Mało pieniędzy na trasę w-z

Agnieszka Magnuszewska
Działacze IPT proponują, by tramwaje skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza
Działacze IPT proponują, by tramwaje skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza materiały promocyjne
W tym roku miała się rozpocząć rozbudowa trasy w-z z Widzewa na Retkinię. Jednak w tegorocznym budżecie miasta przeznaczono na to tylko 2 mln zł, a cała inwestycja ma pochłonąć 500 mln zł. Mimo to w czwartek przedstawiciele magistratu będą rozmawiać o trasie w-z z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Do Warszawy jadą dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Biura Strategii Rozwoju i Funduszy. Czego dokładnie mają dotyczyć rozmowy? Być może budowy dworca tramwajowego na przeciwko Centralu. Budowę dworca od 4 lat promuje Inicjatywa Na Rzecz Przyjaznego Transportu (IPT).

Dworzec tramwajowy między al. Kościuszki a Piotrkowską miałby stanowić centrum przesiadkowe dla pasażerów kursujących po trasie w-z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Zamiast ul. Żwirki tramwaje pojechałyby al. Mickiewicza.

- Tramwaje jadące po trasie ŁTR skręcałyby z al. Kościuszki w al. Mickiewicza a potem w Piotrkowską. Żeby stworzyć dworzec i dobudować na al. Mickiewicza dwa dodatkowe tory, trzeba byłoby rozsunąć jezdnie. Konieczna byłaby likwidacja chodnika przy Centralu, ale obecnie i tak służy on za parking - mówi Tomasz Bużałek z IPT.

Przez przejścia przy skrzyżowaniu Kościuszki - Mickiewicza przemieszcza się nawet tysiąc pasażerów MPK na godzinę. Mogliby korzystać z dworca przy Centralu. - W koncepcji trasy w-z uwzględniono węzeł przesiadkowy na al. Mickiewicza. Nowoczesny dworzec, na który trzeba byłoby wydać 20 -30 mln zł, zachęcałby do korzystania z komunikacji miejskiej - zaznacza Bużałek.

Podobny dworzec tramwajowy powstał we Wrocławiu i to przy drodze bardziej obciążonej ruchem niż ciąg Mickiewicza - Piłsudskiego.

- Zresztą auta mogą jeździć tunelem. Jeżeli już ma on powstać, bo tego chce ZDiT, to zamiast przy pl. Zwycięstwa lepiej wybudować go między Kościuszki a Piotrkowską - mówi Bużałek.

Tunel przy Muzeum Kinematografii był promowany, gdy za ZDiT odpowiadał Dariusz Joński jako wiceprezydent.

- Rozbudowa trasy w-z miała rozpocząć się w 2012 r. Ale jest to raczej niemożliwe, jeśli miasto przeznaczyło na to tylko 2 mln zł. - podkreśla Joński.

Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Maciek

Mi się pomysł podoba, szkoda tylko że o tym dworcu nie pomyśleli jak budowali tzw. ŁTR. Po co było wydawać pieniądze na remont Żwirki i budowę przystanków przy skrzyżowaniu na Kościuszki...

???

wjedzie sie na widzewie zjedzi gdzies przy kaliskim

l
lukilodz

I bardzo dobrze, pomysł jest OK. Na takie rzeczy warto wydawać kasę miejską, bo przekłada się ona na mieszkańców bezpośrednio, a nie tworzy kolejnych stołków dla kolesi lenonów1 kopniętych w czoło nieudaczników.

Dodaj ogłoszenie