Do Warszawy jadą dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Biura Strategii Rozwoju i Funduszy. Czego dokładnie mają dotyczyć rozmowy? Być może budowy dworca tramwajowego na przeciwko Centralu. Budowę dworca od 4 lat promuje Inicjatywa Na Rzecz Przyjaznego Transportu (IPT).
Dworzec tramwajowy między al. Kościuszki a Piotrkowską miałby stanowić centrum przesiadkowe dla pasażerów kursujących po trasie w-z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Zamiast ul. Żwirki tramwaje pojechałyby al. Mickiewicza.
- Tramwaje jadące po trasie ŁTR skręcałyby z al. Kościuszki w al. Mickiewicza a potem w Piotrkowską. Żeby stworzyć dworzec i dobudować na al. Mickiewicza dwa dodatkowe tory, trzeba byłoby rozsunąć jezdnie. Konieczna byłaby likwidacja chodnika przy Centralu, ale obecnie i tak służy on za parking - mówi Tomasz Bużałek z IPT.
Przez przejścia przy skrzyżowaniu Kościuszki - Mickiewicza przemieszcza się nawet tysiąc pasażerów MPK na godzinę. Mogliby korzystać z dworca przy Centralu. - W koncepcji trasy w-z uwzględniono węzeł przesiadkowy na al. Mickiewicza. Nowoczesny dworzec, na który trzeba byłoby wydać 20 -30 mln zł, zachęcałby do korzystania z komunikacji miejskiej - zaznacza Bużałek.
Podobny dworzec tramwajowy powstał we Wrocławiu i to przy drodze bardziej obciążonej ruchem niż ciąg Mickiewicza - Piłsudskiego.
- Zresztą auta mogą jeździć tunelem. Jeżeli już ma on powstać, bo tego chce ZDiT, to zamiast przy pl. Zwycięstwa lepiej wybudować go między Kościuszki a Piotrkowską - mówi Bużałek.
Tunel przy Muzeum Kinematografii był promowany, gdy za ZDiT odpowiadał Dariusz Joński jako wiceprezydent.
- Rozbudowa trasy w-z miała rozpocząć się w 2012 r. Ale jest to raczej niemożliwe, jeśli miasto przeznaczyło na to tylko 2 mln zł. - podkreśla Joński.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?