18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Manufaktura ma już siedem lat [ZDJĘCIA]

Alicja Zboińska
Andrzej Wach/archiwum Dziennika Łódzkiego
Już w piątek minie siedem lat odkąd została otwarta Manufaktura, czyli centrum handlowo-rozrywkowo-usługowo-kulturalne na terenie dawnej fabryki Izraela Poznańskiego przy ul. Karskiego w Łodzi. 17 maja 2006 do centrum wybrało się aż 190 tysięcy łodzian i mieszkańców całego regionu. A dzień wcześniej władze centrum urządziły otwarcie dla VIP-ów, podczas którego bawiło się blisko 5 tysięcy ważnych gości z Polski i Francji.

W Manufakturze kończą się przygotowania do świętowania siódmych urodzin. W sobotę na scenie na rynku centrum wystąpią zespoły: Hey i Perfect, a także DJ Adamus. Zorganizowane będą konkursy, a wygrać można m.in. vouchery na loty z łódzkiego lotniska i zniżki na zakupy.

Rewitalizacja dawnego Polteksu pochłonęła 200 mln euro. Ta kwota została niemal podwojona przy sprzedaży Manufaktury, do której doszło w ubiegłym roku. W lipcu 2012 została podpisana przedwstępna umowa sprzedaży Manufaktury niemieckiemu funduszowi inwestycyjnemu Unilmmo: Deutschland należącego do Union Investment AG. Wartość tej transakcji to 390 mln euro.

- Dla klientów nic się nie zmieni - zapewnia Joanna Karpińska, rzecznik centrum. - Firma Apsys, do której należała Manufaktura, będzie nią zresztą zarządzać przez 10 lat.

Łódzkie centrum rocznie odwiedza 20 milionów klientów. Od pewnego czasu mogą robić zakupy w nowych sklepach. W Manufakturze, podobnie jak w innych dużych centrach handlowych w Łodzi, trwa rotacja najemców. Tylko od października ubiegłego roku w centrum powstały: salon jubilerski Schubert, sklepy obuwnicze: Salamander, Gina Piacci, Badura, Kari, Gino Rossi, a także odzieżowe: Pinko, Reporter Young, Mohito i bieliźniane: Chantelle, Change Lingerie. Powstał tu także salon optyczny Trendy by Vision Express.

Liczby, którymi legitymuje się centrum, od samego początku wywierały wrażenie. Całkowita powierzchnia centrum to aż 27 hektarów, natomiast komercyjna to blisko 126 tys. m.kw. Powierzchnię komercyjną tworzy łącznie 10 budynków. Mieści się tu 208 sklepów, 23 punkty usługowe i 53 lokale gastronomiczne. Jedenaście miejsc jest przeznaczonych na rozrywkę, a centrum tworzą też: kino Cinema City, hipermarket Real oraz budowlany Leroy Merlin.

Manufaktura była wielokrotnie nagradzana, także na arenie międzynarodowej. W 2007 rzostała uznana najlepszym projektem na świecie przez Urban Land Institute. Centrum dostało też główną nagrodę na Targach CEPIF w kategorii Best Revitalization Developer. W 2010 roku przyznano nagrodę RICS Najlepszy projekt rewitalizacji w konkursie Eurobuild Awards.

CZYTAJ WIĘCEJ O MANUFAKTURZE

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki