Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małe Expo 2022 w Łodzi. Miasto przeznaczyło 700 tys. zł na promocję w Mediolanie

Agnieszka Magnuszewska
W kwietniu 2014 r., miasto promowało swoją kandydaturę do organizacji Małego Expo w Parlamencie Europejskim
W kwietniu 2014 r., miasto promowało swoją kandydaturę do organizacji Małego Expo w Parlamencie Europejskim Marcin Bereszczyński/archiwum Dziennika Łódzkiego
Łódź stawia na promocję podczas Expo w Mediolanie, by więcej krajów wybrało ją na organizatora małego Expo w 2022 r.

Od maja Łódź ma się promować w Mediolanie na Expo 2015. Jego tematem głównym są co prawda problemy wyżywienia planety, ale władze miasta chcą zainteresować inne kraje rewitalizacją Łodzi i tym samym zdobyć ich przychylność, która ma zaowocować wyborem Łodzi na organizatora małego Expo w 2022 r. Wtedy Expo ma być poświęcone rewitalizacji.

Na promocję Łodzi we Włoszech przeznaczono 700 tys. zł. Z kosztów tych rozliczano w poniedziałek (26 stycznia) Biuro ds. Expo (jednostka miasta) podczas komisji promocji Rady Miejskiej.

- Od 80 do 100 tys. zł zostanie przeznaczone na wykonanie łódzkiego muralu w Mediolanie. Wliczone są w to m.in. koszty farby i jej przewozu do Włoch. Nie wiemy jeszcze, gdzie on powstanie, bo Mediolan na razie inwentaryzuje ściany - mówił Maciej Riemer z Biura ds. Expo. - Odsłonięcie muralu, połączone z festiwalem światła, będzie elementem dwudniowego wydarzenia, podczas którego zorganizujemy pokaz mody.

Radny Łukasz Rzepecki z PiS dopytywał, dlaczego 310 tys. zł z budżetu na promocję we Włoszech przeznaczono na opracowanie tzw. narzędzi uniwersalnych. Według Riemera, jest to kwota skonsultowana z polskimi placówkami dyplomatycznymi, które na promocję wydają podobne kwoty. - Nie zamierzamy dotrzeć z promocją do osób, które są uczestnikami targów, bo na to potrzebne byłyby miliony. Promocję kierujemy do około 800 osób, które mają wpływ na wybór organizatora małego Expo - mówi Riemer .

- W niektórych krajach rządy wydają instrukcję swoim delegatom, jak głosować. W innych trzeba bezpośrednio dotrzeć do delegatów przy Międzynarodowym Biurze Wystaw. Dlatego promocję trzeba prowadzić dwutorowo.

Ale nawet stawiając na promocję trzeba się liczyć z konkurencją, więc Władysław Skwarka (radny SLD) chciał poznać kontr-kandydatów do organizacji małego Expo w 2022 r. - Zgodnie z informacjami Ministerstwa Spraw Zagranicznych, które bazuje na danych z 94 polskich placówek, na razie nie ma kontrkandydatów. Wszyscy się wycofali - oświadczył Riemer. - Przykładowo tureckie miasto Izmir, które już drugi raz ubiegało się o organizację małego Expo, uzyskało zgodę na mniejszą wystawę ogrodniczą. Buenos Aires, które wystawą było też zainteresowane, przeżywa kryzys i według naszej ambasady wycofało się ze starań o Expo.

Odpadło też Bordeaux, bo Paryż postanowił się ubiegać o organizację dużego Expo. Z kolei Kalifornia z Florydą, które wystawą się interesują, nie mogą się na razie o nią ubiegać. Powód? USA nie są jeszcze zrzeszone w Międzynarodowym Biurze Wystaw.

- Dlatego taniej wyjdzie, gdy będziemy się promować na tym etapie, gdy nie ma konkurencji - mówi Riemer.

EXPO 2015 w Mediolanie w cieniu skandalu korupcyjnego. Źródło: ENEX/x-news

Księgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.plKsięgarnia Dziennika Łódzkiego: www.ksiegarnia.dzienniklodzki.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki