podobnie jak Radom ktory ma dokladnie zerowe szanse, aby wejsc do grona miast wezlow lotniczych.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tytuł artykułu taki wystękany, jakby autor miał zatwardzenie.

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Nie wiem o co chodzi, bo trzy miesiące temu wyczerpałem limit bezpłatnych artykułów na ten miesiąc.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fajna praca na tym lotnisku. Tylko kocyk i przez 3/4 dnia na słoneczku.

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 1

    Zarząd pewnie pojawia się z raz w miesiącu, po kilkunastotysięczną pensję. Jak nie ma ruchu lotniczego, to może niech zaczną rzeźbić w glinie jakieś lokalne pamiątki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Referendum?

    EN (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 11

    A może jak nie ma odważnego to zapytać ludzi czy nie czas już zamknąć lotnisko? Łatwiej będzie podjąć decyzję, szczególnie że jest to bardziej polityczna decyzja.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ciebie

    należy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    zamknąć.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zasiejcie tam kukurydze

    rolnik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    te pare tysięcy pasażerów zasiliło zapewne lotniska w Warszawie, Katowicach itd.

    pasażerka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 2

    Dlaczego mając lotnisko w mieście łodzianie nie mogą latać stąd do innych krajów? Oczywiście wygodniej jest z Łodzi pojechać na lotnisko Chopina w Warszawie, niż na Lublinek... A już najlepiej jak...rozwiń całość

    Dlaczego mając lotnisko w mieście łodzianie nie mogą latać stąd do innych krajów? Oczywiście wygodniej jest z Łodzi pojechać na lotnisko Chopina w Warszawie, niż na Lublinek... A już najlepiej jak się wraca z lotniska Chopina po locie międzykontynentalnym...zamiast szybkiego powrotu do domu, możemy jeszcze przeżyć przygodę z PKP...i poczekać dodatkowa godzinę albo i dwie na pociąg...To jest istny skandal. Szanowni decydenci zobaczcie jak się rozwijają podobnej wielkości miasta w Europie, jeśli w ogóle jesteście w stanie dokonać jakiejś logicznej analizy i wyciągnąć wnioski dla naszego miasta.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to jest

    kpina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 2

    z mieszkańców Łodzi w wykonaniu władz miasta oraz zarządu lotniska. Jako podatnicy dopłacamy do tego interesu olbrzymie pieniądze a w zamian P Zdanowska twierdzi że przecież Łódź ma lotnisko w wa-wie

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo