30 lat McDonald’s w Polsce
McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając restaurację w Warszawie. Pierwszy lokal w Łodzi zaś został otwarty wiosną 1995 roku, na parterze domu handlowego Magda przy ul. Piotrkowskiej 30/32 – dziś już nie istnieje, został zamknięty dwadzieścia lat później. Obecnie w Polsce działa 517 restauracji sieci, które zatrudniają przeszło 31.000 osób. W Łodzi funkcjonuje trzynaście restauracji McDonald’s.
Rok 2022 był dla nas rokiem szybkiego rozwoju. 30 nowych restauracji, 12 nowych franczyzobiorców. A to wszystko w obliczu wielu wyzwań – pandemii, inflacji, wojny za naszą wschodnią granicą. Dzięki naszej skali oraz partnerskim relacjom z naszymi franczyzobiorcami i dostawcami, jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania. Przed nami kolejny rok, w którym chcemy zwiększyć tempo wzrostu – zapewnia Tomasz Rogacz, dyrektor zarządzający McDonald’s Polska.
W minionym roku Złote Łuki pojawiły się w 15 nowych miastach: Łukowie, Prudniku, Wałczu, Nidzicy, Jarosławiu, Strykowie, Krasnymstawie, Wyszkowie, Ząbkowicach Śląskich, Iławie, Łasku, Tucholi, Zambrowie, Kraśniku oraz Świebodzinie. Kolejnych piętnaście restauracji powstało przy autostradach lub w miastach, w których sieć była już obecna.
Dwadzieścia z 30 nowo otwartych lokali zarządzanych jest przez franczyzobiorców. W 2022 roku do tego grona dołączyło dwanaście osób. Niektórzy prowadzili wcześniej własne przedsiębiorstwa, inni pracowali w korporacjach. Łącznie w systemie jest 88 franczyzobiorców, którzy prowadzą 90 proc. restauracji sieci
Wciąż widzimy dużą przestrzeń do rozwoju sieci McDonald’s w Polsce – dodaje Tomasz Rogacz. - Za pięć lat, kolejny okrągły jubileusz chcemy świętować z 700 restauracjami. W kolejnych latach chcemy otwierać ponad 30 nowych lokali rocznie.
Menu i nowe wieczka McDonald's
A co w aktualnym menu McDonald's? Jeszcze tylko do 14 lutego będzie można skosztować kultowego Burgera Drwala. Do tego czasu jest on dostępny w wariantach: klasycznym, podwójnym, z kurczakiem, plackiem ziemniaczanym oraz z żurawiną.
W nowym roku McDonald’s rozpoczął testowanie – na razie w niektórych miastach Stanów Zjednoczonych – bezsłomkowych wieczek do kubków z napojami. Ma to znacząco zmniejszyć stosowanie plastiku przez kulinarną sieć. Jeżeli przedsięwzięcie się powiedzie, nowa wieczka najpóźniej w przyszłym roku pojawią się w Europie, w tym w Polsce.
Jak informuje sieć, testowane plastikowe pokrywki mają specjalne wypustki, które zapobiegają rozlewaniu i rozpryskiwaniu się napoju. Podobne rozwiązanie stosowała już sieć Starbucks.
Pasztet z białej fasoli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?