Lubsz jeść słodkie mandarynki? Te wskazówki pomogą ci je dobrze wybrać. Sprawdź, jak odróżnić słodkie i soczyste mandarynki od kwaśnych

Agata Siemiaszko
Agata Siemiaszko
Lubisz jeść mandarynki, ale nie wiesz jak wybrać te najsłodsze? Sprawdź, czym kierować się przed zakupem mandarynek. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Lubisz jeść mandarynki, ale nie wiesz jak wybrać te najsłodsze? Sprawdź, czym kierować się przed zakupem mandarynek. Przesuwaj zdjęcia w prawo, naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Capri23auto/pixabay
Udostępnij:
Mandarynki są znakomitym źródłem witaminy C, która jako silny przeciwutleniacz chroni komórki i tkanki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych. Owoce te mają niski indeks glikemiczny i mogą wspierać odchudzanie. Ich smak zależeć będzie od rodzaju, kraju pochodzenia oraz zawartości soku owocowego. Sprawdź, czym kierować się podczas zakupu mandarynek.

Właściwości zdrowotne mandarynek

Mandarynki (Citrus reticulata), podobnie jak większość owoców cytrusowych najchętniej spożywane są w okresie jesienno-zimowym.

Najsmaczniejszą częścią jadalną mandarynki jest miąższ, jednak zastosowanie znajdują również liście i skórki. W liściach są znaczne ilości ilości limonenu – substancji eterycznej wykorzystywanej do produkcji olejków eterycznych.

Jedna mandarynka bez skórki waży ok. 60 g i zawiera ok. 45 kcal. Dodatkowo ten owoc jest źródłem 0,81 g białka oraz 13,34 g węglowodanów. Mimo sporej zawartości cukru (10,58 g na 100 g) ich indeks glikemiczny jest niski, dzięki czemu osoby z cukrzycą mogą bezpiecznie spożywać umiarkowane ilości tego owocu.

Sprawdź, jak wybrać słodkie mandarynki

W mandarynkach zawarte są spore ilości witaminy C (26,7 mg na 100 g), która jest silnym antyoksydantem i chroni komórki organizmu przed szkodliwym działaniem wolnych rodników tlenowych.

Dzięki witaminie C, spożywanie mandarynek dodatkowo korzystnie wpływa na stan skóry, wyrównuje jej koloryt oraz zmniejsza widoczność przebarwień.

Natomiast kwas foliowy (16 ug na 100 g owocu) normalizuje stężenie homocysteiny, czyli aminokwasu odpowiadającego za powstawanie stanu zapalnego w tkance mózgu. Spożywanie mandarynek zmniejsza jego stężenie, a tym samym obniża ryzyko wystąpienia udaru mózgu.

Należy pamiętać, aby przed spożyciem mandarynek dokładnie umyć skórkę, ponieważ na jej powierzchni znajdują się znaczne ilości substancji konserwujących, użytych w celu zapobiegania powstawania pleśni podczas transportu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Toksyczne warzywa, gdzie jest ich najwięcej?

Wideo

Materiał oryginalny: Lubsz jeść słodkie mandarynki? Te wskazówki pomogą ci je dobrze wybrać. Sprawdź, jak odróżnić słodkie i soczyste mandarynki od kwaśnych - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie