Marek Cieślak o wizycie w Chinach

Jolanta Sobczyńska
Marek Cieślak.
Marek Cieślak. archiwum
W Łodzi ma inwestować jeden z największych chińskich przedsiębiorców zajmujących się transportem i logistyką. Marek Cieślak, wiceprezydent miasta twierdzi, że będzie to najszybszy wymierny efekt jego wyjazdu do partnerskiego miasta Tianjin.

Jaka to firma i jaki ma pomysł na inwestycję w Łodzi? Wiemy tylko, że chodzi o sprawy transportowe.

- Szczegóły zdradzę po podpisaniu listu intencyjnego - obiecuje wiceprezydent Cieślak. - We wrześniu zaś gościć u nas będziemy Izbę Gospodarczą z Tianjin.

Marek Cieślak pojechał do Chin, by odnowić współpracę z chińskim partnerem. Razem z nim do Azji pojechał Tomasz Sadzyński, prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz prof. Piotr Kulpiński z Politechniki Łódzkiej. Za wyjazd i udział łodzian w dwóch konferencjach zapłacili Chińczycy.

- My przedstawiliśmy ofertę ŁSSE - mówi Tomasz Sadzyński. - Lokowaniem kapitału w Łodzi zainteresowana jest firma Liugong produkująca maszyny przemysłowe, która jest właścicielem części Huty Stalowa Wola. W sumie odbyliśmy z panem prezydentem około 40 spotkań B2B.

Od 1 do 2 czerwca w III Forum Regionów Rosji i Polski w Skołkowie koło Moskwy weźmie udział marszałek Witold Stępień oraz dyrektor departamentu ds. przedsiębiorczości urzędu marszałkowskiego. W Skołkowie powstaje ośrodek naukowo-technologiczny, który ma być odpowiednikiem amerykańskiej Doliny Krzemowej.

- Współpraca w sferze zaawansowanych technologii i innowacji ma związek z planami rozwoju w regionie łódzkim bio- i nanotechnologii (m.in. powstanie laboratorów w Technoparku) - mówi Joanna Blewąska, rzecznik prasowy marszałka.

Od 7 do 11 czerwca w Helsinkach, w Finlandii, w związku z projektem Rail Baltica Growth Corridor, gościć będzie czteroosobowa reprezentacja Urzędu Miasta Łodzi. Projekt Rail Baltica ma na celu polepszenie połączeń pomiędzy Berlinem, Warszawą, Helsinkami i Sankt Petersburgiem. Uczestnicy spotkania mają też rozmwiać o połączeniu berlińskiego węzła kolejowego z zaplanowaną trasą szybkich kolei na trasie Wrocław/Poznań - Łódż - Warszawa.

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
dc
Ten młokosek doprowadził do upadku miasta. To za jego kadencji z łodzi "odfrunęły" najlepsze imprezy promujące nasze miasto. Dlaczego takiego człowieka bierze sie do ważnych rozmów ? Kto za tym nadal stoi ?
i
inwestor
Pan Sadzyński powinien odpowiedzieć za brak nadzoru nad zespołem Specjalnej Strefy Sztuki przez co starciliśmy 200 mln z Unii, wydaliśmy za dokumentacje proejktowa która wyląduje w koszu az 37 mln, a architekci skarża Miasto o kolejne 9 mln!
I tak niekompetentna osoba jeżdzi do Chin by kolejne kontrakty negocjować?
To tylko w naszej biednej łodzi jest możliwe.
Sadzyński powinien odpowuiedzieć za nadużycia w SSS które wskazała Regionalna Izba Obrachunkowa.
c
car
Oby nie wyszło tak jak z A2?
Dodaj ogłoszenie