Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Marek Zbrojski: Przedsiębiorcom też zależy na walce z nieuczciwymi konkurentami [ROZMOWA]

Alicja Zboińska
Alicja Zboińska
Z Markiem Zbrojskim, naczelnikiem I Urzędu Skarbowego Łódź-Górna, nagrodzonym w konkursie BCC, rozmawia Alicja Zboińska.

Kierowany przez Pana urząd po raz piąty został urzędem skarbowym przyjaznym przedsiębiorcy. Za co jesteście cenieni przez właścicieli firm?
Sądzę, że wpływ na to ma prawidłowy stosunek do klientów. Prawidłowy, czyli otwarty, nastawiony na słuchanie podatników i rozwiązywanie ich problemów. Nie bez znaczenia jest też to, że część przedsiębiorców ma wyznaczonych stałych pracowników do ich obsługi. Właściciele firm kontaktują się więc z osobami, które znają osobiście, a to wpływa korzystnie na te kontakty.

Za to jesteście chwaleni, a na co narzekają przedsiębiorcy? Co jeszcze wymaga poprawy?
Przez lata mieliśmy bardzo słabe warunki lokalowe. W jednym budynku mieściły się przez lata dwa urzędy skarbowe - pierwszy i drugi, było więc bardzo ciasno. Drugi Urząd Skarbowy Łódź-Górna się jednak wyprowadził i warunki się poprawiły. Przed wyprowadzką było bardzo duże zagęszczenie, także przedsiębiorcy odczuwali dyskomfort. W naszym urzędzie pracuje ok. 150 osób, obsługujemy nawet 15 tysięcy przedsiębiorców. Narzekania często dotyczyły też parkingu. Przez lata miejsc do parkowania nie było dużo, ale powstały nowe podczas przebudowy trasy W-Z i podatnicy mogą z nich korzystać. Ten problem więc został rozwiązany.

PRZECZYTAJ TEŻ: „Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy”. Sprawdź, które urzędy zwyciężyły w XIV edycji konkursu

Na czym szczególnie zależy przedsiębiorcom, którzy kontaktują się z urzędem?
Podstawa to dobra informacja i pokazanie wyjścia w sytuacji, gdy występują problemy. Są to na przykład kłopoty z płaceniem podatków czy regulowaniem innych finansowych należności. Możemy pomóc w takich sytuacjach, np. rozkładając dług na raty. Ważne jest, by przedsiębiorcy nie czekali, aż kłopoty staną się bardzo poważne, tylko zgłaszali się do nas wcześniej.

A jak do zapowiedzi w stylu: urząd frontem do klienta, mają się zapowiedzi rządu dotyczące uszczelniania systemu podatkowego?
To się w ogóle nie wyklucza, a nawet ze sobą łączy. Zresztą sami przedsiębiorcy proszą nas o to, byśmy walczyli z nieuczciwymi właścicielami firm. Chodzi m.in. o konkurencję, jeśli ktoś nie płaci podatków, to ponosi niższe koszty i może sobie pozwolić np. na obniżanie cen towarów i usług. Cierpią na tym ci, którzy regulują wszystkie należności. Nie ma więc konfliktu interesów, gramy w jednej drużynie.

PRZECZYTAJ TEŻ: Konkurs "Urząd skarbowy przyjazny przedsiębiorcy" rozstrzygnięty [ZDJĘCIA]

Za rok zapewne nowa edycja konkursu. Jaki jest plan na najbliższe miesiące, by znów zdobyć wyróżnienie?
Nie ma żadnego szczególnego planu. Trzeba po prostu pracować jak zwykle, szanować wszystkich klientów i starać się im pomagać. Nie trzeba wcale robić nic specjalnego, ważne jest pozytywne nastawienie do klientów, ich potrzeb i problemów. To nie tylko moje podejście, staram się, by reprezentowali je wszyscy pracownicy naszego urzędu.

Przegląd najważniejszych wydarzeń tygodnia w Łódzkiem. 13-19 czerwca 2016 roku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki