MATURA 2017 BIOLOGIA ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE,ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA]

red
MATURA 2017 BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA] Matura 2017 z BIOLOGII poziom rozszerzony odbywa się w piątek, 12 maja, po egzaminie opublikujemy ZADANIA I ODPOWIEDZI. Sprawdź jak poszła Ci Matura 2017 z biologii (poziomu rozszerzonego). MATURA 2017 BIOLOGIA ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA]

MATURA 2017 BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA, ARKUSZE

MATURA 2017 z biologii na poziomie rozszerzonym rozpocznie się w piątek, 12 maja o godzinie 9. Później, o godz .14 uczniowie napiszą egzamin z filozofii.

Po maturze z biologii na poziomie rozszerzonym opublikujemy ARKUSZE, pytania, odpowiedzi.

TU ZNAJDZIESZ ARKUSZE CKE Z MATURY Z BIOLOGII

SUGEROWANE ODPOWIEDZI Z MATURY Z BIOLOGII

Zadanie 1.

1.1.
1. wiązanie wodorowe
2. mostek disiarczkowy

1.2.
III-rzędowa struktura białka enzymatycznego warunkuje taki kształt centrum aktywnego, aby pasował do określonego substratu.

Powstały kompleks enzym-substrat obniża energię aktywacji reakcji.
Po odłączeniu produktu reakcji, enzym w niezmiennej postaci może katalizować następną reakcję.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 2.

2.1.
Na świetle wzrost wydłużeniowy hipokotyla siewek gorczycy przebiega wolniej niż w ciemności

2.2.
1. F
2. P
3. F

2.3.
Jest to stwierdzenie prawdziwe. Auksyn w ciemności jest więcej niż na świetle, dlatego ich zwiększona ilość pobudza podziały komórek

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 3.

3.1.
1. P
2. F
3. F

3.2.
Cząsteczki chlorofilu w centrum aktywnym sa źródłem elektronów, które zostają wybite pod wpływem kwantów światła i przenoszone przez przenośniki elektronów.

3.3.
Należy podkreślić:
niecyklicznej,
oba rodzaje,
fosforylacji,

karboksylacji

3.4.
Związek X: RuBP (RuDP)
Jest akceptorem CO2 w cyklu Calvina.

3.5.
Suchy lód jest źródłem CO2 do procesu karboksylacji fazy ciemnej fotosyntezy. Zwiększona ilość CO2 powoduje zwiększony przyrost biomasy warzyw.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 4.

4.1.
Wpływ substancji zawartych w świeżych kłączach perzu na liczbę wykiełkowanych nasion i tempo ich kiełkowania.

4.2.
Substancje zawarte w świeżych kłączach perzu spowalniają tempo kiełkowania nasion grochu jadalnego.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 5.

5.1.
W heterocytach zachodzi proces redukcji azotu N2 do NH3, katalizowany przez nitrogenazę, która działa w warunkach beztlenowych. W fotosystemie II zachodzi fotoliza wosy, której produktem jest tlen. Tlen zahamowałby działanie nitrogenazy.

5.2.
Reakcja anaboliczna, ponieważ wykorzystywany jest ATP do redukcji N2.

5.3.
W komórkach fotosyntezujących zachodzi synteza węglowodanów, a w heterocytach biologiczne wiązanie azotu.
Dzięki połączeniom międzykomórkowym heterocyty otrzymują węglowodany, a produkty wiązania N2 w postaci glutaminy są transportowane do komórek fotosyntezujących, co zwiększa efektywność fotosyntezy.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 6.

6.1.
1. 3 pary odnóży
2. głowa, tułów, odwłok

6.2.
Jest to przeobrażenie, gdyż larwa jest podobna do osobnika dorosłego.

6.3.
Są to odnóża grzebne, a ich budowa pozwala rozgrzebywać ziemię i przemieszczać się pod ziemią.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 7.

7.1.
1. F
2. P
3. P

7.2.
1. Gruczoły śluzowe: wydzielina tych gruczołów nawilża skórę, co usprawnia wymianę gazową.
2. Naczynia krwionośne: silnie ukrwiona skóra pozwala na sprawną wymianę gazów między krwią, a środowiskiem.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 8.

8.1.
A. chrzęstna (szklista)
B. kostna (zbita)

8.2.
1. F
2. P
3. F

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 9.

9.1.
1. P
2. P
3. F

9.2.
Niedobór Ca2+ spowoduje uniemożliwianie wydzielenia mediatora do szczeliny synaptycznej i nie zostaną pobudzone receptory w błonie postsynaptycznej.

9.3.
Obecność cząstek neuroprzekaźnika powodowałaby wywołanie kolejnej depolaryzacji, która polega na przemieszczeniu kationów Na+ do wnętrza, a K+ na zewnątrz błony.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 10.

10.1.
C, 4

10.2.
tętnice płucne: 2
lewy przedsionek: 5
prawa komora: 1
żyły płucne: 4
naczynia włosowate płuc: 3

10.3
Komora lewa tłoczy krew do dużego krwioobiegu, a ciśnienie w niej jest dużo większe niż w prawej komorze. Dlatego też ściany tej komory (lewej) musza być grubsze.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 11.

11.1.
20=212/212

11.2.
Zęby trzonowe są szerokie, duże o guzkowatej powierzchni, gdyż ich funkcją jest rozcieranie pokarmu.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 12.

12.1.
Ploidalność jądra: 1n
Liczba autosomów: 22

12.2.
Akrosom zawiera enzymy umożliwiające trawienie osłonek wokół komórki jajowej, co pozwala plemnikowi wniknąć do środka.

12.3.
Mitochondria odpowiadają za produkcję energii w procesie oddychania komórkowego, a to pozwoli plemnikom dotrzeć do komórki jajowej dzięki ruchom wici, które tej energii wymagają.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 13.
Ponieważ mitochondria występujące w zygocie pochodzą z cytoplazmy komórki jajowej, a plemnik nie wnosi tych organelli do zygoty.

Zadanie 14.

14.1

C, 1

14.2
Prawdopodobieństwo, że następne dziecko nie będzie chore wynosi 75%

14.3
1,98 %

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 15.

15.1.
1. P
2. F
3. P

15.2
Genotyp samicy: ZbW

Genotyp samca: ZBZb

15.3
Kogut jastrzębiaty: 25 %

Kogut czarny: 25 %

kura jestrzębiata: 25 %

kura czarna: 25 %

stosunek fenotypów: 1:1:1:1

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 16.

16.1.
D

16.2.
1. P
2. P
3. F

16.3.
Nie jest to terapia genowa, gdyż nie polega na zamianie lub dodawaniu genów.

Zadanie 17.

3,2,1,6,4,5 (kolejność od góry)

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 18.

Rozgwiazda powoduje zwiększenie bogactwa gatunkowego opisanej biocenozy.
Rozgwiazda ogranicza liczebność omułków (drapieżników), które wówczas nie eliminują bezkręgowców i glonów. Zatem obecność rozgwiazd zmniejsza konkurencję (oddziaływanie antagonistyczne) pomiędzy omułkami, a bezkręgowcami i glonami.

Zadanie 19.

19.1.
B

19.2.
Nie, ponieważ muchy nie odnoszą korzyści

19.3.
1. Zapach gnijącego mięsa
2. Wygląd przypominający gnijące mięso

19.4.
Raflezja jest pasożytem, zatem nie może istnieć bez roślin żywicielskich.

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

20.1.
Grochodrzew wytwarza szeroki i silny system korzeniowy, co powoduje wysuszanie gleby, a to jest niekorzystne dla wielu gatunków roślin leśnych, szczególnie na terenach chronionych, gdzie występują gatunki zagrożone wyginięciem.

20.2.

1. Wzbogaca glebę w azot
2. Jest wytrzymały na zanieczyszczenia

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 21.

21.1.
III - bo obejmuje nie wszystkich potomków wspólnego przodka

21.2.
1. P
2. F
3. P

KOLEJNE ODPOWIEDZI NA NASTĘPNEJ STRONIE

Zadanie 22.

22.1.
Ponieważ lewoskrętność utrudnia wężowi żywiącemu się ślimakami, wyciągnięcie go z muszli. Stąd taki ślimak przeżywa i ma szansę przekazać gen lewoskrętności potomstwu.

22.2.
B, 2

MATURA 2017. BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY. SPRAWDŹ, CO BYŁO W POPRZEDNICH LATACH:

ZOBACZ CO BYŁO NA MATURZE Z NIEMIECKIEGO ROZSZERZONEGO W 2016 ROKU:

**

MATURA 2016 BIOLOGIA - poziom podstawowy i rozszerzony [ODPOWIEDZI, ARKUSZ CKE, PYTANIA]

**

MATURA 2016 BIOLOGIA - poziom podstawowy i rozszerzony [ARKUSZ CKE]

MATURA 2017.BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY. SPRAWDŹ, CO BYŁO W POPRZEDNICH LATACH:

MATURA 2015: BIOLOGIA -poziom podstawowy i rozszerzony [PYTANIA, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

MATURA 2015: Biologia dla LO poziom rozszerzony [ARKUSZE] - FORMUŁA NOWA MATURA

MATURA 2015: Biologia dla technikum poziom podstawowy [ARKUSZE]

MATURA 2015: Biologia dla technikum poziom rozszerzony [ARKUSZE]

tweety o #matura2017

MATURA 2017 BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY: ZADANIA, ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

PO EGZAMINIE OPUBLIKUJEMY ARKUSZE, A NASTĘPNIE ODPOWIEDZI

**MATURA 2017: BIOLOGIA POZIOM ROZSZERZONY. TUTAJ ZNAJDZIESZ ARKUSZE, PYTANIA I ZADANIA
tweety o #matura2017

[b]MATURA 2017. ZOBACZ CO BYŁO NA EGZAMINACH:**

MATURA 2017. Egzaminy maturalne - pytania, odpowiedzi, arkusze CKE. Sprawdź nasz serwis

MATURA USTNA POLSKI 2017 - TEMATY, PYTANIA Z POSZCZEGÓLNYCH DNI


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 9 maja 2017

**


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 10 maja 2017

**


MATURA USTNA POLSKI 2017 [TEMATY, PYTANIA] - 11 maja 2017

**

Matura z polskiego 2017. Co może być na maturze z polskiego 2017? [PEWNIAKI MATURALNE]
MATURA 2017. Terminy CKE. Harmonogram egzaminów maturalnych
**

Matura międzynarodowa 2017 w IV LO w Łodzi [ZDJĘCIA, FILM]

Matura międzynarodowa 2017 [ARKUSZE, PYTANIA, ODPOWIEDZI, TESTY, ZADANIA]

MATEMATYKA ODPOWIEDZI. MATURA 2017 MATEMATYKA ZADANIA ARKUSZE ODPOWIEDZI

MATURA 2017 z CKE: Wiedza o tańcu - poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

MATURA 2017 z CKE: Wiedza o tańcu - poziom podstawowy [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI]

MATURA 2017 z CKE: Wiedza o tańcu - poziom podstawowy, rozszerzony ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI

MATURA 2017 POLSKI ROZSZERZONY ARKUSZ [MATURA 2017 Polski rozszerzony ODPOWIEDZI]

MATURA 2017 POLSKI PODSTAWOWY ARKUSZ [MATURA 2017 Polski ODPOWIEDZI]MATURA 2017 ANGIELSKI PODSTAWOWY [ODPOWIEDZI, ZADANIA, ARKUSZE, PYTANIA]MATURA 2017 ANGIELSKI ROZSZERZONY [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA, ZADANIA, TRANSKRYPCJE]

Matura 2017: język angielski poziom podstawowy [arkusze cke, odpowiedzi, pytania]

MATURA 2017: Matematyka poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, PYTANIA, ODPOWIEDZI, ZADANIA]

MATURA 2017. MATEMATYKA ROZSZERZONA Co było? [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI]

MATURA 2017 WOS poziom rozszerzony [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI, PYTANIA,ZADANIA]

**

MATURA 2017. Terminy CKE. Harmonogram egzaminów maturalnych

MATURA 2017: egzaminy ustne

język polski (prezentacja – formuła do 2014), języki mniejszości narodowych (prezentacja), języki obce nowożytne, język łemkowski, język kaszubski - od 4 do 26 maja

język polski (wypowiedź – formuła od 2015), języki mniejszości narodowych (wypowiedź) - od 8 do 20 maja (oprócz 14 maja)

**

MATURA 2017 - OKE w Łodzi: Geografia jest częściej zdawana na maturze niż matematyka

**

MATURA 2017: egzamin pisemny terminy

4 maja - godz. 9 jęz. polski podstawowy; godz. 14 jęz. polski rozszerzony
5 maja - godz. 9 matematyka podstawowy; godz. 14 wiedza o tańcu podstawowy, rozszerzony

8 maja - godz. 9 jęz. angielski podstawowy; godz 14 jęz. angielski rozszerzony, dwujęzyczny
9 maja - godz. 9 matematyka rozszerzony; godz. 14 jęz łaciński i kultura antyczna podstawowy, rozszerzony
10 maja - godz. 9 wiedza o społeczeństwie podstawowy, rozszerzony; godz. 14 informatyka podstawowy, rozszerzony
11 maja - godz. 9 jęz. niemiecki podstawowy; godz. 14 jęz. niemiecki rozszerzony, dwujęzyczny
12 maja - godz. 9 biologia podstawowy, rozszerzony; godz. 14 filozofia podstawowy, rozszerzony

Matura 2017. Język angielski. Sprawdź się przed maturą - rozwiąż test [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

15 maja - godz. 9 historia podstawowy, rozszerzony; godz. 14 historia sztuki podstawowy, rozszerzony
16 maja - godz. 9 chemia podstawowy, rozszerzony; godz. 14 geografia podstawowy, rozszerzony
17 maja - godz. 9 jęz. rosyjski podstawowy; godz. 14 jęz. rosyjski podstawowy, rozszerzony
18 maja - godz. 9 fizyka i astronomia podstawowy, rozszerzony; fizyka - rozszerzony; godz. 14 historia muzyk podstawowy, rozszerzony
19 maja - godz. 9 jęz. francuski podstawowy; godz. 14 jęz. francuski rozszerzony, dwujęzyczny

22 maja - godz. 9 jęz. hiszpański podstawowy; godz. 14 jęz. hiszpański rozszerzony, dwujęzyczny
23 maja - godz. 9 jęz. włoski podstawowy; godz. 14 jęz. włoski rozszerzony, dwujęzyczny

24 maja - godz. 9 jęz. mniejszości narodowych podstawowy; jęz. kaszubski podstawowy, rozszerzony; jęz. łemkowski podstawowy, rozszerzony; godz. 14 jęz. mniejszości narodowych rozszerzony.

  • 9.00 - matematyka w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych podstawowy
  • 10.35 - historia w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych rozszerzony
  • 12.10 - geografia w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych rozszerzony
  • 13.45 - biologia w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych rozszerzony
  • 15.20 - chemia w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych rozszerzony
  • 16:55 - fizyka i astronomia/fizyka w jęz. obcym dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych rozszerzony

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki
Dodaj ogłoszenie